Gå til innhold

Sølt rødvin på hvit pute. hva gjør jeg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld npr jeg kom hjem etter at mannen hadde hatt guttefest, så jeg til min store fortvilelse at de hadde klart å søle rødvin på den hvite puten jeg har arvet av min mormor. Det er en hvit bomulspute, med noe blått "brodert" mønster på. Jeg prøvde først hvitvin metoden, det funket ikke.. SÅ har jeg latt det ligge salt på det i hele natt, og det har hjulpet bittelitt.. Men ikke nok... Hva i alle dager kan jeg gjøre??? Er det noe å gjøre, eller er det bare å kaste den ? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å drukne puten i hvitvin. Det hjelper ingenting om du bare heller litt hvitvin på flekken, rødvinen må skylles bort.

Går det ikke, kjøp en sånn blå Biotex spray.

Spray godt på flekken, og med det mener jeg _mye_, la puten ligge i noen timer, og vask den etterpå. Gjenta om nødvendig.

Slik reddet jeg en rød silkekjole i kinesisk design med masse broderier, som hadde fått hårfarge på seg.

Tre gjentakende behandlinger med sprayen og håndvask med Milo.

Skrevet

Nei, nei, nei! Aldri bruk salt! Det trekker fukten mens fargestoffene sitter igjen. Jeg fikk vekk en stor tusjflekk fra mormors broderte duk med vansish white. Lot det ligge natten over.

Anonym poster: 7d72eb9580b8af91e60cae88606ae96e

Skrevet

Eg har god erfaring med potetmjøl :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...