Gå til innhold

Forlovertaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det akseptabelt at en forlover driter ut brud/brudgom litt? Forventer dere det? I det siste bryllupet jeg var i, snakket forloveren mye om brudens dominerende væremåte og at hun ikke ble overrasket om bryllupet skjedde fordi bruden tvang det igjennom. Folk lo, men jeg sitter igjen med det som det sterkeste minnet fra alle talene. Bruden er jo dominerende og det kunne godt stemme at hun stilte ultimatum. Samtidig har de fleste bryllup inneholdt lignende stikk, så det skal kanskje være slik? Er det bare jeg som synes dette er litt feil?

Anonym poster: 63b55aa03ce6230bd3d2cf473f24ddd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må ta med alt, ikke bare solskinnshistoriene.

• Liker 1
Skrevet

Man må ta med alt, ikke bare solskinnshistoriene.

I en tale (som faktisk skal være en til bruden og ikke om bruden) så er det på ingen måte nødvendig eller hensiktsmessig å ta med alt!

Dette er en gledens dag - ikke en dag for å drite ut. Kan gjerne ha et humoristisk preg med en liten brodd, men thats it ;-)

• Liker 4
Skrevet

I en tale (som faktisk skal være en til bruden og ikke om bruden) så er det på ingen måte nødvendig eller hensiktsmessig å ta med alt!

Dette er en gledens dag - ikke en dag for å drite ut. Kan gjerne ha et humoristisk preg med en liten brodd, men thats it ;-)

Jeg ser poenget ditt, men det å ta med litt av det negative med bruden er ikke å drite henne ut.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ja, jeg forventer det - og akkurat denne kunne godt ha kommet i talen til meg fra opptil flere... Jeg ER jo en dominerende brud, der den kommende mann er mer som en pusekatt som er med i mer eller mindre grad hvis man setter det litt på spissen. :ler:

Kan ha noe med at jeg ikke hadde tatt det som en fornærmelse eller noe spydig. Hadde hun derimot snakket om en ex! Da måtte jeg gravd meg sakte men sikkert ned.

Synes det er en ypperlig anledning for forloverne til å gjøre litt narr av oss, skal jo være underholdende på sett og vis. Vi må tåle litt- ikke alt, men dette kunne jeg fint ha ledd høyt av selv også. :)

Skrevet

Og jeg tenker heeelt motsatt. Hvorfor MÅ man ha med noe negativt?

Om noen - det være seg brudgommens forlover eller hans familie eller hva som helst - hadde kommentert i en tale under vår bryllupsmiddag at jeg var dominerende og nærmest hadde tvunget bryllupet istand, da hadde jeg seriøst aldri tilgitt vedkommende, og jeg hadde følt meg så latterliggjort at jeg hadde fått kvelden ødelagt.

Hvorfor MÅ man tåle sånt? Jeg ville aldri aldri i verden sagt sånn om noen. Aldri. Fysj, det er skikkelig slemt, håper inderlig folk flest holder seg altfor gode til sånt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å ta med noe negativt. Jeg hadde faktisk blitt såret om min forlover hadde sagt noe slikt om meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å ta med noe negativt. Jeg hadde faktisk blitt såret om min forlover hadde sagt noe slikt om meg.

utdriitning hører med i utdrikningslaget, men i selve bryllupstalen syns jeg kun det positive skal med! litt humoristiske innslag ja, men ikke slike kommentarer som at jeg hadde tvunget brudgommen til giftemål

• Liker 1
Skrevet

utdriitning hører med i utdrikningslaget, men i selve bryllupstalen syns jeg kun det positive skal med! litt humoristiske innslag ja, men ikke slike kommentarer som at jeg hadde tvunget brudgommen til giftemål

Hver sin smak, jeg synes ikke utdriting høres med i utdrikningslaget heller, så jeg er glad min forlover tok hensyn til nettopp det.

• Liker 1
Skrevet

Hver sin smak, jeg synes ikke utdriting høres med i utdrikningslaget heller, så jeg er glad min forlover tok hensyn til nettopp det.

jeg syns det er litt artig, men jeg tar det aller meste på strak arm! men mener ikke at hele tiden skal ha utdritning i bildet! en stund er greit, men blir det over hele dagen, blir det for mye! men det er viktig at forloverne kjenner bruden såpass godt at de vet hvor grensen går, og hva du setter pris på :) jeg vet jeg kommer til å få endel utdritning, men jeg stoler såpass på mine at jeg vet det blir en god variasjon!

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg tenker at forloveren kjenner bruden og hva hun tåler :) jeg for eksempel hadde tålt litt "negativt" med en morsom vri i taler fra nesten hvem som helst, litt selvironi har jeg jo ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...