Gjest Ratata Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Har smakt and en gang og husker at jeg synes det var kjempegodt. Har litt lyst til å lage en eller annen form for and endag men det er jo så mange fancy oppskrifter å velge mellom. Noen her som har efaring med tilbreding av and? Og hvilket tilbehør anbefaler du? Vil gjerne kunne ha tilbehør som er "vanlig" om jeg kan bruke det ordet. Type potet, mos eller noe lignende.
Gjest winston Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Søtpotetmos passer godt til and Oppskrift på and med søtpotetmos i aftenposten idag: http://dinmat.no/Artikler/Imponer-gjestene-med-lekker-andemiddag
Gjest Ratata Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 TakkTakk! Skal prøve ut ved neste kosehelg. Ikveld blir det indrefilet, hvitløkspoteter og whiskeysaus
Gjest Steve Cook Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 Jeg vil slå et slag for andelår - confiter dem i ekstra andefett, hvitløk, rosmarin, honning og allehånde. Server med potetbåter ovnstekt med andefett, og småløk karamellisert med rødvin. Kok ut sukkeret fra kasserollen løken har vært, med krafta som skiller seg under andefettet i ovnen, få med hvitløken, rosmarinen og alt det der. Det blir noen spiseskjeer med en fantastisk saus. Drit i fine dining, kjør rustikk istedet
Topplue Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Andebryst med appelsin- og rødvinsaus servert med fløtegratinerte poteter er meget godt.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #7 Skrevet 20. januar 2013 Den beste middagen jeg noen gang har spist var på en fransk restaurant i London. Da var det andebryst i kirsebærsaus med fantastiske fløtegratinerte poteter og brønnkarse til. Men andebryst er noe jeg føler er vanskelig å få bra til, det krever litt øvelse, så ikke lag det til middagsselskap første gang Anonym poster: abdb3d03ffb209db9378747400333e4e
Fanteria Skrevet 20. januar 2013 #8 Skrevet 20. januar 2013 (endret) And med ovnsbakte poteter, asparges også en saus. Må nesten finne den oppskriften igjen for den var knallgod! Saus: Balsamicosaus (ca 6 porsjoner) 1 dl balsamicoeddik 1 dl hvitvin 200 gram usaltet smør (romtemperert), i terninger salt og pepper friske krydderurter, feks estragon, kjørvel og persille Det var kjæresten som lagde sausen. Han gjorde noen småendringer som jeg dessverre ikke fikk med meg. Men den satte virkelig prikken over ien! Endret 20. januar 2013 av Fanteria
Gjest Lille-pus Skrevet 22. januar 2013 #9 Skrevet 22. januar 2013 Det skal ikke stikkes under en stol at en gammel klassiker som andebryst med appelsinsaus fint kan spises
rosahelikopter Skrevet 22. januar 2013 #10 Skrevet 22. januar 2013 (endret) Nå er det ikke and, men jeg har spist gås. Er de veldig forskjellige når det kommer til mat? I allefall til gås hadde vi normale grønnsaker som poteter, gulerøtter, rosenkål, blomkål, hjemmelaget surkål (tror jeg det var), en veldig god hjemmelaget saus. Endret 22. januar 2013 av rosahelikopter
Brunhilde Skrevet 23. januar 2013 #11 Skrevet 23. januar 2013 Jeg er enig med Lille-pus i at andebryst med appelsinsaus er en slager. Hvis du i tillegg tar deg bryet med å ovnssteke noen amadine- eller mandelpoteter og har grønne erter, gulrøtter og/eller baconsurrede bønner ved siden av, så bør det bli en god middag. I motsetning til en eller annen over her, så mener jeg at andebryst er lett å lage.
Chloe- Skrevet 23. januar 2013 #12 Skrevet 23. januar 2013 And med kirsebærsaus og skogsopprisotto, NAM! Favorittmåltidet mitt faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå