Gå til innhold

Fremgangsmåte ansiktspleie + sminke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er litt nybegynner på området ansiktspleie og sminke, så jeg håper noen vil svare meg på om jeg har forstått fremgangen riktig :)

Altså, stemmer det at rekkefølgen er slik:

1. rense ansiktet

2. smøre på øyekrem og serum

3. smøre på fuktighetskrem/dagkrem

4. smøre på solbeskyttelse (dagkremen min har ikke solfaktor, derfor egen solkrem)

5. påføre foundaition

6. legge på litt blush

Da jeg er vant til kun å bruke rens og en dagkrem, syns jeg dette blir litt vel mye å smøre på ansiktet, men ser for meg at jeg bør begynne med det :)

Blir takknemlig for svar!

Anonym poster: 1b9e7d61b2f2a629d8b71006a635c7bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riktig. :)

Anonym poster: 1af8ad38a99a0f2c8cbfb43ce0311e01

Skrevet

Det ser veldig bra ut! :) Et lite tips, Decleor og Matis har solkremer som fint kan brukes som dagkrem. Jeg hadde hvertfall blitt veldig blank hvis jeg skulle brukt begge deler, men det kommer jo helt ann på hudtypen din da :)

Anonym poster: f2f50396a3209dd2abf46f8e7de0d3ba

• Liker 1
Skrevet

Det ser veldig bra ut! :) Et lite tips, Decleor og Matis har solkremer som fint kan brukes som dagkrem. Jeg hadde hvertfall blitt veldig blank hvis jeg skulle brukt begge deler, men det kommer jo helt ann på hudtypen din da :)

Hvorfor ambefaler du overpriset produkter?

• Liker 1
Skrevet

Overpriset? Kanskje hun rett og slett mener at de er de beste?

Ett lite spørsmål. Hilde Christina har nevnt på bloggen sin at solfaktor skal først på huden (etter serum og lignende) og at hvis man har en dagkrem uten solfaktor å bruker en solkrem eller foundation med solfaktor i over så hjelper ikke det. Er det riktig?

Skrevet

Jeg liker de veldig godt og de er gode for huden. Ikke overpriset i mine øyne, du kan få de billigere uansett på nett.

Ett lite spørsmål. Hilde Christina har nevnt på bloggen sin at solfaktor skal først på huden (etter serum og lignende) og at hvis man har en dagkrem uten solfaktor å bruker en solkrem eller foundation med solfaktor i over så hjelper ikke det. Er det riktig?

Det visste jeg ikke? Trodde det var omvendt jeg.. Og jeg som bruker foundation med faktor :/

Skrevet

Jeg liker de veldig godt og de er gode for huden. Ikke overpriset i mine øyne, du kan få de billigere uansett på nett.

Det visste jeg ikke? Trodde det var omvendt jeg.. Og jeg som bruker foundation med faktor :/

Prøvde å google det innlegget hun har skrevet det i, men fant det ikke. vet jo ikke om det stemmer selvfølgelig.

Skrevet

Takk for svar, allesammen! :)

-ts

Anonym poster: 1b9e7d61b2f2a629d8b71006a635c7bc

Skrevet

overpriset?? så lenge jeg bestiller matis og decleor på nett, så koster de mindre enn en vanlig krem fra vicy eller la roche posay på apoteket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...