Gå til innhold

Champagne eller musserende?

36 stemmer

1. 1. Hva serverer dere til deres første skpl som brudepar!

• Champagne
      13
    • Musserende
      21
    • Alkoholfritt, alle type
      5

Anbefalte innlegg

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Hva velger dere som brudepar å skåle i sammen med dere gjester?

Noen som også har noen gode navn å anbefalle. Er jo litt forskjell på et lite selskap og så mange som man ofte blir i bryllup. :)

Og så er det vel kanskje litt lite å kun beregne en servering... Det er jo nydelig godt! Blir så godt humør av det. :D

DSC_2849$!x600.jpg

Men kanskje jeg som brud har fått nok etter å ha sippet til en slik hele formiddagen...

champagne,wedding-1c55998f29ffc87e193a45f69c8bd367_h.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ærlig talt ikke at champagne smaker så godt. Så hos oss blir det musserende vin.

Vi velger en tørr og fruktig liten sak fra Italia som heter Rotari.

Har drukket den flere ganger, og tenker at det blir den som serveres i bryllupet også.

• Liker 1
Skrevet

Moscato (musserende ) er rasende god mn koster under80krflasker så kansje den blir for kjip for noen? Alle jeg kjenner og har servert den til elsker den!

• Liker 1
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvordan det er for dere andre. Men jeg kommer ikke til å tenke at andre syns vi er kjipe fordi vi ikke bruker så så mye per flaske vin/champagne.

Så lenge det smaker godt har vel ikke prisen noe å si? :)

Det er deres bryllup. Og da har man vel strengt tatt rett til å gjøre det på akkurat sin spesielle måte.

• Liker 3
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg var mer ute etter navn og noe som er godt! Jeg er ikke så snobbete av meg, viktigere at det er godt. Og om det var noen som hadde noen smarte tips på lur. :)

Vi fikk noen flasker svindyre champagne flasker til en anledning for ikke så lenge siden å de var veldig gode, men jeg har også smakt en med hint av nougat som ikke var fullt så god...

Men Martini Asti ønsker jeg ikke å servere akkurat den dagen.

Skrevet

Martini Asti passer kun på fjortisfest. Fyttig grisen, noe så jævlig...

Jeg ville servert en god champagne, man får gode champagner fra 250-300 kr/flasken og oppover. Alternativt så finnes det gode proseccoer eller cavaer, som har en annen pris, grunnet mangel på "champagne"-navnet.

Man vil aldri klare å tilfredsstille alle når man bare serverer én type vin, men for meg er det faktisk viktigst at de som har en utviklet vingane får noe de setter stor pris på. "Martini Asti"-gjengen hyler jo bare nedpå uansett, uten å nyte det de får servert. Dette er en helt OK champagne til aperitiffbruk til en forholdsvis rimelig penge. Prosecco og cava kan jeg ikke anbefale, da jeg holder meg til champagne, og da helst i høyere prisklasser, når jeg skal servere aperitif til mine venner.

Anonym poster: 7b23c56ecda9062f7c8355674d20d0db

• Liker 2
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Martini Asti passer kun på fjortisfest. Fyttig grisen, noe så jævlig...

Jeg ville servert en god champagne, man får gode champagner fra 250-300 kr/flasken og oppover. Alternativt så finnes det gode proseccoer eller cavaer, som har en annen pris, grunnet mangel på "champagne"-navnet.

Man vil aldri klare å tilfredsstille alle når man bare serverer én type vin, men for meg er det faktisk viktigst at de som har en utviklet vingane får noe de setter stor pris på. "Martini Asti"-gjengen hyler jo bare nedpå uansett, uten å nyte det de får servert. Dette er en helt OK champagne til aperitiffbruk til en forholdsvis rimelig penge. Prosecco og cava kan jeg ikke anbefale, da jeg holder meg til champagne, og da helst i høyere prisklasser, når jeg skal servere aperitif til mine venner.

Takk for tips! tar mer enn gjerne imot flere navn også, bare for moro skyld nesten. :)

Det er litt for mye tilfeldighetene avgjør i mitt eget hode kjenner jeg. Spesielt siden jeg også vil ha en felles skål til kakene. :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg tror vi kommer til å gå for musserende, og da fortrinnsvis en Cava. Fikk servert en cava i et selskap jeg var i, som var vanvittig god! Men jeg husker selvsagt ikke hva den heter, og må spørre meg frem til de som gjorde innkjøpene i det selskapet. Men sabla god var den, og mye "mildere" enn champagne, som jeg syns gjerne blir altfor "snerpete" i smaken :)

Skrevet

Vi gifter oss i Spania og skal, naturlig nok, servere Cava :)

Skrevet

Vi har vært veldig glad i champagne de siste årene. Men etterhvert har vi blitt mer og mer glad i Prosecco, og nå i dag foretrekker vi faktisk det veldig fremfor dyrere champagner. Prosecco er italiensk musserende vin med en litt annen produksjonsmetode enn champagnen. http://en.wikipedia.org/wiki/Prosecco

Er veldig dårlig på å huske navn, men den de har på tax free på Gardermoen og som er pakket i silkepapir. Den er nydelig, koster ca 150 per plaske der såvidt jeg husker. Før det kjøpte vi veldig mye av den gullfargede flasken de har. Den er rimeligere, kanskje litt harry å se på, men veldig god synes vi.

Skrevet

Moscato (musserende ) er rasende god mn koster under80krflasker så kansje den blir for kjip for noen? Alle jeg kjenner og har servert den til elsker den!

den er jo kjempegod! tenker som så, at hvis noen ikke vil ha vin pga prisen... ja, så får de ha det så godt :fnise:

Gjest GetOverIt
Skrevet

Vi skal ha champagne, Deutz Brut Classic heter den. Betaler 717,- pr. flaske, men det er igjennom lokalet vi leier, så er nok derfor den er såpass dyr.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Det er så kjekt med konkrete navn! Det er jo noe jeg aldri husker på. :)

Jeg og forloveren får prøvesmake litt på forhånd. ;)

Skrevet (endret)

Her er de:

Ruggeri, Giustino B., Valdobbiadene Prosecco Sup. DOCG, Spumante, white. (den pakket i silkepapir) Kr 145 på tax free.

Bottega Il Vino dei Poeti Prosecco, brut, gold bottle (gullflasken). Kr 125 på tax free.

Endret av Suzi
Skrevet

den er jo kjempegod! tenker som så, at hvis noen ikke vil ha vin pga prisen... ja, så får de ha det så godt :fnise:

Omtrent som druebrus. Søtt og jævlig. De noe dyrere variantene av moscato kan fungere som dessertvin. Absolutt ikke en aperitiff, med mindre man skal drikke full småunger. Da tar jeg heller Mozell. Mindre klissete det.

• Liker 4
Skrevet

Vi skal ikke servere noe slags Champagne. Vi skal servere Vinho Verde.

Anonym poster: e37f3cf52947360cd50a10e7cb9d9f76

Skrevet

Champagne og alkoholfritt, spesielt til meg som ikke ville drikke alkohol. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja, det blir sikkert noen gravide, ammende, sjafører, avholds og de som ikke vil drikke alkohol så tidlig på dagen får ta meg en tur innom vinmonopolet mht dem. :)

Skrevet

Enda en ting jeg ikke har tenkt på :fnise:

Det får bli noe musserende, selv er jeg glad i Martini Asti jeg, men det er kanskje ikke noe å prakke på alle før middag ;) fine tips her, skal noteres ned. Og jeg må vel prøvesmaking litt kanskje :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...