Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et spørsmål angående menneskelige relasjoner. Jeg begynner å bli lei maset fra andre mennesker om hvordan jeg skal gjøre ting når det kommer til barnet mitt, meg selv. De kommenterer hvordan jeg skal mate han, legge han. Osv.

Det er slitsomt å høre på. Har ikke lyst til å bli usosial pga dette. Derfor spør jeg dere: hvordan skal jeg takle det uten å bli irritert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi dem en beskjed at de kan skaffe seg sin egen baby og så kan de da selv få bestemme hvordan de vil gjøre ting.

• Liker 3
Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Har et spørsmål angående menneskelige relasjoner. Jeg begynner å bli lei maset fra andre mennesker om hvordan jeg skal gjøre ting når det kommer til barnet mitt, meg selv. De kommenterer hvordan jeg skal mate han, legge han. Osv.

Det er slitsomt å høre på. Har ikke lyst til å bli usosial pga dette. Derfor spør jeg dere: hvordan skal jeg takle det uten å bli irritert?

Hvis mange kommenterer måten du behandler ungen din på, KAN det jo være du ikke er spesielt god på det.

Endret av nobilian
  • Liker 5
Gjest hedgepig
Skrevet

Jeg hater når svigermor starter setningen med; "Det du burde gjøre....."

Og fortsettelsen er gjerne noe jeg ikke har interesse for.

Når det kommer til hvordan du skal gjøre ting med babyen din så bare avvis dem som belærer.

Si at det er andre tider nå... At du må gjøre dine egne erfaringer... At det går fint sånn som det er…

Lykke til! Jeg vet det kan være vanskelig:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater når svigermor starter setningen med; "Det du burde gjøre....."

Og fortsettelsen er gjerne noe jeg ikke har interesse for.

Når det kommer til hvordan du skal gjøre ting med babyen din så bare avvis dem som belærer.

Si at det er andre tider nå... At du må gjøre dine egne erfaringer... At det går fint sånn som det er…

Lykke til! Jeg vet det kan være vanskelig:)

Takk:)

Skrevet

Nobilian:

Jeg forstår hva du mener:) men det har seg slik at de som kommenterer er svigermor, svigerfar, min egen far og svigersøster(som forresten ikke har barn selv). Kommentarer som: han er trøtt du burde lgge han, han burde ikke leke med den stolen(mens jeg står og passer på)Jeg ser signalene barnet mitt sender og handler utifra de. Blir liksom i tvil om jeg gjør feil eller om det er de som virkelig vet best:/

Skrevet

Stol på deg selv og dine vurderinger. Hvis de sier slik så får du bare kommentere at du har full kontroll, men at du ber om råd den dagen du føler du trenger de, :)

Gjest nobilian
Skrevet

Nobilian:

Jeg forstår hva du mener:) men det har seg slik at de som kommenterer er svigermor, svigerfar, min egen far og svigersøster(som forresten ikke har barn selv). Kommentarer som: han er trøtt du burde lgge han, han burde ikke leke med den stolen(mens jeg står og passer på)Jeg ser signalene barnet mitt sender og handler utifra de. Blir liksom i tvil om jeg gjør feil eller om det er de som virkelig vet best:/

Ok, med den tilleggsinformasjonen; det er nok vel ment, men ha tro på deg selv og drit i dem.

Skrevet

Gi dem en beskjed at de kan skaffe seg sin egen baby og så kan de da selv få bestemme hvordan de vil gjøre ting.

Det er jo ganske frekt. Si heller fra på en høflig måte :)

Skrevet

Det er jo ganske frekt. Si heller fra på en høflig måte :)

De kan si det på en høflig måte.
Skrevet

De kan si det på en høflig måte.

Hvem kan si hva på en høflig måte?

Uansett - ja, alle burde være høflige :)

Skrevet

Det er du som best kan ta vare på ditt barn, og det er bare du og barnets far som elsker barnet som bare en forelder kan. Si at du vet best, med et smil. Si det behøver ikke diskuteres med et smil. Vær streng,sterk og sikker. vet hvordan du har det.

Anonym poster: 7b196d0d49987d3e8e82685a464696d1

Skrevet

Som oftest er det godt ment, vil hjelpe deg og passe på at alt går bra,

men gudbedre så forbanna sjitlei man blir av alt gnålet!

hvis du klarer, jeg vet det er vanskelig, men prøv å la det gå inn det ene øret og ut det andre... ikke kommenter det ikke reager på det de sier! Da får det ikke næring.

Skrevet

Har erfart at hver gang de spør hvordan det går, feks med sovingen el amming, så slipper jeg unna all innblanding når jeg sier kort at det går bra. Desverre forteller mannen mer, og da får han slengt i trynet at babyen er bortskjemt. He he ;)

Anonym poster: 7b196d0d49987d3e8e82685a464696d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...