Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen råd mot tørre øyne? Jeg merker det særlig når jeg sitter foran PC'en, men PC er en del av jobben, og kan ikke unngås....

Det merkelige er at det bare er det venstre øyet som er tørt :klø: hvordan kan det ha seg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Xavia
Skrevet

Hmm, jo ,ja, jeg vil jo tro at hvert sitt øye har hver sin tårekanal, og at det er derfor det ene øyet føles tørrere enn det andre... :klø:

Selv sliter jeg i alle fall til tider med det samme, og av min optiker har jeg fått anbefalt å bruke kunstig tåreveske. Det er som å "olje" øyet, og føles bare såååå deilig! Du får kjøpt det hos alle forretninger som selger briller/linser.

Kanskje noe å prøve? Det går jo også ann å høre hva de som jobber der synes? Kanskje du bør ta en kontroll av øynene dine??

Gjest Virvel
Skrevet
Selv sliter jeg i alle fall til tider med det samme, og av min optiker har jeg fått anbefalt å bruke kunstig tåreveske. Det er som å "olje" øyet, og føles bare såååå deilig! Du får kjøpt det hos alle forretninger som selger briller/linser.

:Nikke: Kjøp sånne små ampuller med fysiologisk saltvann, de er veldig fine å ha med i vesken osv.

Gjest Crispo ikke  innlogget
Skrevet

Kunstig tårevæske får en også kjøpt på apoteket... selv bruker jeg linsevæske for å fukte øynene, selv om jeg ikke har på meg linser :-)

Gjest Xavia
Skrevet
selv bruker jeg linsevæske for å fukte øynene, selv om jeg ikke har på meg linser  :-)

Det er bare det at optikeren min sa at det å bruke linsevæske ikke fikk bukt på problemet. Det ville bare nesten tørke ut øynene mer, og så er du inne i en "ond spiral".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...