Gå til innhold

Boblebadekar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. :)

Vi driver å pusser opp badet, og en stor drøm har alltid vært boblebad!

Så i går gjorde vi dømmer virkelig, og kjøpte et boblebad, og nå venter vi bare på levering.

Kjøpte et kar med en vld pris på 27,500 kr, så det er forhåpentligvis ikke noe dritt.

Men når jeg leser på internett, leser jeg omtrendt bare kommentarer om at boblebad er bråkete, vansklig å holde rent, bruker masse strøm etc. Innimellom noen få kommentarer om at det er deilig da. Og noen sier at man ikke får ordentlig boblebad før man legger i rundt 50-70 lapper. Er det virkelig sååå mye styr med boblebad?

Gleder meg jo til å få det jeg. :P

Anonym poster: 65ecc1c1d6fe5f6915fb6e47b3e9f9be

Skrevet

Og hvor ofte er det egentlig man skal rense boblebad og sånn?

Skrevet

.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Pappa har et boblebadekar og han betalte 40+ for det.

Det blir nesten aldri brukt sier han. Badestampen han har ute blir mer brukt.

Jeg bruker det når jeg er på besøk siden det er utrolig deilig mot mine leddplager :)

Har ikke hørt han har klaget så mye over rengjøring og vedlikehold egentlig, men det er visst noen ting man må gjøre. Har ikke spurt han om hva så det kan jeg ikke svare på

• Liker 1
Skrevet

Pappa har et boblebadekar og han betalte 40+ for det.

Det blir nesten aldri brukt sier han. Badestampen han har ute blir mer brukt.

Jeg bruker det når jeg er på besøk siden det er utrolig deilig mot mine leddplager :)

Har ikke hørt han har klaget så mye over rengjøring og vedlikehold egentlig, men det er visst noen ting man må gjøre. Har ikke spurt han om hva så det kan jeg ikke svare på

Takk for svar :)

Ja, det var det som var tanken, jeg har smerter i ryggen, så tenkte det kunne være godt å synke ned i et slikt kar i ny og ned. Men blir nok ikke brukt hver dag. ;)

Man kunne få dette karet mye dyrere med tilleggsting, men ville ikke betale 20 tusen ekstra for blått lys og en ekstra fotmassasje liksom. :P

Litt rens og litt støy kan jeg leve med, men på enkelte av de jeg leste, hørtes det ut som om de ikke holdt ut støyen og nesten måtte rense både før og etter bad, og det høres jo litt slitsomt ut. :P men hadde det vært så ille, hadde vel ingen orket å ha boblebad.

Skrevet

Vi har såkalt massasje bad, vet ikke om det er det samme? Må bruke klor tabletter hver gang, og andre rense ting noen ganger i året. Ikke noe stress for vår del :) Brukes ofte, også som vanlig badekar. Vil absolutt ha enten badekar eller massasje bad i neste hus også, veldig fornøyd :)

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte hus med boblebad for tre år siden, og det første jeg skal gjøre når vi vinner i Lotto er å bytte det ut...

Elsker å ha tilgang til badekar, for det er deilig om vinteren og kjekt for barna. Men jeg faller nok dessverre i den kategorien som bare sutrer og syter over hvor upraktisk og bråkete det er ;)

TS, har du hørt på støynivået og funnet ut at det er ok?

Det er nemlig det som tar knekken på min boblebad-entusiasme. Det er omtrent like avslappende som å ligge på en byggeplass der noen hakker opp betong :sprettoy: Men vårt kar er jo ikke helt nytt, det kan hende deres er bedre.

Så vi bruker det bare som et vanlig kar. Eneste gangen vi slår på boblebadfunksjonen er når vi må rengjøre, noe vi gjør en gang i måneden. Det er ikke så mye pes, synes jeg, men ville mye heller hatt et lydfritt bad uten ganger og rør der det kan samle seg så mye møkk.... Så vårt boblebad åker ut ved neste oppussing, da skal jeg i steden mure meg et japansk sittebadekar :)

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte hus med boblebad for tre år siden, og det første jeg skal gjøre når vi vinner i Lotto er å bytte det ut...

Elsker å ha tilgang til badekar, for det er deilig om vinteren og kjekt for barna. Men jeg faller nok dessverre i den kategorien som bare sutrer og syter over hvor upraktisk og bråkete det er ;)

TS, har du hørt på støynivået og funnet ut at det er ok?

Det er nemlig det som tar knekken på min boblebad-entusiasme. Det er omtrent like avslappende som å ligge på en byggeplass der noen hakker opp betong :sprettoy: Men vårt kar er jo ikke helt nytt, det kan hende deres er bedre.

Så vi bruker det bare som et vanlig kar. Eneste gangen vi slår på boblebadfunksjonen er når vi må rengjøre, noe vi gjør en gang i måneden. Det er ikke så mye pes, synes jeg, men ville mye heller hatt et lydfritt bad uten ganger og rør der det kan samle seg så mye møkk.... Så vårt boblebad åker ut ved neste oppussing, da skal jeg i steden mure meg et japansk sittebadekar :)

Takk for svar alle sammen. :) Og takk for positive sider. :)Haha, lo godt av byggeplasskommentaren. :P

Det er et massasjebad ja. Ikke hørt på støynivå, men lest at det hadde et innebygget silent-system som skal dempe lyden fire ganger, og med x antall desibel (husker ikke i farten).

Håper det blir bra i alle fall. :)

Skrevet

Vil bare legge til at støy nivået på vårt er helt overkommelig, aldri tenkt på det som et problem. Det er også 7 år gammelt, så ditt vil nok være enda bedre. Gled deg til massasje bad du! :-)

• Liker 1
Skrevet

Vil bare legge til at støy nivået på vårt er helt overkommelig, aldri tenkt på det som et problem. Det er også 7 år gammelt, så ditt vil nok være enda bedre. Gled deg til massasje bad du! :-)

Tusen takk for positivt svar!

Ja, jeg gleder meg masse nå! Hadde det vært så mange ulemper vs fordeler, hadde vel ingen kjøpt det. ;) hehe.

Skrevet

Takket være denne tråden har jeg nå bestemt meg. Når jeg bygger drømmehuset skal jeg ha vanlig badekar med plass til to. Det får man til rundt 10.000 kr. Det viktigste med et badekar er at det er dypt og godt å sitte i, ikke at det bobler :)

Anonym poster: 51eb6e8d56c430cb318f850192ab26e2

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte boblekar fra sparmax til ca 20,000,- for ca 7-8 mnd siden. litt bråkete er det når vi slår på boblene, men helt overkommelig.

Veldig deilig med at det er vegger på det, så det brukes som en vanlig dusj, med troperegn, sauna, vanlig dusj og ryggmassasje. Er også fotmassasje med på den vi kjøpte.

Ville ikke byttet den ut med vanoig dusj/badekar, det er sikkert!!

• Liker 1
Skrevet

Takket være denne tråden har jeg nå bestemt meg. Når jeg bygger drømmehuset skal jeg ha vanlig badekar med plass til to. Det får man til rundt 10.000 kr. Det viktigste med et badekar er at det er dypt og godt å sitte i, ikke at det bobler :)

Anonym poster: 51eb6e8d56c430cb318f850192ab26e2

Hehe, det er jo sant da. :) Men er plass til to i massasjebadet jeg kjøpte også, enig i at det er viktig med god plass. :) Men det koster jo selvfølgelig litt, i alle fall hvis man skal ha noe annet enn lite kinaprodusert kar.

Vi kjøpte boblekar fra sparmax til ca 20,000,- for ca 7-8 mnd siden. litt bråkete er det når vi slår på boblene, men helt overkommelig.

Veldig deilig med at det er vegger på det, så det brukes som en vanlig dusj, med troperegn, sauna, vanlig dusj og ryggmassasje. Er også fotmassasje med på den vi kjøpte.

Ville ikke byttet den ut med vanoig dusj/badekar, det er sikkert!!

Det hørtes veldig deilig ut! :) Det er ikke vegger på det jeg har kjøpt, men rygg og fotmassasje og diverse, så gleder meg veldig til å prøve! :) Har dusjkabinett i tillegg, fant ut at det ikke var noe poeng i å kaste et et år gammelt kabinett når det allikevel viste seg å bli god plass til begge deler. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...