Gå til innhold

Hente bilder fra kamera til pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan henter jeg bilde fra kamera til PC når det ikke kommer opp noe alternativ? Hvilket program går jeg inn på da? (Windows).

Anonym poster: 095dfe340aae5cfe1463b0bebbd66778

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på startlinja > datamaskin og da skal det komme opp flyttbarelagringsmedier. Der skal kamera stå.

Skrevet

Gå inn på startlinja > datamaskin og da skal det komme opp flyttbarelagringsmedier. Der skal kamera stå.

Når det ikke gjør det da?

Skrevet

Da er ikke driveren installert riktig.

De fleste kamera har et program du kan finne på siden deres. Som skal gjøre det lettere å overføre bilder fra kamera til pc.

Skrevet

Når det ikke gjør det da?

Hvis ingen alternativ dukker opp når du kobler inn USB fra kamera, hverken under flyttbare medier på min datamaskin eller på skrivebordet, så ville jeg prøvd å koble kabelen inn i andre USB porter for å sjekke om det fungerer da.

Sjekk at kabelen er skikkelig satt inn i både kamera og USB porten i PCen.

På de fleste kamera så må du faktisk skru på kameraet før alternativene dukker opp. Du kobler altså kameraet til PCen, for så å skru på kameraet. Da burde det komme noe.

Skrevet

Jeg tror usbkabelen er ødelagt. Men takk for hjelp.

Skrevet

Har du ikke minnekortleser da?

Skrevet

Har du ikke minnekortleser da?

Jo, men det hjelper ikke på usbkabelen min ;) Har hentet bilder, men jeg skulle undersøke om kabelen fungerte, om det var en teknisk feil inne på pcen eller om kabelen er ødelagt.

Skrevet

Kommer altså ikke opp noen "bokstav-disk" i filutforsker heller?

Er det et vanlig kjent fabrikat eller noe sært kinesisk med tvilsomt navn?

Skrevet

Kommer altså ikke opp noen "bokstav-disk" i filutforsker heller?

Er det et vanlig kjent fabrikat eller noe sært kinesisk med tvilsomt navn?

Om det er et litt eldre kamera, er det ikke sikkert det dukker opp som "mass-storage device". Husker ihvertfall Canon hadde noen slike raringer tidligere. Da må man legge inn medfølgende programvare først, og SÅ koble til kameraet. Men det kan såklart også være at kabelen er fokka/hardwarekonflikt på pcen.

Skrevet

Det er usbkabelen som er ødelagt. Det har jo tidligere kommet opp automatisk at man kan legge inn bilder, men jeg måtte bare være sikker på at jeg ikke hadde klart å skru av noe sånn at jeg måtte hente bildene på en annen måte enn tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...