Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

My dather is gonna have a confirmation in year. Butt we are not shure on witch. Should she take a christian confirmation, fortification confirmation or the human confirmation? Whats best? She said it was the same for her.

I will be very happy for anzer. Sorry for my english, I am norwegian.

Anonym poster: 15db5a17c32e23220e94c6fcead20a6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi da, postet visst dette på KG. Trodde jeg skrev det på et annet forum. Men det gjør jo ikke noe, da kan jo heller dere svare så får jeg svar på norsk i stedenfor.

Anonym poster: cb2ad24df7d5ab143cd6c321ad52c1bc

Skrevet

Ser at ab.koden er anderledes. Hvorfor det egentlig? Er uansett, jeg, ts som skrev og svarte.

Skrevet

why in English? If you and your family have no religion why have a confirmation with religious content?

Skrevet

hehe! Hvis dere ikke er kristne hvorfor da ha en religiøs ceremoni???

Skrevet

Fortification confirmation?? :sjokkert:

Anonym poster: 8589e9d9747af9cf821d3972f9eb7c95

Skrevet

Jeg syns hun skal få velge selv! Selv om det er "samme for henne", så er det et valg hun må ta. For eksempel blir det helt feil å konfirmere seg i kirken hvis hun ikke er kristen. Er så mange konfirmanter som konfirmerer seg i kriken bare fordi alle vennene gjør det, eller fordi foreldrene bestemmer det.

Jeg hadde borgerlig konfirmasjon (Human-Etisk forbund), noe jeg ikke angerer på i det hele tatt. Det var et kjempefint opplegg der vi gjorde mye kjekt og hadde mange viktige og gode diskusjoner, og seremonien var skikkelig fin!

Syns datteren din skal lese litt om de forskjellige mulighetene og velge ut i fra hva HUN har lyst til!

• Liker 1
Skrevet

Nei, vi er ikke akkurat religiøse. Feirer jul, og vi alle er døpt, men liksom ikkw noe mer enn det.

Men min datter har ingen anelse om hva hun ville og sa at det var det samme for henne og at jeg kunne bestemme. Men føler ikke helt at jeg kan det, men ville egentlig høre hva som er best å ta. Er det store forskjeller her?

Skrevet

Fortification confirmation?? :sjokkert:

Ja, er ikke det borgelig? Måtte slå opp i ordboka, men er ikke noe jeg er en mester til akkurat.

Skrevet

Nei, vi er ikke akkurat religiøse. Feirer jul, og vi alle er døpt, men liksom ikkw noe mer enn det.

Men min datter har ingen anelse om hva hun ville og sa at det var det samme for henne og at jeg kunne bestemme. Men føler ikke helt at jeg kan det, men ville egentlig høre hva som er best å ta. Er det store forskjeller her?

Da synes jeg du skal bestemme at hun må sette seg inn i saken selv, og ta et valg. Det er hun gammel nok til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...