AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Hei. Har trent systematisk og tungt samt fulgt en diett i noen uker nå (siden desember, men med et lite opphold i juleuken). Følte jeg var på god vei, har kvittet meg med både cm og kg, men plutselig en dag opplevd jeg at jeg har 1000 ganger værre enn noen sinne... Hele kroppen min er plutselig blitt slapp og dvask og har en million celulitter.... Snakket med PT på senteret i sted (som hjelper meg med opplegget) og han mente det var helt normalt, og et positivt tegn. (skjønner ikke hvordan det kan være positivt å se værre ut en noen sinne...) Lårene mine som alltid har vært forholdsvis faste og fine er nå dvaske og ekle. Kan dra huden flere cm ut.... Creepy... Har googlet litt rundt og endel fitnessutøvere rapporterer om det samme. At de på diett plutselig blir woobli og de kaller det Jiggely fett eller noe sånt. At det er "gammelt" fett som mykner for så å bli borte.. Synes det hele hørtes litt merkelig ut.. Har noen her vært borti det samme?? Akkurat nå føles alle timene på studioet og alle restriksjonene på matet så utrolig bortkastet ut... Snufs Anonym poster: 0ae28e7a6d68e0a8a57312effd0b6476
lille..trille Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Det er helt sant det de sier. Det er vel fettet som løsner fra kroppen. Fettet gjør seg altså klar til å forlate kroppen. Hold ut, så blir det plutselig superbra 2
Gjest taco1 Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har ikke hørt om det, men det hørtes merkelig ut.
lille..trille Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 (endret) Direkte kopiert fra bloggen til Silje Mariela. Denne jenta har ganske god kontroll på fettforbrenning. Punkt 1: “Hver gang jeg begynner å spise rent og trene veldig bra så blir jeg dvaskere i kroppen!!Hva skjer??!!”. Om du kjenner deg igjen her så vit at dette er faktisk en POSITIV ting. Greit, det ser ikke direkte bra ut men det er en indikator på at fettet begynner å slippe. Gi det en til to uker og du skal se forandringene. Jeg opplevde det samme selv da jeg gikk på diett. Plutselig ble kroppen bare myk, dvask og for ikke snakke om cellulitter som plutselig ble enda mer fremtredende. Frustrerende? JA! Men det går over. Du har gjort noe riktig. Punkt 2: Har du gått på strikt kosthold en stund men det ser ikke ut til at fettet slipper i det hele tatt? Jepp, jeg kjenner til frustrasjonen og har hatt mange kunder som har opplevd dette. Frustrerende og umotiverende skjønner jeg. VIt da at dette ikke er ensbetydende med at du ikke har forbrent fett, det er bare at kroppen er litt mer svart/hvit enn som så. Lyle McDonald har følgende teori: “Etter at triglyseridene(fettet) er ute av fettcellen fylles cellen med vann. (Glyserol trekker til seg vann så dette kan være mekanismen bak dette). Derfor vil man, i enkelte tilfeller, ikke skimte fettreduksjon så tidlig som man kanskje burde.” Dette kan også være forklaringen på hvorfor vekten blir stående på stedet hvis i en lengre periode før at den plutselig raser ned. Det er rett og slett kroppen som slipper vann. Dette kan skje over natta og kalles så fin “The whoosh effekt” Punkt 3: Fettreduksjon og vektnedgang er IKKE synonymer! Du kan faktisk gå OPP i vekt og NED i fettprosent!! Så ikke fortvil om vekten i gode treningsperioder står på stedet hvil. Det har sine årsaker. Det er heller ikke uvanlig å gå opp 3-4 kilo når man begynner å trene, mens fettprosenten likevel reduseres til tross for vektoppgang. Endret 20. januar 2013 av lille..trille 2
Løvetanten Skrevet 21. januar 2013 #5 Skrevet 21. januar 2013 Fettet "løsner" ikke, men du får mer løs hud. Like under huden ligger et fettlag. Huden strammer seg opp og/eller fylles opp av muskler etterhvert som tiden går. Har du vært veldig overvektig så får du permanent løshud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå