Gå til innhold

Funnet drømmejobben! Men så var det søkeprosessen da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etter mange mnd med jobbsøking funnet drømmejobben min! Men jeg føler at jeg mangler litt på erfaringsdelen selvom jeg har den erfaringen de etterspør. Jeg har sittet i ei uke med søknaden og lagd i hvertfall 5 utkast og føler meg klar til å sende den inn. Det som er litt spesielt med denne situasjonen er at min gamle sjef sitter som direktør i det firmaet der og jeg har spurt h*n om h*n kan være referanse. Jeg fikk ja der. Rekrutteringsansvarlig er en helt person, men kjenner garantert til h*n gamle sjefen min. Vil det gjøre meg mer "attraktiv" - altså større sjanse for å komme på intervju?

Dette er "the job" for meg og jeg er faktisk redd for hva som skjer videre. Er så redd for å ikke komme på intervju engang. Håper dere har noen gode råd og erfaring å komme med.

På forhånd stor takk! :-)

Anonym poster: 4086f217a48c65bf9748a6931a88478f

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg vil tro det er en fordel. Man stoler jo mer på en referanse man kjenner og vet at er ærlig, enn noen man ikke vet hvem er. Da kan det jo hende de lyver bare for å være høflige.

Skrevet

Hvis dette er en jobb du gjerne vil ha, ville jeg ringt på forhånd og presentert meg før jeg sendte søknaden. Da viser du din interesse og gitt dem et inntrykk av hvem du er.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ringte ikke på forhånd. Stillingsannonsen var veldig detaljert og jeg følte ikke at jeg hadde noe relevant å spørre om. Nå har fristen gått ut og jeg vurderer å ringe de om ei uke for å høre hvordan det går og jeg tenkte å nevne at jeg har en referanseperson som jobber der.

Jeg har inntrykk at de kommer til å bruke god tid på rekrutteringen (med flere intervjurunder). Dette er en nyopprettet stilling og jeg tror de kommer til å gå for de som har mer erfaring. Jeg virkelig lyst på den jobben! Hadde jobbet gratis i prøveperioden hvis det var mulig!

Noen som har noen gode råd?

Anonym poster: 7ec4c5b7318ff2be75649ed0a1fd18bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...