AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Av og til når han står utenfor vinduet ser han helt vill ut i blikket, uten at jeg tror det er fordi han nødvendigvis har sett noe skummelt eller er redd hver eneste gang. Han er ikke noe mer desperat etter å komme inn enn ellers. Han mjauer også på en annen måte enn normalt (han mjauer for at jeg skal åpne vinduet og slippe han inn), veldig korte lyder. Noen som vet hva det er for noe? Blir bare litt nysgjerrig på de merkelige kattene. Anonym poster: 60b8bbae9757f89fd58c4cd884a85e99
Minya Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Jaktmodus. Hvis det høres ut som om han nesten kvekker, eller skvatrer, er det en instinktiv lyd kattene ofte lager for å få et bytte til å tro at de ikke er noe farlig slik at de skal komme nærmere. Han har nok sett en fugl eller noe annet svæææært interessant som skal jaktes på. Mange katter gjør det mot fluer og møll også. Ganske moro å se på om du studerer ham ordentlig neste gang. Han blir litt "vill" i blikket fordi pupillene åpner seg helt og han blir litt svart i øya. Helt normal katteadferd, så neste gang du ser ham gjøre det, kan du jo ta video eller bare studere adferden mens han holder på. Det er ganske underholdene for en stund.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Jaktmodus. Hvis det høres ut som om han nesten kvekker, eller skvatrer, er det en instinktiv lyd kattene ofte lager for å få et bytte til å tro at de ikke er noe farlig slik at de skal komme nærmere. Han har nok sett en fugl eller noe annet svæææært interessant som skal jaktes på. Mange katter gjør det mot fluer og møll også. Ganske moro å se på om du studerer ham ordentlig neste gang. Han blir litt "vill" i blikket fordi pupillene åpner seg helt og han blir litt svart i øya. Helt normal katteadferd, så neste gang du ser ham gjøre det, kan du jo ta video eller bare studere adferden mens han holder på. Det er ganske underholdene for en stund. Hehe, den tanken hadde jeg ikke tenkt. Moro. Takk for svar Anonym poster: 60b8bbae9757f89fd58c4cd884a85e99
Santflows Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 Tro meg, det gjør katten min ofte. Somregel er det fordi hun er leken (dvs i jaktmodus som Minya skrev overfor). Men man kan se forskjell på en katt som er i jaktmodus og en katt som er skremt.
ninuska_ Skrevet 19. januar 2013 #5 Skrevet 19. januar 2013 Jaktmodus. Hvis det høres ut som om han nesten kvekker, eller skvatrer, er det en instinktiv lyd kattene ofte lager for å få et bytte til å tro at de ikke er noe farlig slik at de skal komme nærmere. Jeg har alltid lurt på hvorfor i alle dager han lager lyd. Men... vil ikke byttedyret gå unna lyden? Så mye og så høyt som min kvekker vil jeg tro fuglene tenker: stay away...
Minya Skrevet 19. januar 2013 #6 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har alltid lurt på hvorfor i alle dager han lager lyd. Men... vil ikke byttedyret gå unna lyden? Så mye og så høyt som min kvekker vil jeg tro fuglene tenker: stay away... Det er en slags lokkelyd og mange mus og fugler blir interesserte i lyden. Ihvertfall såvidt jeg har forstått forklaringen til zoologer med katteekspertise.
ninuska_ Skrevet 19. januar 2013 #7 Skrevet 19. januar 2013 Det er en slags lokkelyd og mange mus og fugler blir interesserte i lyden. Ihvertfall såvidt jeg har forstått forklaringen til zoologer med katteekspertise. Så spennende! Da har jeg lært noe nytt om pelsdotten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå