Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer går turen blandt annet til Orlando, og et besøk på 3 dager i DisneyWorld er lagt inn. Forsøker å finne ut av hoteller og biletter. Men der var det et hav å velge mellom.

Trenger råd fra noen som har vært der før. Hva skal vi prioritere, og andre smarte erfaringer tas i mot med takk.

Vi er to lekende og romantiske voksen som reiser. Ingen barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste hoteller og moteller har egen busser som transfer til de store parkene. Så beliggenhet i Orlando har ikke så mye å si.. Ellers vile jeg bare ønske dere god tur! (Og vær forberedt på lange køer...)

Gjest Amic@
Skrevet

Anbefaler dere å kjøpe et flerdagskort. Da har man adgang til det meste innen Disney for DisneyWorld er mye mer enn parkene. Du har Pleasure Island, Downtown Disney, Waterparks, etc. Disneyhotellene er fine men dyre. Bor du i området Lake Buena Vista bor du rimelig nærme og kan finne en del rimelige hoteller. Kisseemmee langs highway 192 har også massevis av billige moteller, men kanskje litt mer shabby. Bil er absolutt å anbefale men inget must! Det er superenkelt å finne frem med bil der borte, og enkelt å parkere i parkene. Man får også med seg mer om man kjører selv. Det er iallfall min mening. Lurer du på mer så skriv ned spørsmål og jeg skal svare etter beste evne! Er rimelig kjent i Orlando og også ganske godt i resten av Florida.

Skrevet

Takk for svar! Jeg forsøker meg med noen tanker til :-)

Tror vi har bestemt oss for å bo i et disney hotell. Har du et å foreslå? Et som passer for et romantisk par i 30 årene uten barn. Vi vil leke litt, men gjerne bo litt behagelig. Trenger ikke være topend heller om du forstår. Har lest noe om både spa og fyrverkeri om kvelden. Det høres helt supert ut. Men jeg finner ikke ut hvilket hotell det var da.. En perfekt dag for oss er fylt med action på dagen, og avsluttes med en romantisk kveld.

Etter tre dager i Disney World har vi planlagt en stopp hos Nasa før vi kjører til Miami beach. Ville du heller ha droppet NASA til fordel for en dag til i DW?

I Miami skal vi bare kose oss, og ikke gjøre noe spess, men har du tips til must-dos så rop ut.

Supert å finne folk som kan så mye her inne! :-)

Skrevet

Mitt favoritthotell er the Grand floridian rett ved Magic Kingdom.. Men det er vel også det dyreste. Wilderness Lodge er et annet flott alternativ, men tror også det er i den øverste priskategorien. De på et mellomnivå når det gjelder pris er jo alle flotte, mens de billigste er all-star hotellene. Artige hoteller men ikke flott og spesiell som de andre. Hadde jeg vært dere hadde jeg funnet meg et hotell i Lake Buena Vista. Der bor vi alltid når vi er der borte. Og leiebil er egentlig et must uansett spør du meg. Greit å komme seg litt rundt uten å være avhengig av busstider, samt også komme seg litt bort fra disney-grunn.. Alt er jo litt dyrere der, og det er jo så mange bra kjøpesenter i området.. det er et utendørs kjøpesenter rett ved Lake Buena Vista, som har outlet butikker for mange kjente merker. Massevis av billige ting. Lake Buena Vista er forresten der Downtown Disney ligger og Pleasure Island. Og bare ca 15 min å kjøre til parkene.

Personlig hadde jeg satset på 4 dager i Disney. Det er bare så mye å få med seg der. Og skal man slippe å stresse så er det greit med litt flere dager. Tror 4-dagers billett koster ca $200. Magic Kingdom er jo et must, men ikke den beste parken for voksne. Min favoritt er MGM, der er det også best "rides". Epcot er vanvittig koselig på kvelden. Og få med paraden der. Jeg får gåsehud bare ved tanken på den! Animal Kingdom har jeg dessverre ikke fått besøkt enda. Vi har alltid prioriert en tur til Busch Gardens i Tampa, det er også en blanding av dyrepark og fornøyelsespark og har vanvittig flotte og store berg og dalbaner. En kveld på Pleasure Island (PI) er jo et must, fullt av forskjellige puber, barer og discoer.. Og West End (mener jeg den nye delen av Downtown Disney heter) er også populært. Ligger rett ved PI. Ellers noe du lurer på vedr. Disney så spør. Kan jo fortelle i det vide og det brede.

Når det gjelder fyrverkeri så er Illuminations kl 21 på Epcot min favoritt!!!!!

Når det gjelder NASA og Cape Canaveral så har jeg vært der men er bare sånn passe interessert. Mine foreldre syns det var stas! Personlig ville jeg nok heller brukt dagen i Universal Studios nyeste park: Adventure Island! Iallfall hvis dere liker berg og dal baner!!!! (EEELSKER DEM!!!!) Det var virkelig en stor opplevelse med massevis av STORE berg og dalbaner!

Miami er en flott by, men også Fort Lauderdale er flott. Og mange koselige hoteller langs stranden. Hvor lenge skal dere være der? Har massevis av tips til Florida så spør i vei...

Nå tror jeg at jeg slutter før dette blir en bok. Litt floridafan som du sikkert ser!!!! :kul:

Skrevet

Tusen takk for nok en runde med gode svar Amic@.

Jeg må tenke litt mer og sjekke litt mer, men du skal ikke se bort fra at jeg kommer tilbake til deg med flere spm. :-)

Sender deg en PM om en stund jeg tenker jeg... om det er greit?

Skrevet

Den er grei! Gleder meg til å legge ut mer jeg 8)

Skrevet

Jeg har bodd på motell i Kisseemee, synes ikke det var så shabby. Vet ikke prisnivå, det var ikke meg som betalte. Vi kjørte til et sted for å se en romfergeoppskytning, vet ikke hva det heter, men det var vann imellom der og oppskytningsstedet et stykke unna. Så godt fordet da. Jeg tror ikke jeg hadde giddet å prioritere NASA hvis det ikke var noe spesielt, eller noen med på turen som var spesielt interessert.

Vi bodde en annen gang på hotell på miami beach, det er massevis av hoteller der. Du trenger ikke ha waterfront hotell for å bo bra og sentralt, en gate eller to bakover fra stranda funker helt fint. Tar jo bare 5 min på flat mark å komme seg til stranda. Beste utestedet vi fant var Mango's, hvor de har live latinmusikk, et band. kjempegøy der, både å danse og å se på alle de andre som var råflinke til å danse salsa etc. Vi var der utenfor hovedsesong, men likevel var det litt vel fullt på lørdagskvelden der. Men de andre kveldene var det supert.

Gjest NastyNice
Skrevet

Orlando er et allright sted å være da det er mye man kan få med seg. Stemningen er egentlig ganske internasjonal ift mange andre steder i USA. I sommer heten kan det også være ok å få med seg vannparken? Jeg og kjæresten var der en hel dag og kjedet oss ikke ett sekund!

Ellers er det mye morsomt som skjer når det gjelder alt av "museer" og sånt bl.a. Guiness records stedet.

Adventure Island er absolutt verdt å få med seg ja, særlig dersom man liker ekstreme fornøyelser. Mye gøy å finne på der.

Når det gjelder NASA, hadde jeg nok heller fått med meg det enn ekstra dag i DW, hvor ofte har man mulighet til å besøke et sånt sted? Men det er jo selvfølgelig dersom dere er interessert i dette da!

Må også nevne at standarden på hoteller der er generelt ganske høy siden det er hard konkurranse om turistene...

Ha en kjempe tur!!!

Skrevet

Siden dere ikke har med barn ville jeg absolutt ha prioritert et par dager i Universal Studio sine parker, de er bedre egna for voksne enn en del på Disney, det syntes vi i alle fall. Dro dit siste dagen, og angra på at vi ikke hadde bedre tid. Leiebil hele tida er et must. Vi hadde en svært ubehagelig opplevelse med en sjåfør på hotellets minibuss som var rusa :(

Hotellet vi bodde på hadde utendørs boblebad, og det var virkelig herlig når man kom tilbake fra en lang dag med trasking i diverse parker. Dere vil sikkert bli tilbudt "gratis frokost" og rabatt i div parker for å være med på en omvisning på et timeshare resort, ikke kast bort tida på det!!

Skrevet

Siden det er dere to på tur, uten barn og greier, så høres dette nesten ut som vår tur i 2001.

Vi hadde til sammen 6 dager i Orlando. Hvis dere kun har planer om DW, ja så bo selvfølgelig i DW, selv om det er noe dyrere enn utenom.

Vi bodde ikke i DW, men i området International Drive som ligger midt mellom Sea World og Universal Studios/Island of Adventure.

Og jeg må få sagt det med en gang; disse 3 parkene er minst like attraktive som DW parkene. DW parkene er mer lagt opp for barn, spesielt MK og AK.

MK er et must, og også Epcot, spesielt i deres aldersgruppe. Jeg fraråder derimot AK om dere ikke er ekstremt opptatt av dyr. MGM studios er ok, MEN Universal Studios og Islands of Adventure MYE bedre. Isalnds of Adventure er Universals andre park, og de ligger rett ved siden av hverandre. Den åpna i 97 tror jeg, og er en av de mest råe parkene mtp rides og attraksjoner. Du finner Spiderman ride'n her, uten tvil den best i HELE Orlando. Begge parkene er verdst besøket, og som sagt etter min smak bedre enn MGM i Disney.

Se World er en veldig fin park for to "unge" voksne romantikere, men spektakulære delfinshows, haier, spekkhoggere, samt den beste berg og dalbanen i hele Florida (min mening selvsagt); Kraken.

Poenget mitt med å nevne disse parkene utenom DW er at jeg ville definitivt besøkt disse igjen, og dermed melder spørsmålet seg om bosted. Jeg ville vurdert International Drive området hvis jeg skulle i disse parkene. En litt roligere gate enn Int. Drive er prallellgaten Universal Boulevard, og f.eks det utmerkede Country inn and Suites som vi bodde på et par netter.

Vi vurderte også NASA, men droppet det. Ingen av oss er særlig romintresserte, og tanken på å se en svær rampe for utskyting var ikke stor etterhvert.

Derfor prioriterte vi romantikk og hverandre, og holdt oss til vestkysten, og fant en nydelig liten by som heter Naples tett innpå Everglades. Deretter bar det til Key West, noe vi ikke angrer på. Unikt sted.

Vi droppa Miami på vei nordover igjen, og fant en ny rolig badeby i Vero Beach.

Link til turen: http://home.c2i.net/arvejos/usa.htm

god tur!!

Og hils Mikke !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...