Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskjellig syn på ryddig kan slite på noen og en hver... her er det tydeligvis jeg som.er den rotet. makan!

Videoannonse
Annonse
Gjest Darthoven
Skrevet

Pleier å synes det er teit når folk skriver dette, men her er det ikke annet å si enn..

OK.

• Liker 1
Skrevet

Pleier å synes det er teit når folk skriver dette, men her er det ikke annet å si enn..

OK.

Jeg må for en gangs skyld si meg enig med Darten.. Okidoki. Hva skulle vi diskutere?

• Liker 1
Gjest Darthoven
Skrevet

Jeg må for en gangs skyld si meg enig med Darten.. Okidoki. Hva skulle vi diskutere?

Når har du vært uenig med meg snuppa?

Skrevet

Når har du vært uenig med meg snuppa?

Stort sett hele tiden. Jeg har tenkt å fortsette med det, så denne natten er speshul.;)

Skrevet

Hva skulle vi diskutere? Hmm..hvor forskjellig det går an å bli og hvordan folk løser ulik oppfatning av ryddig/strøkent

Gjest Darthoven
Skrevet

Stort sett hele tiden. Jeg har tenkt å fortsette med det, så denne natten er speshul. ;)

Aldri lagt merke til, Snuppeliten :) Skal prøve å legge mer merke til det i framtiden!

Gjest Darthoven
Skrevet

Hva skulle vi diskutere? Hmm..hvor forskjellig det går an å bli og hvordan folk løser ulik oppfatning av ryddig/strøkent

Totalt forskjellige sannsynligvis.

Man får vel bare prate om hvordan man ønsker å ha det rundt seg da. Og den som er mest pedantisk anlagt får vel naturligvis gjøre litt mer enn den andre, spesielt dersom nivået er urimelig høyt. Jeg hadde aldri giddi å støvsuge hver dag, eller vaske handkleet mitt fem ganger i uka bare fordi min (i dette tilfellet) dårligere halvdel hadde den vrangforestillingen. Jeg kunne muligens føyet meg til å støvsuge to ganger i uka og vaske handkleet mitt to ganger i mnd.

Skrevet

Mitt krav er at en rydder etter seg selv. Om den ene parten har støv på hjernen, som jeg har en gang i uka, så er det ikke stress for meg å vaske og rydde, men det forventes at rotehuet rydder etter seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Så er spørsmålet: Evner den den ryddige/pedantiske å se hva den andre faktisk gjør eller overskygger den ene "glippen"/koppen på benken ALT det den andre faktisk gjør? ...kan virke sånn. Føler at det er litt sykelig og at jeg derfor ikke ser noen vits i å forsvare meg selv en gang. JEG vet jo hva jeg har gjort. Samme hva han FORESTILLER seg..

Gjest Bibompibomp
Skrevet

Her må man vel prøve å møtes på halvveien tror jeg. Er det èn i forholdet som har støv på hjernen/ryddenoia mens den andre stort sett gir bængen, får den ryddegale vise mer tålmodighet mens den andre på sin side bestreber seg på å bli i allefall litt mer strukturert.

Man kan vel absolutt slå fast at for store forskjeller her ER grunnlag for konflikter, og eneste løsningen da er som sagt en solid prat/planlegging rundt hvordan begge kan bli bedre på hvert sitt ståsted.

Rot og hybelkaniner som glefser etter beina ens gir ingen trivsel i hvertfall, men det fins naturligvis grenser for hvor pirkete man skal være, og det må man bare finne ut av jo før jo heller.

Det går dessuten fint an å lage retningslinjer for hvem som skal ha ansvar for hva, og underveis er det veldig lurt å gi hverandre skryt for vel utført innsats. OG, ikke minst, prøv å legge inn litt humor i kommunikasjonen om rotet/ryddigheten i stedet for å komme med sure kommentarer.

Det pleier ofte å ta livet av gryende konflikter... :)

Skrevet

Takk for svar.

Men det er ikke slik at jeg er rotete og han er ryddig.

Jeg er normalt ryddig og han er ekstremt ryddig. Så..huff..

Skrevet

Her er det jeg som er grisen, ordner seg ved at det alltid er jeg som besøker henne og hun aldri meg.

Fordelen ved å ikke bo sammen:-)

Anonym poster: 0e2a154868ad4a2d8824e8cc807d90ee

• Liker 1
Skrevet

Perfeksjonisten må selv ta jobben med å perfeksjonere hjemmet, mener jeg ;)

Samtidig så er det jo en fordel om stuebordet ikke flyter over av dine ting, slik at det faktisk er mulig for perfeksjonisten å vaske over det. Avis og peanøtter som ligger på bordet fordi du skal kose deg om en halvtimes tid blir liksom noe annet enn å dumpe klærne på gulvet når du like enkelt kunne hivd dem i skittentøyskurven. Unødvendig rot irriterer meg også, men man skal jo gjerne leve i huset, og da kan det ikke se 100% strøkent ut til enhver tid.

Mitt tips er at du forbedrer deg på unødvendig rot. Skyll av tallerkenen når du er ferdig med å spise, ikke utsett det til dagen etter (blir jo bare mer jobb for deg selv) osv., så får han heller ha hovedansvar for å vaske opp om han mener det bør gjøres hver eneste dag. Så må du være klar på at du også bor der, og om du holder på med et strikkeprosjekt er det faktisk ikke rot når det ligger 5 garnnøster på bordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...