Tarzani Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Nå er jeg begynt å knote med invitasjonene.. Hva må med? tid og sted selvfølgelig.. skriver dere noe om antrekk? og meny? drikke? Ønskeliste? nr til toastmaster? Dersom noen har lyst å lime inn teksten fra sin egen invitasjon så blir jeg veeeldig glad!
C-Pow Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Tid og sted for seremoni og middag/fest. Antrekk. Toastmaster og email, og ber folk gi beskjed til ham om de vil se noen ord under middagen. Ber de si ifra til oss om de har matallergier eller spesielle behov. Om du arrangerer transport for gjester, tid og sted. Du kan nevne om de kan parkere på stedet. En svarfrist. Vi har med ønskeliste og. All infoen samler vi i en egen del i invitasjonen.
Gjest kiara_pusen Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Antrekk? Ja - sommerlig pent etter mas fra mumzillaen om at hun ikke forsto kleskoden cocktail. Meny? Nei. Drikke? Nei. Fribar, ikke nødvendig å informere om da det er en selvfølge. Ønskeliste? Nei. Finner det frekt. Toastmaster? Nei. Ønsker ikke sanger, minimum av taler. Vi henviser til toastmaster. Kart? Ja. Greit å vite hvor det er... RVSP? Ja. Bare med praktisk info og nummer, ønsket ikke masse nummer og slikt i selve invitasjonsteksten. Vår invitasjon var kort og konkret, ikke mye dill dall på selve invitasjonskortet. Med tid, sted og su, mer enn nok. Kan sende deg bilde hvis du vil det.
C-Pow Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Om gjestene må betale for drikke for eksempel etter middagen selv, så er det kanskje lurt å nevne på en måte, men kanskje ikke i invitasjonen, vet ikke helt. Mange lager jo en hjemmeside med all infoen der, inkludert ønskeliste, og det er visst helt akseptert. Men mange synes ikke det er lov å ha med i invitasjonen. Vi lager en slags ekstra info del i invitasjonen hvor vi også nevner ønskeliste, men presiserer at det er mer enn nok gave om de kan komme. Jeg synes at om det er lov å oppgi ønskeliste på nett så er det også lov i invitasjon. Alle gir gaver i et bryllup, så hvorfor ikke hjelpe gjestene litt..
Petalouda Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Kjære Cecilie og Jan Tore Vi gifter oss i Lillesand kirke lørdag 13. juli 2013 kl. 14.00 og ønsker dere hjertelig velkommen til kirken. Etter vielsen serverer vi champagne, kaffe og kaker i Lillesandparken fra kl. 16.00 – 20.00 Antrekk: Mørk dress Fri overnatting tilbys på Lillesand Hotell fra 12. til 14. juli Adressen til hotellet er Lillesandgata 48, 4200 Lillesand Svar utbedes innen 10. mai Vennlig hilsen Petalouda og Patrick [email protected] / [email protected]
Tarzani Skrevet 19. januar 2013 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2013 Tusen takk for svar dere!! Send meg gjerne bilde av invitasjonen din Kiara_pusen!! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå