Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2004 #1 Skrevet 15. mars 2004 Noen gode råd. Har to par sko som gnager. Har prøvd det meste fra våte sokker til å bøye p åhælkappen for å myke den opp. Har brukt "tonnevis" med gnagsårplaster. Skoene er relativt dyre skinnsko(ca 800kr), så jeg har ikke så lyst til å kaste dem heller
Gjest Ethereal Skrevet 15. mars 2004 #2 Skrevet 15. mars 2004 Gå til en skomaker, og forklar hvor det er problemet ligger. H*n kan blokke ut skoene slik at de ikke lenger gnager. Tipper det koster litt over hundrelappen.
nessi Skrevet 15. mars 2004 #3 Skrevet 15. mars 2004 Det hender det kan hjelpe å smøre skoene inni i hælen med vaselin. Da bør man imidlertid bruke sokker det ikke er så nøye om blir litt grisete.
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2004 #4 Skrevet 15. mars 2004 Gå til en skomaker' date=' og forklar hvor det er problemet ligger. H*n kan blokke ut skoene slik at de ikke lenger gnager. Tipper det koster litt over hundrelappen.[/quote'] Skoene gnager i hælen, og da hjelper ikke blokking.
Gjest Ethereal Skrevet 15. mars 2004 #5 Skrevet 15. mars 2004 Kan han lime på noe slik at det ikke gnager? Jeg fikk engang limt på ekstra polstring på hælkappa på noen ekle sko.
-ida- Skrevet 15. mars 2004 #6 Skrevet 15. mars 2004 For meg hjelper det noen ganger å banke med en hammer i dem, så kanter blir helt jevnet ut, ellers så må man noen ganger bare bruke de litt og litt av gangen tilslutt blir de gode!! Jeg har også satt gnagsår plaster rett i skoen noen ganger, da varer de lenger og jeg får ikke gnagsår!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå