Gå til innhold

Hvordan kapre leilighet på visning?- singel jente.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på visning imorgen. jeg har vært på en drøss av visninger allerede, noen har jeg selv takket nei til, og andre har noen kapret før meg, og det har vært ok, siden ingenting har vært det helt store.

Men nå har jeg funnet den perfekte i forhold til pris, standard, beliggenhet og størrelse.

Jeg VET det kommer en drøss på visningen siden den er såpass attraktiv og også passer for par, så jeg er veldig redd for at jeg kommer til kort. :(

Har hørt at flere har fordommer mot å leie ut til enslige, og spesielt single jenter også, hvordan snur jeg isåfall på det? Hjelper det å si at jeg er i et stabilt forhold men ønsker å bo alene, og juge?

Jge er så redd for at de heller vil at et par skal leie der istedet, fordi de innbiler seg at de har mindre fester osv. Jeg har hatt EN fest der jeg bor nå og aldri fått klager for noe som helst, og bodd der i 4 år.

Så hvordan skal jeg på best mulig måte klare å sikre meg denne leiligheten og utkonkurrere alle turtelduene som sikkert også vil ha leiligheten.

Jeg er i begynnelsen av tjueårene og har god referanse fra utleieren jeg bor hos nå. Jeg røyker ikke, har ingen dyr og er veldig rolig av meg, selv om det kun er mine ord.

Jeg har fått lov av utleier om å komme litt før slik at jeg forhåpentligvis kan se leiligheten før de andre og muligens får snakket litt med han før de andre dukker opp. Jeg kommer til å nevne at det virker veldig rolig der, og at det er kjempefint i forhold til at jeg skal studere osv. Bør jeg gå for det, evt ha med noe mer?

Leiligheten er forholdsvis dyr i forhold til å bo en person der i ung alder, i tillegg til det faktum at jeg skal studere til høsten og de kanskje stusser på hvordan jeg har råd til det da. Faktum er at jeg tjener greit der jeg jobber, skal jobbe ved siden av studiene og har en del penger i bakhånd. Jeg skal studere på en privatskole, så det burde kanskje komme i min favør?

Anonym poster: 12ec13ba72feaecd066140933b02b8b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle ønsker å leie ut til par, det blir mindre slitasje om det bare er én person som bor der.

Om du ønsker å bli husket av utleier, kan du kanskje ta meg deg en slags veldig forenklet CV og gi fra deg før du går. "Jeg er veldig interessert i denne leiligheten, her har du min kontaktinformasjon og et par referanser, håper jeg hører fra deg!"

Jeg mener selvsagt ikke at du skal sette opp hele utdannelsesforløpet ditt, men noen raske trekk om hvem du er, hvem de kan kontakte for referanser (sparer utleier for litt ekstra arbeid), hva du studerer osv. Her kan du jo også føye på en sivilstatus som sier du er i forhold om du ønsker det, (men jeg tror ikke det har noe å si, det innebærer jo i så fall mye overnattingsbesøk), noen interesser som viser at du er stille og rolig osv.

Skrevet

Jeg eier en leilighet som jeg leier ut og jeg foretrekker enslige, rolige personer! Du virket som drømmeleietaker for meg, men det at du studerer hadde kanskje gjort at jeg hadde bekymret meg for om du klarer å betale leien. At du har jobb ved siden av hvor du tjener bra er jo pluss, men jeg hadde nok tenkt "hva om studiene blir slitsomme og hun ikke orker å jobbe nok ved siden av?" Min største bekymring er selvsagt at leien ikke kommer inn for da får jeg problemer med mine utgifter! Det er vanskelig å kaste noen ut nemlig;)

Det er hvertfall sånn jeg tenker som utleier. Overbevis meg om at å betale leien går først og at du ikke tar deg vann over hodet og jeg hadde nok valgt deg. Håper det var litt hjelp:)

Skrevet

Støtter shoppedilla over her. Du burde ikke lyge om at du har en kjæreste. Vær ærlig og vær deg selv. Det som blir viktig og forklare til utleier er at du ikke kommer til å ha noen vanskeligheter med å betale leien. Fortell om jobben din og gjør utleier overbevist om at det økonomiske ikke er et problem. Klarer du dette vil nok de fleste se på deg som en ypperlig kandidat :)

Skrevet

Ellers får du snike deg til å gjemme ett eller annet som stinker fælt i leiligheten så de andre interessentene blir skremt vekk. :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...