Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jeufjrjf
Skrevet

Folk sier det er faser i forholdet som er vanskelige. 5 års kneika, 7 års kneika osv.

Stemmer dette for dere? Og hvordan var denne fasen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært sammen i omlag 5 år, og starter å få problemer. Vet ikke om det er tilfeldig, men...

Anonym poster: 945e09b6f9307254bd6888bca3c7975e

Skrevet

Hva slags problemer da? Følelser som dabber av?

Skrevet

Jeg har ofte hørt at den første kneika kommer etter rundt 3 år... har vært med samboer i 3,5 år nå, og er glad for å kunne si at vi ikke har hatt noen store nedturer som par foreløpig. :)

Anonym poster: 6a44c8815fa73e2cd37e3e1e7baaeccc

Gjest Darthoven
Skrevet

3 års kneika, 5 års kneika, 7 års kneika, 10 års kneika, 12 års kneika, 15 års kneika...Hvor mange kneiker er det egentlig?

Det er vel bare sånn at et forhold er noe som må jobbes kontinuerlig med, og spesielt etter noen få år, når forelskelsen har lagt seg. Enten blir man glad i alle småfeil og mangler hos den andre, eller så går det en såpass på nervene at forholdet ryker.

• Liker 3
Skrevet

Vi har vært sammen i 22 år og har absolutt hatt noen kneiker, men de har ikke kommet i noe mønster. Men nå tror jeg faktisk vi er ferdig med kneikene, og har det bare veldig godt sammen.

• Liker 2
Skrevet

Vi har vært sammen over 10 år, uten det jeg vil betegne som kneiker. Ikke en eneste stor krangel eller uenighet, og ingen som på noe tidspunkt har ønsket å bryte. Vi har det bare jevnt godt sammen. Så for oss har dette med x-års-kriser ikke stemt.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel sånn med de fleste mennesker, at jo bedre vi blir kjent med hverandre, jo større tendens har vi til å bite oss merke i egenskapene som skiller seg ut fra våre egne, på godt og vondt.

Derfor krever ethvert forhold, enten det er snakk om vennskaps eller ekte/samboerskapsforhold, et kontinuerlig vedlikeholdsarbeid på aksept/respekt/toleranse-egenskapene hos begge parter.

Forelskelse varer ikke evig, og når den har gått over i det jeg kaller etablert kjærlighet, er det at det viktige vedlikeholdsarbeidet starter.

Kneiker kommer og går i alle forhold, det er vel ingen typisk tendens etter visse antall år.

Og som sagt, man blir bedre kjent for hver dag som går og da må man hele veien jobbe for å ikke miste evnen til å tolerere/akseptere/respektere hverandres individuelle avvik som havnet i skyggen under forelskelsens rus...

Skrevet

Vi fikk 3 års kneik, for så gå fra hverandre på 5 året.

Vi ble rett og slett så vandt med hverandre at vi glemte å gi hverandre oppmerksomhet og oppmuntring.

Anonym poster: 1f812b83c16723cb18871935988b81fe

Skrevet

Vi har vært sammen i ganske nøyaktig 5 år, og har det egentlig bedre enn noen gang, så for oss stemmer ikke dette med 5-årskneik :) (ikke hadde vi noen treårskneik heller, når jeg tenker meg om).

Gjest Steinar40+
Skrevet

Mine kneiker:

Dag 1: Hun blir misfornøyd med penisstørrelsen min

Dag 2: Hun gjør det slutt

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

3 års kneika, 5 års kneika, 7 års kneika, 10 års kneika, 12 års kneika, 15 års kneika...Hvor mange kneiker er det egentlig?

Det er vel bare sånn at et forhold er noe som må jobbes kontinuerlig med, og spesielt etter noen få år, når forelskelsen har lagt seg. Enten blir man glad i alle småfeil og mangler hos den andre, eller så går det en såpass på nervene at forholdet ryker.

Tror jeg elsker deg litt, Darthoven!

Skrevet

De ultimate kneikene for min del, har vært når man har begynt å ta hverandre forgitt.

At man har tatt hverandre som en selvfølge.

• Liker 1
Gjest Darthoven
Skrevet

Tror jeg elsker deg litt, Darthoven!

Get in line! :P

Neida, jeg elsker deg også. Og takk, det er hyggelig å bli elsket..litt. ;)

Skrevet

Hva slags problemer da? Følelser som dabber av?

Ja, blant annet.

Anonym poster: 945e09b6f9307254bd6888bca3c7975e

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Get in line! :P

Neida, jeg elsker deg også. Og takk, det er hyggelig å bli elsket..litt. ;)

Overrasker meg ikke om jeg må "get in line" ;)

Skrevet

Noen 3-års kneik har vi ikke hatt, men nå er vi inne i vårt femte år (!) og det jeg vil kalle etablert kjærlighet. Vi får se hvordan det går. Jeg var dessuten veldig ung da vi bli sammen, og har natulig nok modnet og forandret meg en del. Der må han nesten bare følge etter, ellers går det jo ikke.

Gjest Darthoven
Skrevet

Overrasker meg ikke om jeg må "get in line" ;)

Kniis. Slutt a... :hug:

Du er faktisk den eneste som har sagt du elsker meg her inne. So there`s no line! No line!

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Kniis. Slutt a... :hug:

Du er faktisk den eneste som har sagt du elsker meg her inne. So there`s no line! No line!

Aww :klemmer::sminkedokke:

On topic: Vi hadde 1 år og 3 måneders kneike, og der endte det...

Tror ikke det er noe som heter 5 års kneike, osv. Er det en kneike er det en kneike, uavhengig av hvor mange år dere har vært sammen.

Skrevet

Folk sier det er faser i forholdet som er vanskelige. 5 års kneika, 7 års kneika osv.

Stemmer dette for dere? Og hvordan var denne fasen?

Jeg har aldri hørt om 5og 7 års kneiker, men 3 og 4 års kneiker. Jeg synes dette var noe ordentlig tull, men ble vel litt satt ut da det skjedde oss også. Vi kom opp i en negative, brøt og ble sammen igjen. (Selvfølgelig ikke så fort og så enkelt). Men nå er vi vel på 5 året og vi som par har lært mye på den krisa, vi har vokst og vi har da kommet nærmere hverandre og har det bedre enn noen sinne. Jeg tror nok at det komme utfordringer. Men vi har vært igjennom denne kneika/krisa og det vet jeg blir den siste. Rett og slett fordi vi overlevde denne.

Det som jeg synes er tull er at det er fastsatt noen årstall for div kneiker. Det jeg mener er at i noen tilfeller så vil et forhold komme dit at det endre med brudd eller fortsettelse, noen forhold vil da ende opp i et brudd, mens andre vil klare seg. Og noen mennesker har aldri noen kneiker.

Anonym poster: 56f5a2f4b9c4587d4d687f5e20f8771e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...