Gå til innhold

Skader tørrshampo håret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, enkelt og greit det jeg lurer på. Prøver å dusje håret mindre for å slippe slitasje ved føning/retting, og tyr ofte til tørrshampo. Er det veldig skadelig for håret?

Anonym poster: fab64f8bee1de557e713be577ecff0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro at det kan slite litt, fordi det inneholder kjemikaler som i bunn og grunn ikke er så bra for håret. Men dette gjelder jo egentlig de fleste hårprodukter.

Tørrshampo vil heller ikke rengjøre håret ditt på samme måte som når du dusjer det.

Endret av Santflows
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er bedre enn å vaske det mye. Frisøren min anbefaler meg å vente en dag ekstra med å dusje, og bruke tørrshampo den sisste dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som sliter aller mest på håret er retting (temperaturen og presset ødelegger hårstråene), tett etterfulgt av føning. Og så kommer det veldig an på hva slagstørrshampo du bruker. Noen har mye kjemisk dritt i seg, men dersom du f.eks. bruker hårspray hver dag er ikke tørrshampoen noe som helst å bekymre seg for; sprayen har mye sterkere kjemikalier enn en hvilken som helst tørrshampo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Svaret er JAAA. IKKE bruk tørrshampo. Jeg har vært storforbruker fordi håret mitt blir så fort fett. Brukte tørrshampo annen hver dag i flere år mens håret mitt bare ble tynnere og tynnere til det omtrent bare var igjen halvparten av tykkelsen. Heldigvis hadde jeg ganske tykt hår fra før. Dessverre forstod jeg ikke at det kunne ha noe med tørrshampoen å gjøre så jeg pøste på med vitaminer, ny shampo osv osv inntil jeg leste at tørrshampo (og talkum) inneholder noe som kan føre til hårtap og forstyrring av hårvekst. Jeg sluttet da tvert, dette var 1. oktober og nå har jeg masse, masse hår som er 6-7 cm langt (resten er langt) og er endelig på vei til å få tilbake mitt gamle, tykke hår. Det ille var at jeg faktisk også begynte å bruke den på min sønn som da var 15 og han mistet også masse hår uten at jeg tenkte at det kunne ha noe med tørrshampoen å gjøre, men det virket altså på samme måte på ham og ikke bare på meg.

Så mitt råd: Hold deg LANGT unna tørrshampo! Nå vasker jeg håret annen hver kveld og den kvelden jeg ikke vasker det vasker jeg bare panneluggen (litt lang sidelugg) over vasken, det fungere fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sier seg jo selv at fettfjernende middel ikke akkurat er bra i lengda..!

Jeg bruker tørrshampoo kun i nødsfall, feks på festivaler og hytteturer osv.

Anonym poster: 39255d98bab4e2d73c17d2a262aecf35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Svaret er JAAA. IKKE bruk tørrshampo. Jeg har vært storforbruker fordi håret mitt blir så fort fett. Brukte tørrshampo annen hver dag i flere år mens håret mitt bare ble tynnere og tynnere til det omtrent bare var igjen halvparten av tykkelsen. Heldigvis hadde jeg ganske tykt hår fra før. Dessverre forstod jeg ikke at det kunne ha noe med tørrshampoen å gjøre så jeg pøste på med vitaminer, ny shampo osv osv inntil jeg leste at tørrshampo (og talkum) inneholder noe som kan føre til hårtap og forstyrring av hårvekst. Jeg sluttet da tvert, dette var 1. oktober og nå har jeg masse, masse hår som er 6-7 cm langt (resten er langt) og er endelig på vei til å få tilbake mitt gamle, tykke hår. Det ille var at jeg faktisk også begynte å bruke den på min sønn som da var 15 og han mistet også masse hår uten at jeg tenkte at det kunne ha noe med tørrshampoen å gjøre, men det virket altså på samme måte på ham og ikke bare på meg.

Så mitt råd: Hold deg LANGT unna tørrshampo! Nå vasker jeg håret annen hver kveld og den kvelden jeg ikke vasker det vasker jeg bare panneluggen (litt lang sidelugg) over vasken, det fungere fint.

Ble litt nysgjerrrig på dette.. For jeg har vært noe helt sinnsykt avhengi av Hårspray..

Brukte den gule got2be glued, rundt 1 flaske pr 3 uke.. Startet å miste sinnsykt med hår ifjor vår..

Tenkte aldri at det skyldes kanskje dette? Hvor har du funnet ut om Talkum? Er det også i hårpray?

Det dumme er at jeg har slikt hår som krever hårpray, da jeg virkelig ser ut som ei heks uten styling..

Vet du om man finner produkter uten talkum?

Anonym poster: 2911c8d2235ce7bda88030cf1d6077d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...