Gå til innhold

Leie av sminkør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal gifte meg i Gudbrandsdalen sommeren 2015. Bor for tiden i Oslo.

Det som er problemet er at jeg trenger noen som kan fikse håret mitt og sminke meg på den store dagen.

Frisør er ikke noe problem oppi der, for dette kan fikses. Men fort verre med sminke og lignende. Noen som veit om pris for å leie med seg en sminkør/frisør? Og tips ang dette?

På forhånd takk :)

Anonym poster: 24e5ebefb46d6b18453f2c3bff9f7081

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste frisører kan legge selskapssminke. Og husk at når man gifter seg, så bør sminken være diskret og naturlig, ikke "make up artist"-aktig.

Anonym poster: 2f7994bdeed3685f164a8c4e343e313b

Skrevet

Og om det ikke finnes noen frisører der oppe som kan, så har du goood til på å kanskje ta et sminkekurs selv.

Da lærer du også noe på veien :D

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

Jeg er så uenig som det mulig å bli. Noen av oss trenger litt mer futt enn beige øyeskygge og naturlige lepper. Jeg er enig i at dersom bruden selv ikke bruker sminke til vanlig, eller liker å se sminket ut skal man se naturlig ut, men trives man med sminke er det ingen grunn til å gå i mottsatt bare pga man er brud.

Og husk at når man gifter seg, så bør sminken være diskret og naturlig, ikke "make up artist"-aktig.

Endret av kiara_pusen
  • Liker 6
Skrevet

Ja, de fleste frisørsalonger tilbyr å sminke. Men jeg ville uansett fått god veiledning fra makeup artister og kjøpt perfekt sminke til deg og dine toner. Så kan evt. frisøren sminke deg på selve dagen med dine produkter.

Skrevet

Tradisjonelle brudekjoler krever diskret, naturlig make-up. Skal man ha statement-make-up, må man også velge utradisjonelt når det gjelder kjole, spesielt fargemessig.

Skrevet

Jeg er veldig skeptisk til at en frisør også skal legge make-up-en min. Make-up er ikke deres fag, og derfor ikke det de er flinkest på. Da jeg giftet meg første gang skulle frisøren gjøre det, og det endte med at jeg vasket det av og la det selv. Sminker meg en del til faglig, og tror jeg er ganske ok på det. Skal noen sminke meg på bryllupsdagen bør vedkommende være flinkere en meg selv. Jeg vil være "meg", men kanskje en litt mer glamorøs versjon av meg selv.

Så jeg er også veldig interessert i tips om konkrete makeup artister som kan anbefales. Kan også være interessert i kurs. :-)

Kjolen jeg har bestilt er nok litt statement, makeup-en den dagen bør stå i til til den.

• Liker 2
Skrevet

Kan vi få se bilde av kjolen? Har aldri hørt om "statement-brudekjoler" før :)

Skrevet

Kan vi få se bilde av kjolen? Har aldri hørt om "statement-brudekjoler" før :)

Nei, det har vel egentlig ikke jeg heller når jeg tenker meg om. :fnise:

Statement smykker oppfatter jeg som litt store smykker som gjør litt ut av seg, gjerne med et litt røft design. Hvis det samme begrepet kan overføres til brudekjoler vil jeg tro at kjolen min har litt statement preg. Men det er mulig jeg er helt far off her.

Vil ikke legge ut bilde av kjolen her. Det er åpenbart en god del veldig negative mennesker her, og jeg vil ikke la noen ødelegge gleden min over kjolen som jeg selv synes er veldig fin. :glare:

Skrevet

Statement smykker oppfatter jeg som litt store smykker som gjør litt ut av seg, gjerne med et litt røft design. Hvis det samme begrepet kan overføres til brudekjoler vil jeg tro at kjolen min har litt statement preg. Men det er mulig jeg er helt far off her.

Vil ikke legge ut bilde av kjolen her. Det er åpenbart en god del veldig negative mennesker her, og jeg vil ikke la noen ødelegge gleden min over kjolen som jeg selv synes er veldig fin. :glare:

Kan du sende link til bilde til meg på PM? Jeg ble veldig nyskjerrig og lover å ikke si noe stygt om den! Jeg kjenner heller ingen som skal gifte seg (såvidt jeg vet om), så jeg vil ikke kjenne deg igjen på kjolen heller.

(Forstår også om du ikke ønsker å sende bilde)

:)

Skrevet

Snakker ikke om statement-kjole, men kjole som tåler en sminke som ikke er diskret. Hvite eller eggeskallfargede kjoler vil aldri tåle det. De passer til diskrete smykker og en svært diskret sminke. Skal man ha mer sminke, som noen her oppe i tråden var opptatt av, så må man velge en kjole som tåler det. Andre farger og annet snitt enn tradisjonelle brudekjoler.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Kan jeg se Suzi! :) :) :)

Var så deilig å se at det er andre bruder også som vil se litt sminket ut på sin store dag.

Jeg vil uansett ha litt farge på leppene og eyeliner som sminke, ser ingen grunn til hvorfor jeg skal se ut som en gusen mus den dagen. Må være at vi definerer sminke ulikt.

Skrevet

AnonymBruker: Synes du er alt for generell og bombastisk her.

Det var ingen som snakket om statement-sminke før du tok det opp. Det var vel bare snakk om å sminke seg pent.

Du bruker "make up artist"-aktig som et eget begrep. Poenget er jo at flinke makeupartister kan sminke deg så det ser flott og naturlig ut uten at du ser oversminket ut. Er det en frisør som ikke er så veldig flink kan du risikere å se oversminket ut selv uten så mye sminke.

Jeg mener også at vi alle er veldig forskjellige mht hvordan vi er og sminker oss i hverdagen. Noen bruker 0 sminke og andre bruker en del. Og det kommer an på antrekket man skal ha og farger på hud, hår, hårstil osv. Vi vil vel alle være lik oss selv men samtidig en best mulig versjon av oss selv på bryllupsdagen. Og siden utgangspunktet er veldig forskjellig blir det også feil å bruke samme brudesminke på alle, det vil bli feil på veldig mange.

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Er dette for mye sminke kjære anonym?

266697609155212280_w9RuIjIU_c.jpg

Dette er MYE til å være brudesminke siden det er antydning til smokey eye. Kræsjer da ikke med noe som helst. Det er delikat, rent og fint. :)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Og hun er sminket! Du ser det jo lang vei.

Nei, jeg nekter å se blass ut på min dag. Jeg vil gløde som Tone og være sminket til fingerspissene av noen som kan! Slik at det ikke ser ut som jeg har fem lag brunkrem og det som verre er klint i ansiktet.

Setter meg ikke frivillig i en stol med en såkalt sminkør uten peiling.

Skrevet

Nei, da kan man like godt gjøre det selv. :-)

Skrevet

Jeg betalte 2500kr for stylist som var med frem til fotograferingen var ferdig..:) Hun hadde litt reisevei som var innbakt i prisen.

Veldig verdt det i 35 grader....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...