Gå til innhold

Hvordan felle av halsen på Skappelgenseren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen strikkeglade damer her som kan hjelpe meg litt? Jeg har prøvd meg på en skappelgenser, men fikk problemer når jeg skulle felle av halsen på forstykket.

Noen som kan forklare meg helt enkelt hvordan jeg skal gjøre? Har aldri strikket genser før.

Tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satt å sleit med det samme i helgen!

For første rad på halsen strikker du 32 masker, feller av 16 masker og strikker de 32 siste maskene. Så strikker du tilbake disse 32 maskene og feller av siste maske. Snur, feller av første maske og strikker ut pinnen og gjentar dette til du har 28 masker på pinnen. strikk ferdig den siden av halsen, fell av og gjør det samme på andre siden av halsen.

Jeg hadde aldri felt av siste maske i raden før så jeg måtte prøve flere ganger før det så fint ut.

Skrevet

Tusen takk for svar, Vilje! Dette var mer forståelig :)

Så når du er ferdig med den ene siden, så klipper du av tråden der, og begynner "på ny" på andre halvdel?

Begynner du med den nye tråden fra midten, eller fra siden? :)

Skrevet

Ja, klipp av tråden og begynn nederst på andre siden med ny tråd. Du må begynne å strikke den andre siden fra midten ellers får du to vrange eller to rette rader etter hverandre.

Skrevet

Flott, tak igjen! Da skal det strikkes :)

Gjest Raptuza
Skrevet

Trur eg ska finna fram heklenåla og gå over halskanten, eg. Va kje heilt fornøgd med looken på den. Berre ein enkel kant runt heile hals og nakkeringen. Trur det blir finast...!

Gjest Raptuza
Skrevet

Berre att å strikka siste ermet no. Har montert resten og festa noko av trådane. Voila! Ny skulegensar til prinsessa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...