Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 20 som har problemer med urenhud. Men bare rundt haka å litt i kinnene. Noen dager føler jeg at uansett hva jeg har på meg, hvordan jeg ordner håret eller sminker meg, så føler jeg bare at alt blir feil uansett. Føler meg helt forferdelig stygg, bare pga kvisene.Mange dager kan bli ødelagt, å jeg gidder ikke en gang gå ut døra. Blir rett å slett deprimert. Uansett hva gjøre eller hva bruker går det aldri bort.

Er det bare jeg som føler det slik, eller er det flere ? :-)

Anonym poster: e14a589016a517cca772b83a9250dfa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt sikkert flere som føler det slik.

Kviser er kjipt, mine best tips for å motvirke det er søvn, masse vann, nok sunt fett i kosten...og la huden puste uten for mye sminke. Det blir bedre:)

Skrevet

Joda, jeg kjenner meg igjen.Husker godt hvor frustrerende dette var med kvisene da jeg var yngre.

Nå er jeg blitt flinkere med hudpleie så det er mye bedre nå:)

Mitt problem nå er vel det at jeg ser så sykt... ufresh ut. På vinteren så blir jeg så ummenskelig blek, huden min ser nesten grå ut. Hjelper ikke at jeg har svart hår heller. Ingen sminke hjelper heller syntes jeg.

Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Jeg kjenner meg igjen fra de periodene jeg hadde mye kviser. Det slet veldig på selvtilliten og jeg følte meg stygg. Huden bedret seg litt etter hvert, men ikke nok så jeg gikk til hudlege hvor jeg prøvde diverse og nå går jeg på diane. Det hjelper for meg og jeg føler meg mye bedre.

Vet ikke hvor mye kviser du har, men du kan jo ta deg en tur til legen og høre om h*n kan hjelpe deg.

På apoteket har de jo noe som heter Basiron, men jeg vet ikke om jeg vil anbefale det. Er vel ok i kortere perioder, men ikke hver dag.

God hudpleie kan også hjelpe til en viss grad, men det er ikke nødvendigvis noe vidundermiddel.

Men jeg vet i hvert fall godt hvordan du har det. Man føler seg ikke fin uansett hva man gjør.

Endret av Crazycatlady
Skrevet

Kjenner problemstillingen. Man kjenner seg forferdelig ufresh - selv om jeg ærlig talt tror at vi selv legger bedre merke til det enn andre.

Et lite tips: Jeg har svært god erfaring med Basiron (fåes kjøpt på apoteket). Pleide å ta på et godt lag hver kveld, og sov med det over natten. Vasket ansiktet om morgenen og tok på fuktighetskrem, siden huden blir ganske tørr. Det går riktignok en ukes tid før du virkelig ser resultater (i allefall var det sånn for min del), men det er vel verdt å vente på.

Etter en stund trappet jeg ned. F.eks basiron kveld nr 1, fuktighetskrem kveld nr 2 osv.

Men hvis du vil prøve dette; les for all del pakningsvedlegget :) Folk har forskjellig hud, og reagerer forskjellig. Men det fungerte altså kjempebra for meg. Jeg husker fremdeles første gang jeg kunne gå i butikken uten å ta på meg dekkstift først l! :)

Lykke til :)

Anonym poster: f6fa24db43cb26426c9829758840a8ce

Skrevet

Kjenner problemstillingen. Man kjenner seg forferdelig ufresh - selv om jeg ærlig talt tror at vi selv legger bedre merke til det enn andre.

Et lite tips: Jeg har svært god erfaring med Basiron (fåes kjøpt på apoteket). Pleide å ta på et godt lag hver kveld, og sov med det over natten. Vasket ansiktet om morgenen og tok på fuktighetskrem, siden huden blir ganske tørr. Det går riktignok en ukes tid før du virkelig ser resultater (i allefall var det sånn for min del), men det er vel verdt å vente på.

Etter en stund trappet jeg ned. F.eks basiron kveld nr 1, fuktighetskrem kveld nr 2 osv.

Men hvis du vil prøve dette; les for all del pakningsvedlegget :) Folk har forskjellig hud, og reagerer forskjellig. Men det fungerte altså kjempebra for meg. Jeg husker fremdeles første gang jeg kunne gå i butikken uten å ta på meg dekkstift først l! :)

Lykke til :)

Anonym poster: f6fa24db43cb26426c9829758840a8ce

Har prøvd basiron, men svidde så grusomt. Så det gikk ikke :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...