AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #1 Skrevet 19. januar 2013 Jeg har hørt ut ifra noen studier og artikler at ofte man tiltrekkes av mennesker som er en del ulik en selv, feks som kommer fra andre steder (land eller byer), ulik hårfarge, øyenfarge, oppførsel osv. Mange tiltrekkes også av folk med ulike dialekter enn seg selv. Så er det jo denne "Westermarck effekten", en teori som går ut på at man ikke blir tiltrukket til de som man har vokst opp sammen med eller har vært mye med som barn (slekt eller venner), noe som har med tidlig seksual imprinting å gjøre. Men har også lest om andre teorier som sier at ektefeller ofte er utseendemessig like hverandre, og at kvinner finner ofte menn som minner om faren i utseendet eller på andre måter. Selv merker jeg at jeg ikke tiltrekkes spesielt av menn med samme dialekt som megselv. Nå er jeg også sammen med en fra et annet land. Ville bare høre andres erfaringer i forhold til dette. Blir dere tiltrukket av potensielle partnere som er like dere selv utseendemessige, eller kommer fra steder i nærheten av hvor dere ble vokst opp, personlighet? Eller foretrekker dere noen fra andre steder, land som er mer ulik dere selv i utseendet, personlighet osv? Anonym poster: f67c64ad8a769b87de00a6a4cc3b8a27
solch Skrevet 19. januar 2013 #2 Skrevet 19. januar 2013 Jeg blir tiltrukket mye forskjellig, like, ulike, de som minner om min far og de som ikke gjør det heller. Men han jeg liker nå er nesten en minikopi av pappa. Hehe, de har samme interesser og samme musikksmak. Samler på lp-er osv..
Gjest Sunheart Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Jeg blir tiltrukket av gutter som er motsatt av meg, dvs litt sjenert, spesielt i det intime, litt tilbakeholden.Ikke så utadvent som meg. Har vært sammen med en som var helt lik meg og det ble helt skivebom Men jeg må ha noen som har de sammem interessene som meg, ting å gjøre og finne på. Kan ikke ha en sofamann som sitter og spiller på pcen dagen lang. Han må like å finne på ting, gå turer eller bare snakke og kose
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 Jeg leker best med like barn. Dvs de som har samme verdisyn, samme humor og interesser. Hvor de kommer fra har lite med det å gjøre. Anonym poster: c3751e2a8749fe70da102b31ad85164f 1
Gjest Bibompibomp Skrevet 19. januar 2013 #5 Skrevet 19. januar 2013 Jeg foretrekker helt klart kvinner med samme holdninger, verdisyn, moral og humor som meg selv. Like interesser er ikke så viktig, mer viktig er det derimot at begge er i stand til å respektere den andres interesser, og gjerne også støtte opp om disse i blant. Hvilket land man kommer fra er helt uvesentlig, min kone er fra en annen verdensdel og det er null problem
MarieC Skrevet 19. januar 2013 #6 Skrevet 19. januar 2013 Jeg liker menn som jeg kan ha det morsomt med, og prate med. Ikke dermed sagt at de må være like meg. Jwg er selv høy og slank, og må innrømme at jeg nok blir mer tiltrukket av høye og definitivt slanke menn. Dialekt har ingen betydning. Jeg kunne nok blitt tiltrukket av noen jeg har vokst opp med, hvorfor ikke?
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2013 #7 Skrevet 19. januar 2013 Like, mannen i mitt liv har samme interesser, humor og verdier- det beste av alt er at vi ligner på hverandre utseendemessig, hehe:) nesten like øyne og identisk øyefarge:)
frøkna Skrevet 19. januar 2013 #9 Skrevet 19. januar 2013 Jeg tror man burde ha lik humor, syn på livet, og like verdier. Men ellers kan ha ganske forskjellige personlighetstrekk. 2
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2013 #10 Skrevet 19. januar 2013 Jeg er fra Kristiansand og faller for folk med østlands dialekt, og som ligner litt faren og broren min...
Gjest Snoken- Skrevet 19. januar 2013 #11 Skrevet 19. januar 2013 De fleste faller for mennesker fra et annet sted, av biologiske årsaker. Men man lever best med folk som har like interesser og livssyn som en selv. 1
Steinar40 Skrevet 19. januar 2013 #12 Skrevet 19. januar 2013 (endret) Ja, motsetninger tiltrekker, men i lengden går det til helvete, og det er da at like barn leker best. Endret 19. januar 2013 av Steinar40 1
Alice123 Skrevet 19. januar 2013 #13 Skrevet 19. januar 2013 Partneren jeg har i dag, er veldig ulik meg i personlighet, interesser og tankegang. Vi er motsettninger. Men, vi har like verdier på bunn. Det hadde ikke fungert om jeg ønsket to barn, rekkehus, Volvo og charterferie til Kanariøyene, mens han foretrakk backpacking i Sør-Amerika og loftsleilighet i Dronningensgate.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå