missfidget Skrevet 15. mars 2004 #1 Skrevet 15. mars 2004 Hva synes dere generelt om høyhæl sko? Når bruker du dem? I så fall synes du det er veldig vondt å gå etter hvert? Foretrekker du tynne eller tjukke hæl? Til slutt vil jeg be om tips for å lære å gå i en penere måte når jeg har høyhæl på. Føler at til å begynne med gå det som regel bra, men etter hvert jeg ser ut ganske morsomt...Bøyde kne og sånn..... Trenger jeg kanskje bare trener litt eller..? Har ikke tenkt å gå i høyhæl ofte men har lyst å bruke de av og til.
Elle Melle Skrevet 15. mars 2004 #2 Skrevet 15. mars 2004 Mitt beste tips er å lete til du finner en sko med høy hæl som passer for akkurat din fot. Jeg trodde jeg fikk vondt i føttene av høye hæler jeg, helt til jeg en dag fant et par høyhælte støvletter som passet perfekt. De kan jeg gå i like lenge som lave sko uten å bli sliten under føttene. Ellers er et tips å legge halvsåler i tåen for å dempe litt under tåballen når du går. Har man komfortable sko så går man ikke så rart heller.
Arkana Skrevet 15. mars 2004 #3 Skrevet 15. mars 2004 Etter å ha hatt sommerjobb i hjemmesykepleien og sett at alle gamle damer som har gått mye i høyhælte sko som ung har utrolig stygge og omtrent misformede føtter, så har jeg skjønt at dette bør man være forsiktig med. Selv liker jeg ikke spesielt høyhælte sko, særlig ikke når hælen er omtrent tynn som en strek, skjønner ikke at folk vil ødelegge bena sine på den måten. Jeg foretrekker litt hæl, ikke helt flatt sko (annet enn vintersko da, der vil jeg ikke ha hæl), men et par cm, og den bør være ganske tykk. Selv om skoen skal se bra ut, så skal jeg da ha det behagelig også.
Gjest Xavia Skrevet 15. mars 2004 #4 Skrevet 15. mars 2004 Jeg elsker høyhelte sko, men går ikke med det hele tiden. Bruker det gjerne til både hverdags og fest jeg. Huff, jeg er kanskje dum, men jeg orker ikke bare gå i flate kjipe sko fordi ar jeg skal ha pene føtter når jeg er 70. Bruker alt med måte, og håper at det går bra.
Snuppelure Skrevet 15. mars 2004 #5 Skrevet 15. mars 2004 Bruker det nesten hele tiden jeg. Har også høye heler på vinter støvlettene mine. Når jeg tenker meg om tror jeg bare det er joggesko, sykkelsko, og aerobic skoene mine som ikke har hel gitt..... Og slalom støvler da... Men jeg elsker å gå barbent, og gjør det mye hjemme. For å gå pent med slike sko er det bare trening som gjelder. Og en god sko da selvfølgelig , men det gjelder uansett hel eller ei.
SunAndMoon Skrevet 15. mars 2004 #6 Skrevet 15. mars 2004 Personlig synes jeg høyhæler er forferdelig å gå med! Spesielt sko med tynn-tynn hæl.. Jeg foretrekker ihvertfall en lav, litt tyk hæl - så det ikke blir så vondt for føttene. Helst går jeg med joggesko el.lign! Er ikke noe glad i høyhæler, men bruker høyhæl-sko når det er noe spesielt, bursdager, fest, byen, rett og slett når jeg skal pynte meg litt!
Imax Skrevet 16. mars 2004 #7 Skrevet 16. mars 2004 Høye hæler får faktisk bekkenet ditt til å forskyve seg i forhold til sin naturlige plass, og fører til ekstra belastning på bekken og rygg. Slitasjeskader kan være langtidskonsekvenser. Helt ærlig: Ingen av dere tror virkelig ikke at høye hæler er uproblematisk og "sunt"? Personlig har jeg dumpet mine høye hæler, og har kjøpt lave sko. Har noen pensko med hæler, men ellers er det flatt. Mye bedre for fot, bekken og rygg. Makan til kvinnefientlig mote skal man lete lenge etter. Ikke så mye bedre enn kinesisk tradisjon med å surre dem opp... Det verste er jo at det er vi kvinner som opprettholder tradisjonen. Joggesko er best!
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 16. mars 2004 #8 Skrevet 16. mars 2004 Jeg elsker sko og støvletter med heler!! Har x antall par og flere blir det helt sikkert... Har blitt vant med det etterhvert, og får derfor ikke vondt eller blir sliten av å bruke det. Men, som sagt alt med måte! Og når det gjelder føttene mine og hvordan de ser ut når de er 70 - jeg regner ikke med at de ser spesielt lekre ut uansett, så jeg bruker høye heler nå mens jeg kan!!
Gjest gjesta Skrevet 16. mars 2004 #9 Skrevet 16. mars 2004 Jeg bruker joggesko til daglig, siden jeg har laaang vei til skolen, og folk blir sure på meg hvis jeg tar buss. "Du må gå sammen med oss". Men i helgene og til andre anledninger der jeg kan busse så bruker jeg høye hæler ja Har gjort det en stund nå, og blir ikke mer sliten av det enn av flate sko, men mamma som jobber innenfor helsesektoren er bekymret.
-ida- Skrevet 16. mars 2004 #10 Skrevet 16. mars 2004 Her går de i joggesko for det meste, men skal jeg ut på litt finere tur har jeg på meg aldri noe høyere enn halvt høye heler, får vondt i beina, men det er kanskje en vanesak. Jeg trives best i joggesko eller noe liknende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå