Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2004 #1 Skrevet 15. mars 2004 leste et innlegg om at valium kan gis dersom en har flyskrekk..men hvordan fungerer valium egentlig?,blir man sløv eller totalt dopet? tror kansje dette er noe for meg
Gjest Myumi Skrevet 15. mars 2004 #2 Skrevet 15. mars 2004 Det får deg til å slappe av, det er sikkert noen som sovner også. Du blir ikke dopet ned, da må du i såfall ta mange piller og legen vil nok ikke skrive ut mer enn høyst nødvendig.
Gjest Ethereal Skrevet 15. mars 2004 #3 Skrevet 15. mars 2004 Du kan jo høre med legen din? Svigermor foreslo at jeg skulle få skrevet ut beroligende pga tannlegeskrekk :oops: , hun sa at det gav en følelse av likegyldighet, at man ikke bryr seg så mye. Jeg klarte meg uten, men hvis du er ekstra redd, burde du høre med en lege, i stedet for (som enkelte gjør) å drikke deg til mot på forhånd.
birgitte242 Skrevet 15. mars 2004 #4 Skrevet 15. mars 2004 Med riktig dosering blir man hverken totalt sløv eller dopet. Virkningen er selvsagt individuell og situasjonsbetinget, men de fleste opplever en følelse av ro evt. redusert opplevelse av angst.
Laina Skrevet 15. mars 2004 #5 Skrevet 15. mars 2004 Du kan jo høre med legen din? Svigermor foreslo at jeg skulle få skrevet ut beroligende pga tannlegeskrekk :oops: , hun sa at det gav en følelse av likegyldighet, at man ikke bryr seg så mye. Jeg klarte meg uten, men hvis du er ekstra redd, burde du høre med en lege, i stedet for (som enkelte gjør) å drikke deg til mot på forhånd. Og jeg skal få valium neste gang jeg skal til tannlegen. Forrige gang jeg skulle dit, trakk jeg meg i siste liten. Tør rett og slett ikke å gå dit. Og legen min mener det vil hjelpe med valium :oops:
Gjest dooris Skrevet 16. mars 2004 #6 Skrevet 16. mars 2004 Jeg har fått valium mot flyskrekk. Alternativet er jo selvfølgelig å ikke fly, men da ville jeg blitt ganske fastlåst her i landet. Bruker ellers ALDRI slike preparater. Min flyskrekk er grusom og panikkartet. Jeg får hjertebank, blir iskald og har det helt jævlig. Jeg prøvde Vival, noe som er det samme som valium. Det hadde den effekt at den tok vekk den verste angst-toppen, og jeg klarte å slappe av i flyet. Fremdeles ikke helt komfortabel, men det lar seg greit gjennomføre. Du spør om virkningen. Det avhenger av hvor mye du tar. 1 - 2 tbl er nok. Flere ut over det vil gjøre deg søvnig og sløv. Man skal ha respekt for å bruke B-preparater slik som Valium som er avhengighetsskapende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå