Gjest *kokos* Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Jeg kjenner ei jente som er så stille og alvorlig. Hun har ingen interesser,og ler ikke av noe. Hun virker ulykkelig,men hun er for lukket til at jeg kommer innpå henne foreløpig. Hun fingerheklet en periode,men har gått lei. Hun er muslim, men snakker godt norsk. Har du noe tips til aktiviteter som kan fenge?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Er ikke så rart hun ble lei av fingerhelking når det ikke finnes noe man kan bruke det til. Jeg fingerheklet også da jeg var liten, morsomme minner Her er en oppskrift på et fingerheklet skjerf, kanskje hun kan begynne å fingerhekle igjen? Om ikke det faller i smak kan hun kanskje lære seg å hekle med heklenål? Bestemorruter i forskjellige farger som hun kan sy sammen til et teppe er jo kjekt, og en rute er laget på null komma svisj. Anonym poster: 41358b4ec49a9d005372f9fea29660d1
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 hester er kjempeflotte å holde på med! (hvis hun liker dyr da)
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Hvis hun kommer fra en relativt konservativ muslimsk familie vil hun nok ikke få tillatelse til å drive med ridning gitt. Så må hun i alle tilfelle nøye seg med å klappe på hestene...... hester er kjempeflotte å holde på med! (hvis hun liker dyr da) Anonym poster: 2aeb644eebc4f011c561eb9766713725
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Utdrag fra en "spør og svar" nettjeneste der man kan stille spørsmål til en Iman. Det blir opprinnelig spurt om det kan være ok som muslimsk kvinne å sykle (for det er det nemmelig ikke nødvendigvis). Han nevner også ridning i svaret sitt: Some fuqaha’ forbade women to ride horses except in cases of necessity such as jihad or Hajj, and they gave as the reason for that the fact that it is an imitation of men, and because of the reports that the women who do that are cursed, but that is a hadeeth that is not saheeh. It says in al-Durr al-Mukhtaar: A Muslim woman should not ride an animal because of the hadeeth. This applies if it is for leisure, but if it is for a need such as a campaign or Hajj or some religious or worldly interest concerning which she has no other option, then there is nothing wrong with it. bn ‘Aabideen said in his Haashiyah (6/423): The phrase “because of the hadeeth” refers to a hadeeth in al-Dhakheerah which says “May Allah curse the women on saddles.” full link: http://islamqa.info/en/ref/152058 , hester er kjempeflotte å holde på med! (hvis hun liker dyr da) Anonym poster: 2aeb644eebc4f011c561eb9766713725
tingeling Skrevet 19. januar 2013 #6 Skrevet 19. januar 2013 Strikke, tegne, hekle, lage smykker? Ellers har jo dyr ofte en veldig fin effekt Men hvis hun er ulykkelig / stille/ apatisk så trenger hun kanskje profesjonell hjelp? 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #7 Skrevet 19. januar 2013 Hva med lesing? Mange liker å forsvinne inn i bøkenes verden som et fristed og hun er jo i Harry Potter-alder! Anonym poster: 8a0211470c0203eac070acfa927dfe9f 1
rockarollawoman Skrevet 19. januar 2013 #8 Skrevet 19. januar 2013 Jeg tror det hadde vært bra å prøve på å lokke henne litt ut av skallet sitt, gjerne med noen aktiviteter som gjør at en løser opp litt - altså bruke kroppen fysisk. Hvis hun ikke er fra en veldig konservativ familie, kan hest, som nevnt, være en god vri. Dyr, og fysisk bevegelse, er veldig terapeutisk, for mennesker generelt.
Alice123 Skrevet 19. januar 2013 #9 Skrevet 19. januar 2013 Dyr! Hest eller hund. Men det krever jo at hun ikke er fra en veldig konservativ familie (hund er vel "urent" i islam, men jeg kjenner muslimer som har hund som kjæledyr) 1
Gjest nobilian Skrevet 19. januar 2013 #10 Skrevet 19. januar 2013 Det er jo veldig avhengig av din relasjon til henne hvordan du bør gripe det an. For mange er rent sosialt samvær, gå tur, komme seg ut ganske positivt og befriende. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #11 Skrevet 19. januar 2013 Vet ikke om dette er aktuelt nå - men om hun er åpen for fritidsaktiviteter sammen med andre unger kan jo kanskje kunstskole for barn være noe? Da får hun fokusere på eget arbeid - samtidig som hun er sammen med andre, og har mulighet for sosial input. Det kan også hjelpe på selvtilliten, om hun har anlegg for kunst/håndtverk. Anonym poster: 4bef2e9463f39e35b31d832c19d611ef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå