Gå til innhold

Jeg er bare 179 eller 178, veger 94 kilo.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er ikke så høy som de fleste damene er nå for tiden, og drømmer om en tynn kropp slik jeg hadde i 2005. Jeg er nå 27 år og er redd for at det er for seint å begynne. Jeg har spist mindre, og jeg har allerede gått fra 100 kilo til 94 på 2 uker eller noe sånt. Er det for seint å begynne å bli modelltynn? Jeg svømmer på mandagene og fotballtrening på tirsdagene.

Endret av monjanse
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er da ganske høy om du er 178 eller 179 cm, det er over gjennomsnittet for en kvinne. Og det er aldri for sent å ta av noen kilo. :)

• Liker 1
Gjest annemor30
Skrevet

Jeg er 174 jeg :( Så vær stolt av høyden din:-) Det er pent med lange damer! Vektnedgangen din er jo kjempe bra!! Godt jobba!!

Skrevet

Selvsagt er det ikke for sent :)

Kanskje det til og med er en motivasjonsboost? Å nå idealvekten - innen man er 30?

Hvis du setter deg som mål å gå ned 10 - 15 kg per år i tre år - så burde du kunne klare det :)

Skrevet

Så du siste sesong med Slankekrigen?

De to som kom på hhv. første og andreplass er søstre, og veide begge litt over hundre kilo ved start. De var ganske høye begge to, sikkert som deg. Og nå er de rålekre, begge to. Virkelig råflotte.

Så ja, det går.

Start: http://www.gettyimages.no/detail/news-photo/season-11-pictured-olivia-ward-hannah-curlee-news-photo/138378920

Slutt: http://www.okmagazine.com/tag/hannah-curlee

Skrevet

Hvorfor slanker man seg mest når vi sover?

Skrevet

Hvorfor slanker man seg mest når vi sover?

Skjønte ikke helt denne setningen,

men mangel på søvn reduserer forbrenningen.

Selv har jeg merket vektnedgang i perioder hvor jeg ellers har spist, drukket og beveget meg normalt

- men har sovet mye.

Skrevet

Selvsagt er det ikke for sent :)

Kanskje det til og med er en motivasjonsboost? Å nå idealvekten - innen man er 30?

Hvis du setter deg som mål å gå ned 10 - 15 kg per år i tre år - så burde du kunne klare det :)

10-15 kg ned per år i 3 år tilsvarer en vekt for TS på 49-64 kg, dette tilsvarer en BMI på under 15 og 20. Siden 20 er grensa for normalvekt vil jeg påstå dette er et lite gjennomtenkt svar !

• Liker 5
Skrevet

10-15 kg ned per år i 3 år tilsvarer en vekt for TS på 49-64 kg, dette tilsvarer en BMI på under 15 og 20. Siden 20 er grensa for normalvekt vil jeg påstå dette er et lite gjennomtenkt svar !

Jeg tenkte faktisk det samme. Minus 45 kg var vel litt drøyt for en på 179 cm?

Anonym poster: 01c4f48e0c8643a5162dbb9e5e5bb757

• Liker 4
Skrevet

Kommer du under 80 kg (78-79) er du helt normalvektig. Altså rundt 15 kg ned og du har en flott vekt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser for meg en vekt på 60-64 kg, med en høyere muskelprosent enn fettprosent.

På tre år så er det helt klart oppnåelig :)

Skrevet

Jeg ser for meg en vekt på 60-64 kg, med en høyere muskelprosent enn fettprosent.

På tre år så er det helt klart oppnåelig :)

Ja, men det er litt lite for en person på 179, kanskje? (Veier selv 64, har lav fettprosent, er godt trent og er 170)

Bør kanskje være forsiktig med å legge lista for høyt for en person som trenger litt basic veiledning?

• Liker 8
Skrevet

Ja, men det er litt lite for en person på 179, kanskje? (Veier selv 64, har lav fettprosent, er godt trent og er 170)

Bør kanskje være forsiktig med å legge lista for høyt for en person som trenger litt basic veiledning?

Jeg synes ikke det er for lite til den høyden, nei.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er for lite til den høyden, nei.

Med 179 i høyde og 60 i vekt blir bmi'en 18,73, hvilket er rett over undervektig. Jeg sier ikke at det i alle tilfeller er for lite, men når en som er ganske overvektig spør om råd på et forum, vil jeg påstå det er ganske drøyt å gi råd om at det skal være målet. (Og minner meg igjen på at det er gode grunner til å la være å spørre om råd for noe som helst her inne, siden kreti og pleti svarer. :fnise: Hvilket selvfølgelig gjelder for undertegnede også....)

• Liker 10
Skrevet

Legger jeg på meg om jeg eter litt snop de få gangene jeg er på kino? Og legger jeg på meg når jeg får to lakristerninger av typen fox/nox en gang i uken?

Skrevet

Legger jeg på meg om jeg eter litt snop de få gangene jeg er på kino? Og legger jeg på meg når jeg får to lakristerninger av typen fox/nox en gang i uken?

Ja, du blir dødsfeit.

Anonym poster: 583daa7e08fd46bb68a442e98d1b3490

• Liker 3
Skrevet

Du legger på deg hvis du spiser mer (i kalorier) enn du forbrenner. Enkelt og greit.

Du kan leve på bare ca 2000kcal i sjokolade hver dag (litt under to store plater sjokolade), men du vil nok få noen mangelsykdommer, og bli fryktelig sulten.

Det viktigste er å spise sunt og variert, så kan man unne seg noe innimellom, så lenge det ikke blir for mye.

Anonym poster: aa550f5333f50b6c0c77432817ec9be2

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så høy som de fleste damene er nå for tiden, [...]

Jeg er 174 jeg :( Så vær stolt av høyden din:-) Det er pent med lange damer! Vektnedgangen din er jo kjempe bra!! Godt jobba!!

Kan man tro at man er "ikke så høy" når man er hh.vis 174 og 178/79, altså? Det hadde jeg ikke trodd - men nå har jeg aldri prøvd det, da. Kan ihvertfall berolige dere med at gjennomsnittshøyde for kvinner i Norge er 168 cm, 180 cm for menn. (Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_height#Average_height_around_the_world )

Hilsen liten (161 cm... :) )

Anonym poster: 8dc0cdcfe69200e5eabe28e47fa2c9b3

Skrevet

Med 179 i høyde og 60 i vekt blir bmi'en 18,73, hvilket er rett over undervektig. Jeg sier ikke at det i alle tilfeller er for lite, men når en som er ganske overvektig spør om råd på et forum, vil jeg påstå det er ganske drøyt å gi råd om at det skal være målet.

" Jeg er bare 179 eller 178, veger 94 kilo.

Jeg er nå 27 år og er redd for at det er for seint å begynne. Jeg har gått fra 100 kilo til 94 på 2 uker eller noe sånt. Er det for seint å begynne å bli modelltynn? "

Hvis målet er å bli " modelltynn ", så er nok ikke 78-80 kg målet.

Jeg er tilhenger av delmål.

Å skulle gå ned 30 - 35 kg er mye, og det kan fort virke umulig og bli umotiverende.

Men deler man det opp i 5 kg - 10 kg - 15 kg - osv, så virker det mer oppnåelig.

Å skulle gå ned 30 - 35 kg på kortest mulig tid vil fort bli umotiverende og uoverkommelig.

Deler man det opp i år - måneder - uker, så kan det hende at hun ser lyset i tunellen.

Selv har jeg gått ned en del, og har venninner som har vært rundt 170 cm og 175 cm som har gått ned 40 og 50% av egen kroppsvekt - og det er ekstremt imponerende.

Men de har aldri unnskyldt egen kropp med at de er høye, er etablerte, er så-så-mange kilo, har passert tyveårene, jobber fulltid, har stor benbyggning, har kjipe gener ogsåvidere ogsåvidere ogsåvidere.

De har samme høyde, hus, mann, jobb, benbygning, kilo, gener nå - mange titalls kilo ferre og i tillegg så er de eldre enn hva de var da de startet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...