AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har fått løs hud på magen min etter for brått vekttap. Jeg lurer på om det går ann å stramme opp magen hvis man trener masse styrke og "fyller ut huden med magemuskler", eller er dette urealistisk? Går det ikke ann å gjøre noe med dette? Jeg grøsser av å tenke på at magen min ser slik ut når jeg lener meg fremover eller står på alle fire nå, og så tenke på hvordan den vil se ut etter en graviditet! :S Er generelt ganske så fornøyd med magen når jeg står oppreist da, heldigvis. Er bare med en gang jeg lener meg fremover. Virker som om at alt fettet jeg har på magen og rundt bare "renner ned" på midten av magen og strekker huden PS: Det krevde mye mot av meg å legge ut disse bildene, så vær så snill og spar dere for unødvendige og stygge kommentarer? Anonym poster: 6b01b403c6f2cd8c04f47548d80cb074
Bonito Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har litt av samme problemet. Har vært så "heldig" å arve magen fra moren min og bestemor. Så jeg følger med her.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 For det første så synes jeg du har en fin mage :-) Det er helt normalt å få valker når man sitter, bøyer seg osv. HELT NORMALT! Vanskelig å si om du kan stramme den opp, men trening og sunt kosthold skader jo uansett ikke? Husk også at man også må jobbe med det psykiske, ikke kun det fysiske :-) Anonym poster: f35b0c493a43820eed227bc402ad70d4 1
Gjest Elissima Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 Syns magen din var fin og definert jeg Med trening vil du uansett få enda mer definerte magemuskler. Man tror alltid at man ser verre ut enn man gjør, så jeg kan forstå hva du føler. Men du er helt fin! 2
punkyB Skrevet 19. januar 2013 #5 Skrevet 19. januar 2013 Oppstramming av hud vet jeg ikke så mye om - men styrketrening er hvertfall bra uansett. Da vil jo fett gå over til muskler - volumet bli mindre og huden vil jo stramme seg sammen. Men overflødig hud etter vekttap er jeg usikker på. Skulle det ikke forsvinne kan man jo operere - finnes også diverse maskiner hos hudpleiere som stimulerer huden og får den til å trekke seg sammen - du kan jo sjekke ut det. Du må jo også tenke på kostholdet - jo mer dritt man spiser jo mer av det vil legge seg rundt magen.
Gjest *Maja* Skrevet 19. januar 2013 #6 Skrevet 19. januar 2013 Det der var jo en kjempefin mage. En kombinasjon av kardio og styrke vil knekke det siste fettet og stramme opp magen. Viktig at du spiser god og næringsrik mat og får en fin balanse mellom fett og muskler. Hva er høyde, vekt og alder? Hva trener du og hvor mange kalorier spiser du om dagen? Hva består kostholdet ditt av?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #7 Skrevet 19. januar 2013 Tusen takk for så mange fine tilbakemeldinger og gode råd på så kort tid! Høyde er 1.68 og vekten er 69 sånn ca. Har en del ekstra på rumpe og lår, men er ganske så velproposjonert. Alder er midten av 20-årene Kostholdet er bra på ukedager, ligger på ca. 1400-1500 kcal. Helgene er litt mer bob-bob, men jeg prøver å spise ok, sånn at jeg ikke ødelegger for hele uka i allefall. Har ikke trent på en stund nå, men er glad i både styrke og cardio. Men spesielt styrke Anonym poster: 93cd33bb61deacd169722fe9d54ce924
Bonito Skrevet 19. januar 2013 #8 Skrevet 19. januar 2013 Så heldig du er som liker styrke! Jeg virkelig hater det, og foretrekker trening utendørs. Det er noe dritt siden jeg antagelig hadde fått ett bra resultat om jeg bare hadde holdt ut den forbanna styrken.
Gjest Lille-pus Skrevet 19. januar 2013 #9 Skrevet 19. januar 2013 Du er så ung at huden din vil stramme seg opp over litt tid Du har da forøvrig en aldeles fantastisk livlinje ! Den er helt perfekt
Gjest *Maja* Skrevet 19. januar 2013 #10 Skrevet 19. januar 2013 Tusen takk for så mange fine tilbakemeldinger og gode råd på så kort tid! Høyde er 1.68 og vekten er 69 sånn ca. Har en del ekstra på rumpe og lår, men er ganske så velproposjonert. Alder er midten av 20-årene Kostholdet er bra på ukedager, ligger på ca. 1400-1500 kcal. Helgene er litt mer bob-bob, men jeg prøver å spise ok, sånn at jeg ikke ødelegger for hele uka i allefall. Har ikke trent på en stund nå, men er glad i både styrke og cardio. Men spesielt styrke Anonym poster: 93cd33bb61deacd169722fe9d54ce924 Du, jeg tror dette kommer til å gå av seg selv, spesielt når du kombinerer med trening. Kostholdet gjør at du går ned, men det er trening som gjør oppstrammingsdelen Så start å trene styrke med litt kardio så komme du i mål
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #11 Skrevet 19. januar 2013 Så heldig du er som liker styrke! Jeg virkelig hater det, og foretrekker trening utendørs. Det er noe dritt siden jeg antagelig hadde fått ett bra resultat om jeg bare hadde holdt ut den forbanna styrken. Du er så ung at huden din vil stramme seg opp over litt tid Du har da forøvrig en aldeles fantastisk livlinje ! Den er helt perfekt Du, jeg tror dette kommer til å gå av seg selv, spesielt når du kombinerer med trening. Kostholdet gjør at du går ned, men det er trening som gjør oppstrammingsdelen Så start å trene styrke med litt kardio så komme du i mål Oppmuntrende og hyggelige svar altså! Tusen takk Jeg skal sette i gang med styrke fortere enn svint, og satse på at dette ordner seg. Nå er det forskjellig lys på bildene også, men jeg syns nesten at det ser ut som to forskjellige mager! En sunn og frisk mage, og en utrent og skrukkete mage som ser ut som den har gått i gjennom i allefall en graviditet, om ikke to. Er derfor jeg tenker mye på hvordan magen min ville sett ut etter en graviditet også. Men for all del, et barn er jo verdt det! Og sorry om jeg høres fryktelistg overflatisk og selvkritisk ut. Jeg har selvinnsikt nok til å se at det ikke er verdens undergang, men det plager meg fortsatt! Men som sagt, takk for flotte innspill og råd Anonym poster: 93cd33bb61deacd169722fe9d54ce924
Gjest Elastica Skrevet 19. januar 2013 #12 Skrevet 19. januar 2013 (endret) Jeg synes magen din ser helt fin ut! Endret 19. januar 2013 av Elastica
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #13 Skrevet 19. januar 2013 Litt som meg virker det som, alltid på en måte hatt en liten kul nederst på magen, men jeg la på meg rundt 20 kilo noen få år siden og enda ikke fått av, så den kulen er mye større nå... Men! Detta er nok ikke noe problem, tren magen masse, styrkeøvelser, så vil jeg tro den strammer seg liksom, og det blir bedre Anonym poster: 2ccc999bb3340ed7a3fde83920906648
Gjest norah Skrevet 19. januar 2013 #14 Skrevet 19. januar 2013 Jeg synes du har kjempefin mage, jeg Min erfaring er at det kommer an på hva som er gener og hva som er mangel på trening/normalt sunt kosthold. Jeg ser selv bittelitt forskjell på om jeg trener styrke eller ikke - men det er lite lokal effekt på meg. Det som skjer er at hele kroppen får litt effekt av trening, noe som gir en visuell effekt av at midjen er noe strammere. Men rent realistisk sett blir den ikke det, på meg. Det handler om mine gener. Uansett tilfelle så toner styrketrening ganske fint overalt, men jeg ser ingen grunn til at du skal måtte endre på magen din - den er faktisk veldig fin synes jeg. Jeg tror nok du har kommet inn i en dårlig sirkel hvor du konsentrerer deg litt for mye om hva du misliker ved deg selv, og har falt på magen som et fokusområde.
punkyB Skrevet 19. januar 2013 #15 Skrevet 19. januar 2013 ps. Mitt svar er ikke ment som om du trenger operasjon - det var ment som generell kommentar rundt løs hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå