Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg sliter litt med foundation/BB-cream, når jeg påfører dette får jeg ofte i enkelte områder litt flassete foundation. Dette er verst i pannen og på nesen. Hvordan får jeg til å påføre det uten at dette skjer? Bruker for tiden en børste.

Bruker denne:

http://www.google.no...29,r:2,s:0,i:87

Ps. føler sånn generelt at huden min ikke er spesielt tørr, virker uansett som det er foundationen som på en måte flasser seg/blir kakete

Endret av Tropic
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også problemer med at den flasser seg i pannen, men for min del blir det bedre dersom jeg fjerner det og renser huden nøye en gang til før jeg påfører dagkrem og foundation.

Anonym poster: e6e7126c4c1cd8183b0c14cd74e28bed

Skrevet

Bruk en god fuktighetskrem morgen og kveld!

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg bruker BB-cream fra garnier (kjøper den på matbutikk) og er kjempefornøyd! Trenger ikke bruke foundation, men om jeg gjør det så bruker jeg smashbox sin (den er ganske dyr.. Koster vel 300-400 for en boks), men får et godt resultat med begge og det flasser ikke. Holder en hel dag :)

Jeg har ikke prøvd den fra clinique jeg da, så vet ikke hvordan den er, men du kan jo prøve den fra garnier (koster 70 kroner ca)

Skrevet

Jeg bruker BB-cream fra garnier (kjøper den på matbutikk) og er kjempefornøyd! Trenger ikke bruke foundation, men om jeg gjør det så bruker jeg smashbox sin (den er ganske dyr.. Koster vel 300-400 for en boks), men får et godt resultat med begge og det flasser ikke. Holder en hel dag :)

Jeg har ikke prøvd den fra clinique jeg da, så vet ikke hvordan den er, men du kan jo prøve den fra garnier (koster 70 kroner ca)

Men det er ikke bare den ene, det er alle jeg har prøvd, og det er mange, så jeg må jo gjøre noe feil?

Bruker også god krem, en fra Vishy, merkelig greire.

Skrevet

Det kan være at krem og foundation du bruker/har brukt er feil til hudtypen din. Ta en hudanalyse, og snakk med hudterapeut om råd i forhold til din hud. Jeg kan også ha periode hvor jeg flasser mer, da er jeg flinkere med å ta godt med flytende omega 3 (smører huden innenfra) og det blir bra.

Jeg har brukt lang tid på å finne foundation og dagkrem som passer huden min, be om testere på Kicks for å prøve ut litt forskjellig :)

Skrevet

Det er ikke foundationen som flasser, men huden. Gå til en hudpleier for hjelp. Altfor mange klusser og tukler med huden sin selv med feil produkter.

Skrevet

Hva koster det å gå til hudpleier da? Må man kjøpe produkter derfra eller råd om hva slags produkter jeg må bruke.

Skrevet

Hudanalyse er gratis, det er visst man skal ha behandling det koster. Man må ikke kjøpe produkter derfra, men det er greit å lytte til råd man får.

Min egen erfaring er vel ikke nødvendigvis at man må få fantastisk hud av å gå til hudpleier, men det er greit å vite hva slags hudtype man har så man har et utgangspunkt. Jeg har aldri så myk og fin hud som når jeg tar regelmessige inntak av flytende omgea 3 (udos choice). Viktig også med litt mild peeling. Noen produkter tørker ut huden min selv om det skal gjøre motsatt. Det er et virrvarr av produkter og man må prøve seg frem.

Flasser du uten foundation? Det er en foundation som er beregnet på tørr hud jeg syns er veldig god, og det er Guerlain Aqua. Be om at de lager en tester til deg, og se hvordan du reagerer.

Ellers så syns jeg den fra Dr Hausckha (helsekosten) er veldig god, og den er i tillegg rimelig og uten kjemikalier.

Skrevet (endret)

Hudanalyse er gratis, det er visst man skal ha behandling det koster. Man må ikke kjøpe produkter derfra, men det er greit å lytte til råd man får.

Min egen erfaring er vel ikke nødvendigvis at man må få fantastisk hud av å gå til hudpleier, men det er greit å vite hva slags hudtype man har så man har et utgangspunkt. Jeg har aldri så myk og fin hud som når jeg tar regelmessige inntak av flytende omgea 3 (udos choice). Viktig også med litt mild peeling. Noen produkter tørker ut huden min selv om det skal gjøre motsatt. Det er et virrvarr av produkter og man må prøve seg frem.

Flasser du uten foundation? Det er en foundation som er beregnet på tørr hud jeg syns er veldig god, og det er Guerlain Aqua. Be om at de lager en tester til deg, og se hvordan du reagerer.

Ellers så syns jeg den fra Dr Hausckha (helsekosten) er veldig god, og den er i tillegg rimelig og uten kjemikalier.

Jeg flasser ikke i det hele tatt, huden min virker heller ikke tørr i det hele tatt. Vet kanskje ikek om flasse er rett ord heller når jeg tenker meg om, kanskje heller beskrive det som om det kaker seg litt.

Noen som har tips til hvordan dekke over kviser forresten? Får bort rødfargen. Jeg har en concealer fra Dior som skal ha god dekevne, men den dekker jo ikke noe... Tar jeg på feil, hva er beste måte for å ta på concealer for å dekke kviser?

Rettelse: Fant den fra dior på nett, og jeg ble tydeligvis lurt på butikken, for den er ikke ment til å dekke noe som helst den der... http://www.dior.com/beauty/int/en/makeup/face/concealers/y0749100/py0749100-cconcealers.html

Jeg hadde det travelt og hadde ikke tid til å lese på den så stolte bare på hun sminkedamen, jadda...... Anbefale en concealer for å dekke over kviser noen, helst ikke for dyr???

Endret av Tropic
Skrevet

Du må skrubbe huden jevnlig, anbefaler md formulations face and body scrub, men en klut på våt hud gjør også jobben.

Vent helst 30 min etter du har påført hudkremen før du tar på foundation.

Prøv forskjellige påføringsmetoder (flat kost, kabuki, beauty blender..), fingrene er også godkjent.

Prøv gjerne en primer som skal gjøre huden glattere og klar for foundation.

Ikke mer produkt enn en liten ert om gangen, og ikke jobb for lenge med produktet.

Sett foundationen med et løst pudder, bruk en puff og press det på huden før du koster vekk det overflødige med en kost.

For kviser anbefaler jeg glominerals camouflage. Klapp produktet forsiktig på huden og sett med et løst pudder på samme måte som med foundation.

Den concealeren du fikk anbefalt og kjøpte kan du forsøke å gå tilbake med og forklare situasjonen, om det ikke er alt for lenge siden.

Anonym poster: 59a5e17777d9b7b82e4e791e0726338a

Skrevet

Man trenger ikke gå til hudanalyse for å fikse tørr hud. Kjøp f.eks Origins Drink up overnight mask eller Shiseidios Moistre Relax mask. (sover med et tynt lag av denne) Begge kurerer tørr hud nesten over natten. Hjelper også å skrubbe huden med en mild peeling et par ganger i uka. Kulda og tørt inneklima suger fuktighet utav huden om vinteren, da må det litt spesialpleie til.

Skrevet

Du må skrubbe huden jevnlig, anbefaler md formulations face and body scrub, men en klut på våt hud gjør også jobben.

Vent helst 30 min etter du har påført hudkremen før du tar på foundation.

Prøv forskjellige påføringsmetoder (flat kost, kabuki, beauty blender..), fingrene er også godkjent.

Prøv gjerne en primer som skal gjøre huden glattere og klar for foundation.

Ikke mer produkt enn en liten ert om gangen, og ikke jobb for lenge med produktet.

Sett foundationen med et løst pudder, bruk en puff og press det på huden før du koster vekk det overflødige med en kost.

For kviser anbefaler jeg glominerals camouflage. Klapp produktet forsiktig på huden og sett med et løst pudder på samme måte som med foundation.

Den concealeren du fikk anbefalt og kjøpte kan du forsøke å gå tilbake med og forklare situasjonen, om det ikke er alt for lenge siden.

Anonym poster: 59a5e17777d9b7b82e4e791e0726338a

Var dessverre på en flyplass, så det er ikke aktuelt. Takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...