Gjest bare lille meg... Skrevet 15. mars 2004 #1 Del Skrevet 15. mars 2004 Skal nå gå til annskaffelse av en undulat! En blå! For å få den mest mulig tam så burde vel pippen være max 8 uker eller?? Hvordan vet jeg at de i dyrebutikken ikke kødder når de skal selge meg en baby-pip? Denne er 6 uker! men i virkeligheten er den et halvt år... for å sette ting litt på spissen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 15. mars 2004 #2 Del Skrevet 15. mars 2004 Skal nå gå til annskaffelse av en undulat! En blå! For å få den mest mulig tam så burde vel pippen være max 8 uker eller?? Hvordan vet jeg at de i dyrebutikken ikke kødder når de skal selge meg en baby-pip? Denne er 6 uker! men i virkeligheten er den et halvt år... for å sette ting litt på spissen... du kan se de på stripene.. hvis den har markerte striper oppå hodet er den under 2 mnd... kan få den tam selvom den er eldre tar bare mer tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare lille meg... Skrevet 15. mars 2004 #3 Del Skrevet 15. mars 2004 Takk takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. mars 2004 #4 Del Skrevet 16. mars 2004 En unge er gjerne svart/mørk helt ytterst på nebbet. I tillegg så skal den ikke ha de store sorte flekkene i "kinnene" Akkurat som valper har valpepels så har undulater en litt annen fjærdrakt som unger. Den skal heller ikke ha fått farge over nebbet. Hanner får blå farge. Anbefaler deg forresten å få tak i en hann. Litt vanskelig å se når det gjelder en unge, men de i forretningen burde kunne klare det. Har hatt undulater i mange år og har kun hatt hanner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare lille meg... Skrevet 16. mars 2004 #5 Del Skrevet 16. mars 2004 Hvorfor anbefaler du å kjøpe en hann? bare lurer.. Skal nok ha en hann uansett , har allerede funnet navn! Skal det være en hann så BARE MÅ den hete Robbie W! Harry? ja! men skit au! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 16. mars 2004 #6 Del Skrevet 16. mars 2004 Fordi hunnene er humørsyke Bare husker fra jeg var jentunge så ble det sagt at hanner var enklere å få tamme. Har derfor alltid valgt hanner. Og jo mer du "herser" med de, jo tammere blir de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #7 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg har kjøpt meg undulat i dag! :-) (en blå!) De i dyrebutikken sa at den var i måned gammel, født 18 mars, håper det stemmer. Den har striper oppå hodet, men den er også litt svart (eller blå) i kinnene og kan ikke se at den er mørk ytterst på nebbet... :-? Den heter forresten TIPPI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå