Gå til innhold

Vi leier her av barmhjertlighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier en leilighet. Har fått beskjed via andre enn utleier at eneste grunnen til at vi får leie her er fordi vi selv har ønsket det. Utleieren har visst ikke noe behov for å leie ut sier de.

Så når vi nevner at f. eks badet holder på å gå i oppløsning, er det på vår kappe om vi ønsker å gjøre noe med det. Dvs at vi må stå for alt arbeid og utgifter. Javel, men det har vi ikke råd til.

Det er altså ikke slik at man må ha en viss standard for å få lov til å leie ut leiligheter til folk? Et godt inneklima, servant som ikke morkner avsted og en leilighet uten jordingsfeil der man risikerer både det ene og det andre?

Har prøvd å se etter ny leilighet, men det er ingen som vil godta dyr (vi har hund). Så sitter liksom fast her uten noen mulighet for å ha en viss standard? Andre som har det slik?

Anonym poster: 86b64d81c84d0232f4512f8b0cb0f67c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi leier en leilighet. Har fått beskjed via andre enn utleier at eneste grunnen til at vi får leie her er fordi vi selv har ønsket det. Utleieren har visst ikke noe behov for å leie ut sier de.

Så når vi nevner at f. eks badet holder på å gå i oppløsning, er det på vår kappe om vi ønsker å gjøre noe med det. Dvs at vi må stå for alt arbeid og utgifter. Javel, men det har vi ikke råd til.

Det er altså ikke slik at man må ha en viss standard for å få lov til å leie ut leiligheter til folk? Et godt inneklima, servant som ikke morkner avsted og en leilighet uten jordingsfeil der man risikerer både det ene og det andre?

Har prøvd å se etter ny leilighet, men det er ingen som vil godta dyr (vi har hund). Så sitter liksom fast her uten noen mulighet for å ha en viss standard? Andre som har det slik?

Anonym poster: 86b64d81c84d0232f4512f8b0cb0f67c

Jo, dere har selvfølgelig krav på en leilighet som ikke er farlig for dere helsemessig! Fy pokker for en ansvarsfraskrivelse fra denne huseieren!

Hadde jeg vært dere, ville jeg tatt kontakt med en advokat for veiledning, huseier har ikke lov til dette. Blir helt kvalm av hvor mange ekle, utspekulerte drittsekker det er når det kommer til huseiere rundt om!

Anonym poster: 1a11d7e26d5d413d840243de5c975154

• Liker 1
Skrevet

rett på mente jeg.

Skrevet

Jo, dere har selvfølgelig krav på en leilighet som ikke er farlig for dere helsemessig! Fy pokker for en ansvarsfraskrivelse fra denne huseieren!

Hadde jeg vært dere, ville jeg tatt kontakt med en advokat for veiledning, huseier har ikke lov til dette. Blir helt kvalm av hvor mange ekle, utspekulerte drittsekker det er når det kommer til huseiere rundt om!

Hvordan er det ekkelt, utspekulert og drittsekk å leie ut til noen sliter å finne bolig? At servanten morkner og flere feil bør man klare å se antydning til selv på visningen. I dette tilfellet har ikke huseier noe rettigheter heller, man kan flytte ut når man vil. Se på det som en midlertidig bolig og kom deg videre.

Anonym poster: 9dec6028b0cf2fb6db1d107a3e655f3a

• Liker 1
Skrevet

Jeg regner med at dere har en gyldig leiekontrakt. Dere har krav på at utleier korrigerer feil i leiligheten, uavhengig av om han leier ut av barmhjertighet eller ikke.

Men det dere risikerer er at han heller sier opp leieforholdet (han har rett til det dersom han ikke leier ut på nytt rett etterpå, det vil si "ønsker boligen til egen bruk"). Så når situasjonen er som den er for dere ville nok jeg trådd litt forsiktig, og forsøkt å løse slike problemer ved dialog i stedet for krav.

• Liker 1
Skrevet

Se dere stille om etter en ny plass og bo og når dere har funnet det så flytt ut på dagen, pga det har dere rett til når badet er i den forfatningnen det er i. Husk å ta bilder av badet og annen tull med boligen, sånn at dere har ammo hvis han begynner å bråke. Bestrid etterhvert krav i tilfelle bråk og gi da beskjed om at dere vil ta det i forliksrådet og send da kopi av bilder til huseier og spør retorisk om han vil vinne frem der.

Husk at all kommunikasjon om sånt skal foregå skriftlig. Da vil de ikke komme noen vei, noe sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...