Gå til innhold

70D er perfekt, 75C er for løst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nesten vanskelig for å tro at jeg virkelig er en 70D...

Har brukt 75C i mange år, men har alltid syntes at de "gaper" litt.

Jeg har en BH i str. 70D, og den sitter som støpt... Ingen gaping, stroppene gnager ikke, ryggstroppen ligger hvor den skal og alt...

Er det virkelig mulig at en 75C er for stort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det mulig.

Du sier jo selv at det er for stort, så da er det jo det. 75C er 75cm rundt, du er antagelig mindre enn det rundt brytskassen.

• Liker 3
Skrevet

Ja, selvfølgelig er det mulig. De fleste aner ikke hvilken BH-størrelse de egentlig har. Derfor er det smart å sjekke det hos noen som kan det, og faktisk finne ut hvilken størrelse man er. Dumt med BH-er som ikke gir nok støtte.

• Liker 3
Skrevet

Du sier jo selv at det er for stort, så da er det jo det. 75C er 75cm rundt, du er antagelig mindre enn det rundt brytskassen.

Har bare aldri tenkt på meg som D materiale... når jeg ser på det nå etter å ha skrevet det er det no egentlig rimelig åpenbart at 75 er større enn 70 xD
Skrevet

Du ser vel selv at det er mulig? Jeg brukte også "standardstørrelsen" 75C i mange år, helt til jeg fant ut at jeg er en 70?E/F. En helt ny verden.

Anonym poster: c46d3d22dca1cfc19fbb26f656c509b2

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke rart at man går rundt og tror at man bruker en mindre cup-størrelse, i og med at de fleste vanlige butikkene selger BH-er i stort sett bare A, B og C-cup. En og annen D-cup. Og utover det må man til spesialbutikker eller være veldig tidlig ute for å få tak i.

Merkelig det. Jeg har nemlig lest et sted at gjennomsnittsstørrelsen er 80D.

• Liker 3
Skrevet

Har bare aldri tenkt på meg som D materiale... når jeg ser på det nå etter å ha skrevet det er det no egentlig rimelig åpenbart at 75 er større enn 70 xD

Men altså, en D er ikke en D. Hvis du holder en D-cup i 70 opp mot en i 85 vi du se tydlig forskjell på cup-str. En 75C og en 70D vil være ganske like i cup-str.

Jeg har ikke store pupper, men bruker likevel C-cup, selv om det egentlig høres stort ut i mine ører. Men siden det et 70C så er det jo ca. tilsvarende 75B eller 80A i cupen.

• Liker 4
Skrevet

Ble direkte sjokkert da jeg sjekka størrelsen på den 70D bh'en min da jeg syntes den satt så mye bedre enn jeg var vant til... Gått rundt i mange år og trodd jeg hadde standard størrelse.

Men når jeg leter så finner jeg nesten ikke 70D bh'er noe sted? vet dere om noen ok billige butikker som har dem? så det ikke svir så alt for mye i studentlommeboka når jeg nå må bytte ut alle BH'ene jeg har fra før pga. feil størrelse :O

Skrevet

Lindex har noen i 70D, men de har ikke det største utvalget. Ellers vil jeg anbefale rene undertøysbutikker. De har flere størrelser, men koster ofte litt mer da.

Jeg er også 70D og kan bare glemme å kjøpe BH'er på H&M ihvertfall! ;)

Gjest annemor30
Skrevet

God BH er virkelig verdt pengene!! Har suset rundt med c og syns den passet ok.. Til rette dama fikk ta mål.. Er jo nesten skammelig men jeg havnet på A jeg :plystre:

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk rundt med 75d i mange år, helt til jeg fikk gavekort på Change. Jeg har slitt mye med vondt i ryggen og stive skuldre, helt til jeg gikk ditt. Så endte jeg på en 65i !!! Anbefaler deg å få deg målt, man får en aha-opplevelse, og jeg er mye bedre i ryggen og skuldrene.

• Liker 2
Skrevet

Mitt problem: Jeg har alltid brukt 75B, men de sitter egentlig ikke så veldig bra. Forslaget var da at jeg skulle gå over til 70C, men jeg får jo ikke lukket igjen 70 i ryggen. Agh. 75A eller C er uaktuelt, fordi det blir for smått/stort. Har liksom ikke så mange alternativer igjen da!

Anonym poster: fc7b276c64ce5bb522647f7429ff1623

Skrevet

Mitt problem: Jeg har alltid brukt 75B, men de sitter egentlig ikke så veldig bra. Forslaget var da at jeg skulle gå over til 70C, men jeg får jo ikke lukket igjen 70 i ryggen. Agh. 75A eller C er uaktuelt, fordi det blir for smått/stort. Har liksom ikke så mange alternativer igjen da!

Hvis du ikke får lukket en 70, så er du ikke en 70. Da er du mest sannsynlig mer enn 75. Men du vet at gamle BH-er er ekstra "løse"?

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Husk nå det damer, at en helt ny BH skal være s-t-r-a-m rundt brystkassen (under puppen).

Så stram at du må bruke den ytterste hekten.

Hvorfor ? Jo fordi det er her vekten av puppene bæres. Vekten skal ikke bæres av skulderstroppene.

Etter hvert blir elastikken slakkere, og du rykker innover på de normalt tre radene med hekter.

• Liker 7
Skrevet

Etter hvert blir elastikken slakkere, og du rykker innover på de normalt tre radene med hekter.

Mine ett år gamle BHer i 75 er for løse på innerste hekten, men 70 får jeg ikke lukket igjen på ytterste. Må jeg faktisk kjøpe nye hvert år? Har Wonderbra og Marlies Dekker og det blir litt dyrt!

Gjest navnelapp
Skrevet

Viss dei ellers er elastiske og fine kan du faktisk "sy" dei inn med symaskin. Dette forutsetter at der er nok stoff til å kutte inn på sidene til høgre og venstre for hektene, slik at du kan ta den inn litt på kvar side. Dette kan lønne seg på pene og velholdte bh-ar som berre har blitt litt for vide.

• Liker 3
Skrevet

Eller du kan kjøpe de som er for stramme, og bruke en bh-utvider (fåes kjøpt på lindex, h&m osv) en stund til de har blitt litt løsere i strikken.

Skrevet

Mine ett år gamle BHer i 75 er for løse på innerste hekten, men 70 får jeg ikke lukket igjen på ytterste. Må jeg faktisk kjøpe nye hvert år? Har Wonderbra og Marlies Dekker og det blir litt dyrt!

Da ville jeg kjøpt BH'er i 70 og heller brukt en forlenger inntil de har tøyd seg såpass mye at du får den igjen på ytterste hekten.

Til TS så kan jeg opplyse om at 75C = 70D, så egentlig har du bare gått ned i omkrets. Cup-størrelsen er lik.

• Liker 1
Skrevet

Eller du kan kjøpe de som er for stramme, og bruke en bh-utvider (fåes kjøpt på lindex, h&m osv) en stund til de har blitt litt løsere i strikken.

Takk! Jeg kan dessverre ikke sy, så dette høres bra ut. :) Har vært veldig frustrerende når alle sier jeg må gå ned i omkrets, når jeg fysisk ikke får BHen igjen.

Gjest Applestore
Skrevet

Cubus har noen modeller i 70D. Alle mine i 70D er derifra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...