Gå til innhold

4-åring begynne å gå på ski - hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alenemor til to barn på 2 og 4 år. Er selv ganske flink til å gå på ski, og ønsker å komme meg ut med de små. Men gruer meg litt til å gjøre det, for de fleste som er ute på ski i helgene er vel typiske kjernefamilier som ser ned på aleneforeldre.

Lurer på om noen vet om steder i Oslo og Nedre Romerrike hvor det ikke er altfor fullt med folk på ski i helgene, og som har terreng som egner seg for nybegynner/små barn (altså ikke for langt og bratt, og koselige steder hvor vi kan stoppe og drikke kakao og spise mat/grille pølser)?

Anonym poster: 6a3314418190e62b70cc7de5f7b9b712

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva?! Kjernefamilier som ser ned på aleneforeldre? Verste jeg har hørt...! Det synes jeg du skal blåse i!

Når det er sagt; 2-4-åringer går vel ikke så altfor lang tur på ski. Hva med Bogstadvannet? Sørkedalen? Eller bare et jorde i nærheten?

• Liker 1
Skrevet

Ta med deg ungene og kos deg! Er dessverre ikke kjent i de traktene, men har selv en mann med turnus der han er ofte borte. Hva folk måtte tenke når jeg er ute alene med ungene kunne ikke brydd meg mindre. Ser så absolutt heller ikke ned på eventuelle aleneforeldre når vi er ute sammen som kjernefamilie.

Anonym poster: 38247a7ecfaeacb92f35cbefff998508

Skrevet

Mange fne steder i østmarka. Det er ikke like mange der som i nordmarka. Tror ikke det er så mange som ser ned på alenemødre. Spesielt ikke de som tar med barna ut på ski.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke kjøre opp i/ta banen til Holmenkollen og gå innover i området der? Og blir barna leie av skigåing, er det supre muligheter for litt aking også?

Jeg ville aldri gjemt meg vekk bare fordi jeg er alenemor, tvertimot, barna trenger å sosialiseres tidlig, og det er bra for såkalte kjernefamilier med evt fordommer å se aleneforeldre i skiløypene også.

Det er jo mange av oss, over alt, og flere blir det.

Vis du skjemmes/føler deg stigmatisert av å vere alenemor, overfører du vibbene til barna.

Be proud, be loud!

Skrevet

Hvordan skal de kunne vite at du er alenemor? :O

Skrevet

Hun henger alltid på seg stor plakat på ryggen når hun går ut blant folk, må du da skjønne.

Anonym poster: 362190631684e418fad477c303cf30bf

Skrevet

Bogstadvannet, Øvreseterkjern eller et flatt jorde i nærheten av der du bor? La ungene gå uten staver - de er bare i veien og brukes som regel ikke.

Skrevet

Veldig fint opplagt for barn rundt Skullerudstua.

Anonym poster: 362190631684e418fad477c303cf30bf

Gjest annemor30
Skrevet

alenemødre bruker gule luer..;-)
Gjest LostCase
Skrevet

alenemødre bruker gule luer..;-)

:ler: :ler: :ler:

Gjest Wilhelmine
Skrevet

At du er på skitur med ungene betyr da ikke automatisk at du er alenemor (om du er det, vet jo ingen). Jeg var ofte på skitur med søsken og mor, uten at far var med, selv om vi altså var en kjernefamilie. Det er så mange utradisjonelle familieforhold nå til dags, så jeg tror ikke tilfeldig forbipasserende vil tenke noe over det. Det er jo ikke noe galt med å være alenemor, eller ta med smårollingene på skitur alene! :)

Hvis noen bryr seg er det jo de som har et problem, og det synes jeg du skal blåse i. Er desverre ikke kjent i området, men kos deg på skitur med ungene dine :)

Gjest annemor30
Skrevet

:ler: :ler: :ler:

Har du aldri lagt merke til det?
Skrevet

Med den holdningen er det kanskje like greit å bli hjemme - ærlig talt, TS!! Lærer du ungene dine at folk ser ned på alenemødre? Jeg blir matt assa... Hvir i all verden har du det fra?

Det går jo an at de trener seg i hagen, på nærmeste fotballbane ol. Ellers har du fått mange gode forslag over :-)

Anonym poster: d1f8f70f6ed4d90e8b0d549b8de937f6

• Liker 2
Gjest halebein
Skrevet

Dere har ikke en park eller hage dere kan prøve først?

Skrevet (endret)

Er det noen skispor i nærheten av en barnehage eller barneskole? Jeg tok med mine på skitur i løypene rundt barnehagen da de var små, var ikke lange løypa men da fikk de gått mange runder :ler: og det ble tid til aking og annen lek også. Brukte barnehagens bålplass, tok med egen ved og grillet pølser der. Var ofte andre barnehagebarn med foreldrene der og, noen var to, og noen var en.. Men hyggelig var det :)

Endret av Leanne
Gjest aam1972
Skrevet

Vet ikke hvor du kan gå på ski men jeg anbefaler deg å ikke gjemme deg for kjernefamiliene. Jeg er også alenemor og kjenner det svi sv og til, men jeg har litt tro på eksponeringsterapi :-) Det blir ikke bedre av å unngå situasjonene og stedene men det hjelper å øve seg på å gi f*en.

Skrevet

Losby er flott! Fra parkeringsplassen er det kjørt spor og flatt innover. Vi var der i helga og gikk for første gang med han på snart 3 år. Veldig godt terreng å begynne i. Det er også litt løssnø utover jordet dersom man vil prøve seg utenfor sporene. Rett nedenfor gården er det også akebakke når man blir lei.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Alice i Eventyrland, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...