Silkepote Skrevet 20. januar 2013 #1 Del Skrevet 20. januar 2013 Vi har funnet ut at det virker mye billigere å sette sammen en reise selv, istedet for å reise med charter. Vi har aldri prøvd dette før, så aner ikke hvordan vi skal gå fram. Hvor det er trygt å bestille fra osv. Hvis vi skal bestille hotell, hvilke sider er trygge å bestille fra? Hvor bestiller dere fra? Hva med flyreiser? Inne på finn.no kan man f.eks bestille hotell på booking.com, hotells.com osv, er alle som kommer opp på finn.no trygge? Kommer sikkert flere spørsmål etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 20. januar 2013 #2 Del Skrevet 20. januar 2013 Sjekk ut Kilroy.no. Supermange spennende reiser! De hjelper deg/dere også på veien med hotell og bestillinger. Jeg tror ikke Kilroy tilbyr noen charterturer Det er nok mange useriøse forhandlere. For å dømme om et nettsted er trygt, bør du se på kvaliteten. Er designet brukbart? Hvordan er språket? Mange skrivefeil? Du finner alltid reviews på nettet, så er du usikker kan du bare google Alle du nettopp nevnte er i hvert fall trygge. Hvor skal du/dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 20. januar 2013 #3 Del Skrevet 20. januar 2013 Jeg bestiller alltid først fly. Her er det store prisforskjeller, og jeg gjør ofte store kupp på flyprisen. Det lønner seg å være fleksibel på hvor du vil dra. Jeg bruker stort sett Norwegian, Lufthansa, Britsh Airways eller KLM. Deretter bestiller man hotell. Jeg bruker booking.com (hender jeg bruker hotels.com), det er helt trygt og du kan samtidig lese reviews. Jeg leser meg litt opp på stedet før jeg bestiller hotell, og leser ulike reviews for eksempel på tripadvisor. Når fly og hotell er i boks og turen nærmer seg bruker jeg litt tid på nett for å finne ut av praktiske ting, som transport tur/retur hotell, restaurantreviews og andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 20. januar 2013 #4 Del Skrevet 20. januar 2013 expedia.com kan du bestille både flybiletter og hotell sammen. Har selv brukt både expedia, hotels.com og booking .com. Aldri hatt problemer med noen av de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celebi Skrevet 20. januar 2013 #5 Del Skrevet 20. januar 2013 Sjekk ut Kilroy.no. Supermange spennende reiser! De hjelper deg/dere også på veien med hotell og bestillinger. Jeg tror ikke Kilroy tilbyr noen charterturer Det er nok mange useriøse forhandlere. For å dømme om et nettsted er trygt, bør du se på kvaliteten. Er designet brukbart? Hvordan er språket? Mange skrivefeil? Du finner alltid reviews på nettet, så er du usikker kan du bare google Alle du nettopp nevnte er i hvert fall trygge. Hvor skal du/dere? Fine tips, bortsett fra det med Kilroy. Kilroy tenker kun mersalg og profitt. Kjøp gjerne flyreise gjennom dem hvis de er billigst, men ingenting mer. Du sparer penger og har større frihet om du bestiller hotell selv. Hotels.com, Expedia og alle de der er greie. Prøv også hotellenes egne hjemmesider for best pris. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freddy Skrevet 20. januar 2013 #6 Del Skrevet 20. januar 2013 Vi gjør som Athene over her: Først flybilletter, deretter hotell/feriehus/leilighet. Har dere små barn kan det absolutt anbefales å ha eget hus, gjerne med basseng. For storbyferie er det ofte gunstig med leilighet. Hotell bestiller vi så og si alltid gjennom booking.com og har aldri hatt problemer. For feriehus, sjekk homeaway.no, novasol og finn/eiendom (mange private utleiere). Når det gjelder flybilletter er flybilligst.com en super side med grafer for når det er billigst og med hvilket selskap. Momondo.com er også bra for sammenlikning av priser. Skal du til et typisk "sydensted" i høysesongen, er det nok lite billigbilletter å finne og dessuten må du være tidlig ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celebi Skrevet 20. januar 2013 #7 Del Skrevet 20. januar 2013 Vi har funnet ut at det virker mye billigere å sette sammen en reise selv, istedet for å reise med charter. Jeg må bare påpeke at å reise selvstendig fremfor charter ikke nødvendigvis er billigere. De aller billigste turene får du på restplass med charter. Der er det lett å gjøre gode kupp ganske ofte. Det du sparer penger på er å reise selvstendig fremfor å bruke reisebyråer. Skal du ha fly, hotell, leiebil, inngangsbilletter og en guidet tur, taper du penger om du ringer et reisebyrå og ber dem selge deg alle disse tingene samlet. Gjør jobben selv og book greiene hver for seg. Det er ikke vanskelig. De fleste av tingene (med unntak av ting som blir utsolgt, som konsertbilletter) kan kjøpes når du kommer frem. Til og med hotell kan som regel enkelt ordnes når du kommer frem, hvis du ikke er så opptatt av planlegging (unntaket er høysesong når hotellene er fulle, eller hvis du skal til USA og må ha adressen til et overnattingssted klart før du setter deg på flyet) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkepote Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 20. januar 2013 Tusen takk for så mange flotte svar! Det er virkelig til hjelp. Glemte å si at vi bare kan reise mellom slutten av juni og fram til starten av august, så kommer desverre borti fellesferien. Hvis ikke hadde vi helt klart benyttet oss av charter med restplass før prisen stiger så enormt. Derfor jeg mente at det virker billigere å ordne alt selv Men vi skal følge med på restplass-tilbud fremover også! Turen må ikke bestille nå, men det det blir kanskje billigere å bestille i god til? Jeg er ganske opptatt av planlegging, så tror ikke vi satser på å finne hotell når vi komme dit. Vil gjerne se bilder, lese om hotellet osv. Vi har ingen barn, så det er ikke behov for noe stort hus. Kan det likevel være billigere å leie hus? Kanskje det finnes noen kjempesmå, søte hus? Kunne godt tenkt meg å bo "alene", og ikke på hotell. Men ikke på bekostning av pris. Vi vet ikke hvor vi skal dra enda... Er mange steder jeg har lyst til å dra! Men nå prøver vi(jeg) å finne ut hvilke steder som har gode shoppingmuligheter, passe temperatur, strandliv, god mat og det må være så billig som mulig! Mange kriterier med andre ord. Vi har sett på typiske sydenplasser som Bulgaria (IKKE sunny beach), Hellas og Kroatia. Jeg har også sett på Albania, men synes det virker litt utrygt, og fant ikke noe om shoppingmulighetene der. Dessuten har jeg fryktelig lyst til å dra til Thailand, men det blir nok aaalt for dyrt. Så har dere noen tips om steder vi kan dra, gjerne hotell også, så hadde det vært supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
freddy Skrevet 20. januar 2013 #9 Del Skrevet 20. januar 2013 Vil foreslå Barcelona, Lisboa eller Nice ut ifra de kriteriene du har! Flott kombinasjon av strand, by og shopping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 20. januar 2013 #10 Del Skrevet 20. januar 2013 Vil foreslå Barcelona, Lisboa eller Nice ut ifra de kriteriene du har! Flott kombinasjon av strand, by og shopping. Et av kriteriene var at det skulle være rimelig. Nice er nesten dyrere enn norgesferie. Og temperaturene er drepende i juli-august. Barcelona og Lisboa er flotte byer, der man kan finne billige alternativer. Men de er litt masete for sol- og badeferie. Og i og med at det er storbyer kan de bli veldig trykkende midt på sommeren. Kroatia, Montenegro og enkelte steder langs spanskekysten høres ut som stedet for TS. Men Kroatia og Montenegro er langt fra de beste stedene om shopping er et viktig kriterie. Det er også mange flotte steder i Frankrike og Italia, men det blir med en gang litt dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celebi Skrevet 20. januar 2013 #11 Del Skrevet 20. januar 2013 Dessuten har jeg fryktelig lyst til å dra til Thailand, men det blir nok aaalt for dyrt. Så har dere noen tips om steder vi kan dra, gjerne hotell også, så hadde det vært supert! Thailand trenger ikke å være dyrt! Flybilletter får du tak i til rundt 5000 kr. Hotell i Thailand er billig. For 500 kr natten får dere suite med høy standard, stor nok til en hel familie. Vil dere ha det enkelt holder 200 kr natten i lange baner. Mat og aktiviteter er billig. Thailand er et bra reisemål på alle tenkelige måter. Ingen grunn til å la være å reise dit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 20. januar 2013 #12 Del Skrevet 20. januar 2013 Prøv Albania før alle andre gjør det! Og hysj: ikke si det til noen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nuggets Skrevet 21. januar 2013 #13 Del Skrevet 21. januar 2013 Bestiller alltid fly først jeg. Tar gjerne å finner et hotell når jeg er fremme på destinasjonen også. Bestiller som regel aldri hotell i forkant. Forhører meg med lokale og andre på destinasjonen om bra og billige hotell. Aldri hatt en dårlig opplevelse ennå, selv i Asia ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-ida Skrevet 29. januar 2013 #14 Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg bruker ofte momondo.com for å finne billige flybiletter.....eller seat24.no henderr jeg slumper over noe skambillig der Hotell bestiller je oftest via hotels.com (for du får hver 10.natt gratis der.....og det trenger ikke være 10 netter i strekk på samme hotell) Og tilbakemeldinger på hotell leser jeg på expedia eller tripadvisor....det har vært gull verdt for oss år vi har reist rundt både i thailand og usa på måfå.... Kameraten vår fikk flybiletter t/r krabi i thailand 14 dager for 2999kr nå i november, så det er slettes ingen umulighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkepote Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #15 Del Skrevet 29. januar 2013 Tusen takk for svar! Skal sjekke ut det dere nevner. Også bør vi bestille 10 netter fra hotels.com hvis vi bestiller derfra, hehe. Flybilletter til 3000 kr til Thailand hørtes fantastisk ut. Men det er vel regntid i Thailand om sommeren.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 29. januar 2013 #16 Del Skrevet 29. januar 2013 Regntiden i Thailand består av kanskje en times skur om dagen og akkurat da regner det kraftig. Men temperaturen ligger uansett på rett over 30 talllet og en liten stund etterpå skinner solen og det er tørt igjen Dessuten er regnet så varmt at du kan ta med deg shampoen og vaske håret i det om du vil. Har bare fortsatt å bade i bassenget jeg selv om det regnet. Så det gjør egentlig ikke så mye. I områdene Hua hin, cha am så regner det visst mindre om sommeren enn nede i Phuket men reiseselskapene har nå åpnet for charter til Phuket om sommeren også. Og siden det er lavsesong så er prisene mye lavere enn om vinteren. Vil du ha en ferie med behagelige 30 pluss, billig og god mat, spennende opplevelser og hyggelige folk så gå for Thailand. Det er liksom noe med at når man først har vært der så vil man gjerne tilbake føler jeg som akkurat har booket meg ny tur dit dette året også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 29. januar 2013 #17 Del Skrevet 29. januar 2013 Sjekk ut star tour og Apollo. Tror du vil komme billigere ut med charter akkurat til thailand i sommer. Ellers er det ofte gode tilbud hos alle turoperatørene så om du melder deg på deres nyhetsbrev så fåf du ukens tilbud på mail fra dem. Fikk 14 dagers tur til Thailand i desember i fjor på flott hotell for 14000 for 2 pers. på den måten Nå begynner snart Sas å fly til San Fransisco. Vet ikke hva prisen vil være der men det er et nytt direktereisemål for oss som i alle fall jeg håper å få prøvd ut ettterhvert. Når jeg bestiller utenom charter så går jeg enten inn på det flyselskapet jeg ønsker eller jeg søker på flyreisen via Finn.no. Erfaringsmessig så liker jeg deretter å booke flybillettene direkte fra flyselskapet sine egne sider. Jeg har flere ganger vært ute for at flytider har blitt flyttet på/ justert og det har noen ganger ført til endel hodebry i forbindelse med senere fly etc. Om man må bytte fly så er det best å booke via f.eks. Star allianse. Da er du sikret at de må booke om billettene dine gratis om du blir forsinket til en annet fly grunnet at det første kom for sent f.eks. Når det gjelder bestilling av hotell så har jeg brukt booking.com, hotels.com og expedia. Har aldri hatt noe trøbbel med de. Jeg pleier å sjekke at det hotellet jeg bestiller ikke skal betales på forhånd. Så sant jeg kan så prøver jeg å unngå det selv om jeg av og til har vært nødt til det. Men da sjekker jeg at jeg kan avbestille helt fram til dagen før. Det er ulike modeller på hotellene på dette området så det gjelder å lese nøye før man booker. Noen ganger er det billigere å booke fly og hotell i en pakke. Fordelen med dette er også at det da regnes som en pakketur og kommer inn under det lovverket som sikrer kunden bedre om det skulle oppstå forsinkelser og liknende. Jeg har reist mye rundt i europa også om sommeren og om dere liker det veldig varmt så er jo Tyrkia og Hellas bra alternativer. I Tyrkia er det jo også billig å leve. Av sånn mer moderat varme så synes jeg Mallorca kommer ganske bra ut. Kanariøyene er ok om sommeren og Madeira eller Azorene kan være spennede reisemål med anderledes opplevelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 29. januar 2013 #18 Del Skrevet 29. januar 2013 Så nå at du ønsket det gode shoppingmuligheter, strandliv, god mat, passe temperatur og ikke så dyrt. Det første jeg tenkte på da var Barcelona. Spennende by med fin strand, bra med shopping, nok av kultur, mye god spansk mat og norwegian flyr vel i alle fall dit. Kanskje ryanair også. Euroen er vel ganske lav nå så vi får endel for den. Så kanskje det hadde vært noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millia Skrevet 30. januar 2013 #19 Del Skrevet 30. januar 2013 Hei Henger meg på denne tråden , sidan eg også lurer på litt rundt dette. Vi skal til Thailand om eit år. Når er det størst sjanse til å få billige billettar ? Lenge på forhånd, eller om vi har is i magen og ventar til det nærmar seg litt ? Vi er ikkje så veldig fleksble på avreisetidspunkt, skulen sin vinterferie må ligge innafor dei to vekene vi skal vere vekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 31. januar 2013 #20 Del Skrevet 31. januar 2013 Hei Henger meg på denne tråden , sidan eg også lurer på litt rundt dette. Vi skal til Thailand om eit år. Når er det størst sjanse til å få billige billettar ? Lenge på forhånd, eller om vi har is i magen og ventar til det nærmar seg litt ? Vi er ikkje så veldig fleksble på avreisetidspunkt, skulen sin vinterferie må ligge innafor dei to vekene vi skal vere vekke. I og med at dere ikke er fleksible i forhold til tidspunkt for reise så er det vel lurest å være tidlig ute. Hvis ikke så kan dere risikere at det er utsolgt eller bare uspesifiserte restplasser tilbake. Det er alltid dyrere i skoleferiene så de helt store tilbudene dukker nok ikke opp på den tiden men det er prisforskjeller på de forskjellige hotellene så mitt råd er å følge med på alle de store reiseselskapene sine turer til Thailand fra de legges ut og også melde deg på nyhetsbrevene slik at du får tilbud på mail hver uke. En del hoteller for vinteren 2013/2014 er allerede ute så dere kan jo begynner der. Sjekk også opp finn.no og søk på Thailand på de aktuelle datoer. Et annet alternativ er jo også å sjekke priser på rutefly og booke hotel selv. Thai airways går fra Oslo og jeg mener at Qatar har turer til Thailand. Nå kommer jo også Norwegian med sine Dreamliner( forhåpentligvis) i dette året og vil fly rimelig til Bankok . Om dere ikke har vært i Thailand før så kan det jo være en ide å lese litt om de forskjellige stedene og finne ut hvor dere føler det er greiest for dere å bo. Thailand er deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå