AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #1 Skrevet 20. januar 2013 Mannen sier, etter at jeg har vasket klær, at han skal henge de opp. Men så ligger tøyet der, dag etter dag, vått. Han tror det er greit selv om jeg har sagt at det bør henges opp samme dag. Om jeg bare lar det ligge, blir mine klær krøllete og det lukter litt rått når det bare ligger der. Noen smarte tips? Anonym poster: e19104c072bcf9c561699884d942e688
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #3 Skrevet 20. januar 2013 Heng opp dine egne klær, så kan hans bare ligge der og råtne. Anonym poster: 094ba85e491b6d7c4bb57cae15336477 11
Athene Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 Snakke sammen og bli enige? Dersom henge opp klær er en oppgave han ikke klarer, eller der dere er uenige om tidspunktet, fordeler dere arbeidsoppgavene annerledes. Dersom han bare er lat og sta hadde jeg gjort som AB over. Bare vasket og hengt opp egne klær. 5
Teriyaki Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Eller skaff dere tørketrommel! Klesvasken gikk fra å være et pes til helt ok da vi skaffet oss det! Eneste tiden jeg må henge opp klær nå er ca en gang i uken når jeg vakser guttens ullklær. Hvis han hater å henge opp klær, så kan dere jo evt bli enige om at han f eks rydder kjøkkenet, også står du for klesvasken.
Sol79 Skrevet 20. januar 2013 #7 Skrevet 20. januar 2013 Bytt oppgaver. Min mann klarer ikke å riste tøyet før han henger det opp, så alt blir fælt og skrukkete. Da gjør jeg det like godt selv. 2
Citrus Skrevet 20. januar 2013 #8 Skrevet 20. januar 2013 Kanskje han heller skal ta klærne av stativ og legge på plass etterpå? Da blir i alle fall ikke tøyet ødelagt. Men han klarer det jo selvsagt, han gidder vel bare ikke - og så er det jo opp til deg hvordan du gidder å ha det. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Her løste vi det med at jeg innså at klesvasken er mitt område, så får han gjøre andre ting. (Rydde kjøkkenet og støsuge, som jeg hater.) Likestilling betyr ikke at man deler alle oppgavene 50/50, men at summen av arbeid blir omtrent likt fordelt. Anonym poster: b9111a4610c9a6a478b2f98262a6c457 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #10 Skrevet 21. januar 2013 Eller skaff dere tørketrommel! Klesvasken gikk fra å være et pes til helt ok da vi skaffet oss det! Eneste tiden jeg må henge opp klær nå er ca en gang i uken når jeg vakser guttens ullklær. Hvis han hater å henge opp klær, så kan dere jo evt bli enige om at han f eks rydder kjøkkenet, også står du for klesvasken. Sluker ikke tørketrommel mye strøm? Anonym poster: dd2dcacd00d957215d9b56ae1a2195d7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #11 Skrevet 21. januar 2013 Som om menn er skapt for å henge opp klær. La han få bryne seg på en heftigere dame. Anonym poster: 47200d87d18b883562f90dae8eb724b5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #12 Skrevet 21. januar 2013 Som om menn er skapt for å henge opp klær. La han få bryne seg på en heftigere dame. Anonym poster: 47200d87d18b883562f90dae8eb724b5 Skrev i forumet fordi jeg er høygravid, har bekkenløsning, vondt i korsryggen, har feber og generelt nå lider pga graviditeten. Har stor mage og er tungpusten. Kan ikke vaske gulv eller støvsuge. Men bevares. La mannen ligge på sofaen - i DIN verden. I min verden gjør han det jeg ikke klarer. Anonym poster: e19104c072bcf9c561699884d942e688 7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #13 Skrevet 21. januar 2013 har du krykker , så bruk de, om du ikke har så ring legen og be om å få en bekreftelse på at du har bekenløsning og trenger krykker, rullestol, dusjstol, "plukkeklo" (sånn stang med klo i enden som du åpner med handtaket) ring så kommunen og be om å få snakke med ansvarlig ved kommunalt hjelpemiddel lager og få lånt det du trenger der få også legen din til å søke om hjemmehjelp til deg , for å ta unna det tyngste husarbeidet og hjelpe deg å dusje og vaske håret skikkelig, for å prøve å forebygge langvarige bekken problemer og smerter få mannen til å lukte på klærne når han ikke har hengt de opp og de har lagt et par dager, så skal du se han henger de opp - etter å ha vasket de på nytt, men forklar viktigheten av at tøyet blir ristet opp og hengt opp skikkelig med nok luft rundt så tøyet tørker , for det er bakterieveksten som lukter lkb.no er en fin side på nett om du ikke allerede er kjent med den , der finner du mye info og du finner telefonnummer til noen å snakke med som selv har hatt bekkenløsning i mer elller mindre alvorlig grad , og kjære du, det er lov å være lei seg for de funksjonene du har mistet , selv om du syns at omgivelsene dine forventer av deg at du "svever på en rosa lykkesky", kanskje hadde du de forventningene selv også , men det er lov å sørge over tapt helse, og at ting ikke er som du håpet de skulle være og har du ikke tørketrommel så skaff dere en , du trenger tørkeplassen til klærne deres (og barnets klær) og det å slippe å bruke skyllemiddel på håndduker og sengetøy er bare bra (litt mindre risiko for allergiutvikling), og det trenger du ikke når du tørker det i trommel , de bruker strøm ja en ikke så mye som de gjorde for 20-30 år siden så det er ikke noe å tenke på utslitte sko kaster du, selv om det er favorittskoene, bruk fysioterapi for å få massert opp stramme muskler og på den måten få smertelindring, lær deg å bruke pusten til å få smertelindring (pust dypt og rolig , fokuser på at pusten skal komme helt ut i hårtuppene, fingersissene og tærne), når du ligger på siden så bruk puter under magen , bak ryggen, og mellom bena for å få best mulig avslapping, ligger du best på ryggen så legg en pute under knær og lår men som jeg skrev litt lenger opp det er mye å finne på lkb.no av tips og råd av fødestilling så vil jeg anbefale sittende, stå på knær, eller liggende på siden, på rygg med bena i benholdere burde ikke vært oppfunnet, det låser bekkenets naturlige fødselsbevegelser for å hjelpe barnet ut, noe som gjør at det vil ta lengre tid å bli bra igjen og kjenner du afganske/iranske kvinner eller fra det området i verden som kan å binde /sette sammen bekken etter fødsel så be de om hjelp nå, så du får det gjort rett etter fødsel , det er noe som var vanlig å gjøre også i norge frem til rundt 1900 , det er noe som kan forkorte tiden frem du du er helt bra igjen veldig ble litt hoppende dette ønsker deg alt godt, og håper du er av de som raskt blir bra igjen, men skynd deg sakte, jeg blir aldri bra igjen , men jeg fikk bekkenløsning på 1980 tallet, så hver gang du har lyst til å gjøre noe du vet du får smerter av , så se for deg meg som vifter med pekefingeren og sier nei du skal ikke gjøre dette nå, du skal vente til du har mindre smerter og fungerer bedre igjen lykke til og alt godt Anonym poster: 07f7052773518c61bfe019549312d785 1
Teriyaki Skrevet 21. januar 2013 #14 Skrevet 21. januar 2013 (endret) Ble litt satt ut av siste innlegget her jeg..Kommunehelsetjenesten, iranske kvinner ? Nå vet ikke jeg hvordan det er i andre kommuner, men i min kommune så vil man ikke få hjelp av hjemmetjenesten på grunnlag av dårlig helse som gravid. De har allerede alt for lite ressurser til å ta seg av de som er langtids-pleietrengende. Og når det er sagt, de aller fleste som sliter med bekkenløsning blir ikke så hardt rammet som AB over her, det er nok heller sjeldent. Selv min mor som gikk med krykker og så vidt klarte å bevege seg ble bra igjen etter hvert. Synes det ble litt krisemaximering, så fikk lyst til å prøve å tone det ned litt.. Endret 21. januar 2013 av Teriyaki 3
absinthia Skrevet 21. januar 2013 #15 Skrevet 21. januar 2013 Spør ham om han vil henge opp tøy eller gjøre noe annet som krever mye mer innsats eller en ting du som oftest gjør og som han misliker. Funker ihvertfall her i gården på både mann og barn. 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #16 Skrevet 21. januar 2013 Si at hvis han ikke henger opp tøy, får han ikke noe tøy vasket. Og at han får ordne alt tøyet sitt selv. Anonym poster: 1a97eb28416cf89888e2ed082fe2a356 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #17 Skrevet 21. januar 2013 Jeg får mannen til å ta tøyet ut av maskinene og så setter han det på stol eller bord slik at jeg slipper å bøye meg. Henge det opp klarer jeg da, han er ikke noe god på å riste og henge det slik jeg vil så da gjør jeg det likegodt selv, men jeg klarer ikke bøye meg så da hjelper vi hverandre. Jeg har vært/er så si invalid i svangerskapet med alle plager man kan få, men noe hjelp fra hjemmehjelp får man da ikke innvilget pga bekkenløsning så lenge man ikke er alene. Ikke hadde jeg villet søke om det heller, er jo ikke sånn at de akkurat er arbeidsløse fra før av. Anonym poster: 9a41949656f9086d6c8fa02fc98d63f5 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #18 Skrevet 21. januar 2013 Sluker ikke tørketrommel mye strøm? Anonym poster: dd2dcacd00d957215d9b56ae1a2195d7 Sluker strøm ja. I tillegg burde man ikke putte alt inni det. Anonym poster: f75784811023fd54f607f3b88833f840
Surriball Skrevet 21. januar 2013 #19 Skrevet 21. januar 2013 Tørketrommel er lurt! Vi putter alt som har blitt vasket på 60 grader i trommelen, og henger opp resten. Tanken er at det som ikke krymper ved 60 tåler trommelenogså. Dessuten gjør det ikke så mye om jeg ødelegger ei truse eller en håndduk...
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #20 Skrevet 21. januar 2013 Bytt oppgaver. Min mann klarer ikke å riste tøyet før han henger det opp, så alt blir fælt og skrukkete. Da gjør jeg det like godt selv. Klarer han ikke å riste tøyet? Har han ikke armer? Anonym poster: a82c6adbf2efab3bab058dbc51bad101 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå