Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2004 #1 Skrevet 15. mars 2004 Har noen brukere her noen smarte systemer for å oppbevare sminkesaker? Jeg har mye forskjellig sminke, og den oppbevares i ulike bokser, sminkepunger osv. Desverre har systemet en tendens til å ble et usystem relativt fort - sånn går det når man har dårlig tid, liten plass og MÅ ha akkurat en spesiell leppestift som ligger underst... Jeg trenger derfor tips fra den personen som har funnet opp det supergeniale, oversiktlige og ryddige sytemet for å oppbevare make-up. På forhånd: takk!
Saga Skrevet 16. mars 2004 #2 Skrevet 16. mars 2004 Jeg fant ut at jeg ikke bruker all den sminken som ligger i veskene. Jeg bare vil ha dem for de er nye eller fine, men de passer ikke til meg og jeg ville aldri ha brukt fx foundation fra L'oreal igjen Jeg har kvittet meg med mye og har en hverdagslig beauty bag og en med alt det andre. Kanskje en idè å gå gjennom sminken?
Gjest Cuddly Skrevet 16. mars 2004 #3 Skrevet 16. mars 2004 Ja, det er en lur ide å kaste gammelt og ubrukelig! Og gi bort til små søsken, tantebarn etc. De elsker det! Jeg har en korg på badet men ting jeg bruker regelmessig, og en med ting jeg svært sjelden bruker (eller ikke har bestemt status for...).
AlleyCat Skrevet 16. mars 2004 #4 Skrevet 16. mars 2004 Jeg har en kurv for oppbevaring av makeup jeg bruker daglig. I skapet på badet har jeg skåler med makeup jeg sjelden bruker/til fest.
Gjest Nuske77 Skrevet 21. mars 2004 #5 Skrevet 21. mars 2004 Jeg har en liten boks hvor jeg har sminken jeg bruker daglig. Den står igjen oppe en litt større kurv hvor jeg har alt jeg trenger på en plass, som daglig brukes (hårskum/spray, ansiktskrem osv inkludert). Alt det andre "dillet" jeg sjelden bruker ligger i en sminkepung eller stuet inn i skapet. Kjapt og greit å bare kunne ta ut en kurv om morgen med alt oppi, jeg har aldri et minutt ekstra om morgen :oops:
Arkana Skrevet 21. mars 2004 #6 Skrevet 21. mars 2004 Jeg har en liten kurv (sånn fra BodyShop) med den sminken jeg bruker oftest, lett tilgjengelig uten å se rotete ut. Så har jeg en gammel sminkepung et eller annet sted med sminke som jeg omtrent aldri bruker, flust av leppestifter i farger som ikke var helt riktige.
:-) anna Skrevet 22. mars 2004 #7 Skrevet 22. mars 2004 Den daglige sminken har jeg i en sminkepung som står på badet, og fraktes med i veska. I den er det to firerskygger fra Chanel, (en i blågrønne toner og en i lillatoner) foundation, concealer, øyenbrynsskygge, to eyelinere, mascara, pudder og to leppestifter fra Chanel. (En hverdagsglossy og den favorittrøde) Og ei reistube med fuktighetskrem fra Dermalogica. (Og dessuten et par kontaktlinser, en bitteliten pinsett og O.B) Dermed kan jeg sminke meg til jobb eller fest når som hels og hvor som helst :-) Resten er i badeskapet til de få gangene jeg har god tid og inspirasjon til mer enn det vanlige. Jeg digger øyenskyggene fra Chanel og har et helt tårn i badeskapet (De er så stablevennlige :-)) Også har jeg en metallboks innerst i badeskapet med slikt som jeg nok burde ha kasta
Gjest Balenciaga Skrevet 6. april 2004 #8 Skrevet 6. april 2004 Jeg oppbevarer verken make-up eller andre skjønnhetsprodukter inne på selve badet. Varme får produktene til å fermentere raskere grunnet øket bakterieflora. Jeg liker å holde badeværelset godt oppvarmet og dette øker bakterieveksten hurtig. Systemet jeg anvender for å organsiere make-up er fungerer godt, også over tid. Jeg har mye make-up produkter. Umiddelbart utenfor badeværelset står det et høyt, smalt skap med mange skuffer. Hver skuffe har et innlegg som ligner på bestikkskuffer. Dette innlegget bør være løst. Make-up jeg bruker til daglig har sin egen skuff. Jeg ganske enkelt tar opp innlegget og tar det med på badet eller dit jeg vil legge make-up. Når produktene ligger i et slikt åpent innlegg får man oversikt over alle produktene. Man slipper å lete og det er lett å legge dem på plass etter hvert som de blir brukt. Når jeg er ferdig er det strake veien til skapet hvor innlegget blir satt på plass i skuffen igjen. Så lukker jeg døra og etterlater meg verken rot, støv eller kaos. For viderekommende eller make-up junkies: Produktene som ikke blir brukt daglig har sine egne skuffer organisert etter bruksområde. Jeg organiserer slik: Øyeprodukter: Skygger, linere, og øyenbryn Leppeprodukter: Glosser, stifter og linere Ansikt: Concealere, foundations, puddere, blush, bronzer Annet: Koser, pensler, spissere, svamper, speil Hvis man ikke har mye make-up kan en skuff med innlegg være nok. Har man mye og har plass og råd, kan en smal og høy kommode være tingen. Har man av diverse årsaker altfor mye er et helt skap som jeg har løsningen. I dette skapet har også hudpleieprodukter, parfymer m.m. sitt hjem. Hvis jeg bruker stor nok veske tar jeg med en liten sminkepung som inneholder foundationstick, blusher, mascara og gloss. Denne er alltid klar med egne produkter for å ta med seg så jeg slipper å flytte alle tingene over i den for hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå