AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Det er litt knipent økonomisk, og jeg lurer på om jeg kan ta ut fra BSU-kontoen jeg har på noe vis? Anonym poster: 2fb7816e5fd3b452a58c8b5c201b4d0e
Glitnir Skrevet 20. januar 2013 #2 Skrevet 20. januar 2013 Du kan fritt ta ut, men dersom det ikke brukes til bolig vil du måtte tilbakebetale alt skattefradrag du har fått, og du kan ikke åpne ny BSU/spare videre på denne senere. Har du gjort innskudd i år kan du ta ut igjen dette uten sanksjoner. Med andre ord: Å sprette BSUen pga forbigående dårlig råd bør være absolutt siste utvei.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Med bolig menes vel ikke husleie? Hoho, neida. Innser at dette er veldig lite gunstig. Men hva med rentene, kan jeg ta ut dem uten at det får konsekvenser? Anonym poster: 2fb7816e5fd3b452a58c8b5c201b4d0e
maik Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 http://www.dn.no/privatokonomi/article2539009.ece Her står det litt om det. Kort sagt er det veldig dumt å sprette BSU-kontoen med mindre man absolutt må.
-Jiinxs- Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 Jeg antar du er klar over at penger du har satt inn i år, kan du fint ta ut uten noen problemer. Sånn jeg har forsatt det så kan man ta ut pengene uten noen negative effekt, om man bruker det til oppussing og slike ting, men har ikke noe link til det. Bare noe jeg har hørt. Husleie faller vel ikke under en gyldig grunn, tror eg.
Alison Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Med bolig menes vel ikke husleie? Hoho, neida. Innser at dette er veldig lite gunstig. Men hva med rentene, kan jeg ta ut dem uten at det får konsekvenser? Anonym poster: 2fb7816e5fd3b452a58c8b5c201b4d0e Renter som du har fått på BSU-kontoen frem til du fyller 34 år er sperret til boligformål på lik linje med det du selv har satt inn. Penger som er satt inn inneværende år kan tas ut uten at det får noen konsekvenser for videre sparing.
Alison Skrevet 20. januar 2013 #7 Skrevet 20. januar 2013 Jeg antar du er klar over at penger du har satt inn i år, kan du fint ta ut uten noen problemer. Sånn jeg har forsatt det så kan man ta ut pengene uten noen negative effekt, om man bruker det til oppussing og slike ting, men har ikke noe link til det. Bare noe jeg har hørt. Husleie faller vel ikke under en gyldig grunn, tror eg. Oppussing er ikke gyldig grunn til å ta ut fra BSU-kontoen. Det er heller ikke betaling av husleie.
-Jiinxs- Skrevet 20. januar 2013 #8 Skrevet 20. januar 2013 Oppussing er ikke gyldig grunn til å ta ut fra BSU-kontoen. Det er heller ikke betaling av husleie. Okey, så lærte jeg noe nytt idag også =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå