AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Har tatt en lengre pause fra nettdating men siden det er lite action IRL tenkte jeg å prøve nettdating igjen. Sist hadde jeg tydeligvis en dårlig profil og/eller bilder siden ingen interessante tok kontakt med meg. Jeg tok mye kontakt selv med ikke veldig bra respons. Av de som tok kontakt med meg så det ut som mange var "røde" og opptatt av helt andre ting enn meg som er en lysblå realist men ikke spesielt politisk interessert. Så er spørsmålet; bør man ta med sånne detaljer for å gi et inntrykk av hvem man er? Anonym poster: 16e6a1585352051af0742f8411d0ed25
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Hvis det er viktig for deg, så ville jeg tatt det med, men hvis du ikke er politisk interessert ville jeg heller endret på beskrivelsen av meg selv. Anonym poster: 0f64405b603b642846ac5dbfb37bd7e2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Det lukker noen dører, men de fleste som lukkes er tross alt ikke dører du har planer om å benytte deg av uansett. Jeg ville ikke nødvendigvis ført det opp som eget punkt under personlig informasjon, men i hvert fall forsøkt å ta det med i en tekst om hva slags type person du er og hvordan du ser på både hverdagen og verden. Det avhenger riktignok av hva slags person du er, og hva slags du søker, men å føre det opp ved siden av kjønn og alder kan være litt voldsomt. Når det er sagt: Jeg synes slikt er veldig viktig. Ikke hva personen stemmer sånn i seg selv, men det er en overraskende presis indikasjon på personligheten og verdiene forøvrig. Om jeg (som også er en lyseblå realist) hadde fått med meg slik info ved å lese profilen din, ville det trigget interessen min. Noen blir sikkert skremt bort, men igjen: Ikke de med et verdisett lignende ditt eget. Anonym poster: f31b536d4b1c251fc1ac4ba1355b8564 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 Personlig syns jeg ikke du burde ta med politisk ståsted. Selv om jeg er interessert i politikk syns jeg et er noe man kan snakke om når/hvis man blir bedre kjent. Jeg synes altså det er veldig taktløst å skulle bringe opp politikk i en hver situasjon. Ble litt rotete, men det er en grunn til at man ikke skal snakke om politikk og religion på arbeidsplassen.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #5 Skrevet 19. januar 2013 Personlig syns jeg ikke du burde ta med politisk ståsted. Selv om jeg er interessert i politikk syns jeg et er noe man kan snakke om når/hvis man blir bedre kjent. Jeg synes altså det er veldig taktløst å skulle bringe opp politikk i en hver situasjon. Ble litt rotete, men det er en grunn til at man ikke skal snakke om politikk og religion på arbeidsplassen. Jeg forstår godt hva du mener, men vil protestere på akkurat det der: Menneskene på arbeidsplassen er folk du vil støte på i det daglige. Med mindre du slutter i jobben, men da lærer du raskt at du ikke bør ta opp politikk. Tilfeldige mennesker på internett treffer du ikke med mindre du går inn for det. Helt enig i at det er taktløst å bringe politikk opp i enhver sammenheng, men her er det tross alt snakk om en sammenheng der hele formålet er å sile ut de du ønsker å tilbringe tid med. Jeg mener heller ikke politikk i seg selv er så viktig, men det er overraskende hvor tett politisk ståsted og personlighet forøvrig henger sammen for de fleste. På arbeidsplassen gir det dårlig stemning, i dating mener jeg det heller minimerer sjansen for dårlig stemning i fremtiden. Jeg sitter ikke på noen fasit, jeg bare mener personlig at det er en vesensforskjell på folk du omgås og når du skal finne ut hvem du vil omgås mest av alle. Anonym poster: f31b536d4b1c251fc1ac4ba1355b8564
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #6 Skrevet 19. januar 2013 For meg er politisk ståsted noe av det første jeg ser etter hos en partner, og jev kunne aldri vært sammen med en sim ikke brydde seg om det. Jeg ville hatt det i min profil fordi det er en viktig del av meg. TS derimot sier at det ikke er så viktig og vil bare tiltrekke seg rett type. Jeg mener derfor det er nok å skrive en beskrivende profil med et bra bilde. Kanskje et "kontoraktig" bilde vil sile ut de røde? Anonym poster: 0f64405b603b642846ac5dbfb37bd7e2
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. januar 2013 #7 Skrevet 19. januar 2013 Jeg forstår godt hva du mener, men vil protestere på akkurat det der: Menneskene på arbeidsplassen er folk du vil støte på i det daglige. Med mindre du slutter i jobben, men da lærer du raskt at du ikke bør ta opp politikk. Tilfeldige mennesker på internett treffer du ikke med mindre du går inn for det. Helt enig i at det er taktløst å bringe politikk opp i enhver sammenheng, men her er det tross alt snakk om en sammenheng der hele formålet er å sile ut de du ønsker å tilbringe tid med. Jeg mener heller ikke politikk i seg selv er så viktig, men det er overraskende hvor tett politisk ståsted og personlighet forøvrig henger sammen for de fleste. På arbeidsplassen gir det dårlig stemning, i dating mener jeg det heller minimerer sjansen for dårlig stemning i fremtiden. Jeg sitter ikke på noen fasit, jeg bare mener personlig at det er en vesensforskjell på folk du omgås og når du skal finne ut hvem du vil omgås mest av alle. Anonym poster: f31b536d4b1c251fc1ac4ba1355b8564 Jeg mente at hun ikke burde skrive noe om det fordi folk som meg (og kanskje deg også) at bli litt "skremt".
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #8 Skrevet 19. januar 2013 Jeg mente at hun ikke burde skrive noe om det fordi folk som meg (og kanskje deg også) at bli litt "skremt". TS her. Tenkte kanskje at noen vil bli skremt av sånt, sikkert også interessante kandidater. Det er bare så vanskelig å beskrive hvem man er så man skiller seg ut fra andre profiler! Anonym poster: b42f8c2e6a458f08f7251f8b4e1830e1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #9 Skrevet 19. januar 2013 Når du tydeligvis syntes det var et minus at de var "røde", synes jeg du skal ta det politisk ståsted. Anonym poster: 39081435ee2ab58a7bdf429cdf99fada
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #10 Skrevet 19. januar 2013 Men om du ikke er spesielt politisk interessert så var kanskje problemet at de som tok kontakt var det og ikke at de var røde? sånn er i hvert fall jeg. Anonym poster: ad8341ec5d9b790ca8feaca2bae650ce
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #11 Skrevet 20. januar 2013 man må da ikke være enige i alt.. politikk kan være noe av det man ikke er enige i..? du og personen du er sammen med vill ikke kunne gjøre noen drastiske endringer som ville kunne bety noe likevel... med mindre du sitter på stortinget...? Jeg er blå som himmelen, og om jeg blir sammen med en som er rød så bryr det meg egentlig ikke så veldig mye...kommer jo overens med venner og familie som er den andre fargen. Anonym poster: 19fd833a8f16ac9a071f6a1a876be055
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #12 Skrevet 20. januar 2013 For meg er det helt uaktuelt å være sammen mdd noen med et helt annet politisk syn enn meg selv, da jeg mener det er viktig med ganske like verdier på de fleste punkter for å kunne fungere sammen. Jeg ville satt pris på om andre hadde skrevet noe slikt i en nettdatingsprofil, men er usikker på om jeg ville ha nevnt det selv (dobbelmoral, kanskje). Anonym poster: f2fa4b29b58568f17b9097e2ca29c9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå