Gjest jente8923 Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Vi (samboeren min og jeg) har blitt enige om et lite intimt bryllup med forlovere og oss to. Vi ønsker ingen flere og ønsker heller ikke noe selskap. Vi bor et stykke unna foreldrene våre og da de ble fortalt at vi skulle gifte oss begynte de å mase om at de skulle komme på besøk, ta med søsken osv. De ønsker ikke bare å være med i bryllupet, men de vil ha selskap etterpå. Skulle ønske de kunne respektere vårt ønske. Jeg blir lei meg fordi jeg liker ikke å avvise folk, men denne gangen så går alt på tvers av det vi hadde planlagt. Hva skal jeg gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Overse dem og be dem feire bryllupet med fest der de er?
Alice123 Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Dere har et lite intimt bryllup med forlovere og dere to. Dette har ikke foreldrene deres noe med. 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 Vi (samboeren min og jeg) har blitt enige om et lite intimt bryllup med forlovere og oss to. Vi ønsker ingen flere og ønsker heller ikke noe selskap. Vi bor et stykke unna foreldrene våre og da de ble fortalt at vi skulle gifte oss begynte de å mase om at de skulle komme på besøk, ta med søsken osv. De ønsker ikke bare å være med i bryllupet, men de vil ha selskap etterpå. Skulle ønske de kunne respektere vårt ønske. Jeg blir lei meg fordi jeg liker ikke å avvise folk, men denne gangen så går alt på tvers av det vi hadde planlagt. Hva skal jeg gjøre? Ikke fortell dem datoen. Anonym poster: 03fd099a5b244dff608adf089e699328 4
Gjest chiki Skrevet 19. januar 2013 #5 Skrevet 19. januar 2013 Sliter litt med det samme, bare at her er det foreldrene mine som "synes synd" på oss fordi vi skal reise til Roma å gifte oss bare vi 2:) Vi har sagt at folk gjerne må komme, men at vi har forståelse for at det blir vanskelig siden det er på en torsdag og de "kun" fikk 3 måneders varsel. Jeg vil helst at kun vi 2 reiser, men vil ikke nekte de som måtte finne det ut:) Ser allikevell ut som det kun blir oss, og det passer meg ypperlig! Kan de ikke bare respektere at det er VÅRT valg, og at det er slik vi vil ha det? Hadde vi ville hatt mye styr rundt bryllupet hadde vi giftet oss i Norge:) Vurderer dog å ha ett lite selskap i etterkant
Petalouda Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 skjønner godt at de blir lei seg. jeg hadde også blitt kjempelei meg dersom jeg ikke fikk dele mine barns store store dag. men jeg hadde så klart respektert deres valg, jeg hadde ikke på noen måte krevd å få være med eller at de skulle forandre på noe. men lei meg? ja. og hadde jeg gitt uttrykk for det ? jepp. 2
Gjest chiki Skrevet 20. januar 2013 #7 Skrevet 20. januar 2013 Foreldrene mine reiste til Asia i all stillhet da jeg var 8 år gammel for å gifte seg. Vi barna var igjen hjemme med barnevakt i 2 uker. De satt inn annonse i avisen den dagen bryllupet stod *Anne og Knut gifter seg i *by i Asia* i dag kl12, alle som er i nærheten er hjertelig velkommen til å komme til .... på kaker og kaffi kl14*. Så de har ikke stort de skulle sagt i min situasjon synes jeg!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #8 Skrevet 20. januar 2013 Foreldre vil jo gjerne overvære sine barns store dag, men dere må jo likevel gjøre det som er rett for dere. Kan dere ikke bare ta bryllupsdagen dere to, og så kan dere ha et lite familieselskap i etterkant som en ekstra markering? Da slipper dere stress og styr på selve bryllupsdagen og kan konsentrere dere om dere to, samtidig som familien får full anledning til å feire dere i et selskap. Anonym poster: 8e622ef61aad27dce547a3ee9f1d817a
Gjest jente8923 Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Takk for støtte og tips og råd =) AB: det blir litt vanskelig å bare skulle ha et selskap da de bor milevis unna. Vi kjenner lite til denne byen og bor på en liten hybel så vi kan ikke ha noe selskap hjemme heller. Det vi har sagt er at hvis det er veldig viktig for dem så får de ha selskap når vi kommer hjem evt. Vi har verken mulighet, ønske eller lyst til å lage et selskap for dem her vi bor.
sol87 Skrevet 20. januar 2013 #10 Skrevet 20. januar 2013 Vi (samboeren min og jeg) har blitt enige om et lite intimt bryllup med forlovere og oss to. Vi ønsker ingen flere og ønsker heller ikke noe selskap. Vi bor et stykke unna foreldrene våre og da de ble fortalt at vi skulle gifte oss begynte de å mase om at de skulle komme på besøk, ta med søsken osv. De ønsker ikke bare å være med i bryllupet, men de vil ha selskap etterpå. Skulle ønske de kunne respektere vårt ønske. Jeg blir lei meg fordi jeg liker ikke å avvise folk, men denne gangen så går alt på tvers av det vi hadde planlagt. Hva skal jeg gjøre? Hva med å holde bryllupet slik dere ønsker, og heller holde en liten fest med venner og familie etterpå?
Gjest jente8923 Skrevet 20. januar 2013 #11 Skrevet 20. januar 2013 Hva med å holde bryllupet slik dere ønsker, og heller holde en liten fest med venner og familie etterpå? Vi har vurdert middag med forloverne fordi de bor her vi bor, men foreldrene og resten av våre venner bor altfor altfor langt unna til at det er mulig å få gjennomført. Det blir i så fall flere mnd senere hjemme hos hans eller mine foreldre..
Athene Skrevet 20. januar 2013 #12 Skrevet 20. januar 2013 Det betyr mye for foreldre/søsken å få være en del av slike dager, så jeg forstår dem godt. "Drit i dem" og "bare endre datoen" blir en for barnslig løsning. Dere må selv ta standpunkt til om dere vil gjennomføre som planlagt, eller inkluderer familien. Husk å tenk gjennom hvor mye det betyr for dem. Velger du å gjennomføre uten dem, gir dere en klar og tydelig beskjed, og forklarer hvor mye det betyr for dere. Velger du en løsning med selskap kan du jo invitere dem til å spandere en middag til alle på restaurant, eller arrangere noe helt enkelt i en lånt leilighet/lokale. Uansett er nok dialog løsningen. 1
Gjest jente8923 Skrevet 20. januar 2013 #13 Skrevet 20. januar 2013 Ja, jeg ser den. Og selskap hjemme etterpå går fint. Men vi har ikke mulighet til å få leid noe lokale/leilighet her. Jeg har heller ikke råd til å betale flybilletter/hotell osv for alle som evt. skal hit og vil heller ikke kreve det. Forventer ikke det heller
sol87 Skrevet 20. januar 2013 #14 Skrevet 20. januar 2013 Vi har vurdert middag med forloverne fordi de bor her vi bor, men foreldrene og resten av våre venner bor altfor altfor langt unna til at det er mulig å få gjennomført. Det blir i så fall flere mnd senere hjemme hos hans eller mine foreldre.. Uansett er det ikke deres ansvar å holde fester for familie og venner bare fordi de krever det. Bryllupet er jo egentlig en feiring av og for brudeparet, ikke for mor, far og alskens slektninger. Ja, det er sikkert litt sårt for dem at dere ikke arrangerer en stor fest, men det er deres valg, og de må lære seg å respektere det. Det handler jo om økonomi også, ikke alle har råd til store bryllupsfester... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå