Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som skjer med meg. Har langt hår,men mister så mye hår hele tiden i tillegg er det fett etter 2 dager. Jeg vasker det derfor ofte og det blir en ond sirkel. Jeg tar vitaminer og mangler ikke noe.

Håret som faller av vokser ut igjen,men det ser jo stygt ut da det blir så tynt nede. Jeg har alltid hatt langt hår og aldri hatt dette problemet.

Nå skal jeg prøve å vaske det en gang i uka og bruke tørr sjampo i mellom tiden. i tillegg ikke bruke produkter andre steder enn de døde håret(hvis dere skjønner hva jeg mener) har også begynt med en sjampo fra helsekost som skal være bra for hodebunn og fett hår.

Har dere flere tips til meg blir gal av dette snart,

Anonym poster: 2c9569d1a0f087a1cfbf08e329ced1e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er ferdig med shamponeringen, hvordan bruker du balsam? Det kan være et triks å bare bruke balsam i lengdene.

Jeg har forresten en søster som sverger på at håret blir bra reparert av å ikke vaskes på ei uke. Hun gjør dette som en slags "hårkur" en gang i blant. Jeg har aldri prøvd det selv, men har faktisk lest andre plasser at det kan funke. Det sliter forresten veldig på håret å vaske det ofte, og å styre med masse produkter. Min frisør mener det er best å vaske et langt hår kun hver 3 dag.

Skrevet

Jeg mistet også sinnsyke mengder hår for en tid tilbake. Løsningen min ble å bruke Maroccan Oil shampoo, balsam, og kur (håret mitt var veldig tørt). Jeg brukte ikke kuren som det står på krukken, men brukte den som en "hot oil"-treatment: masse kur inn i håret, kamme håret med en grovtannet kam. Surre håret inn i blank plast, og varme et håndkle i micro og surre det også rundt hodet. Skyldte ut etter ca tre kvarter, og brukte da balsam. Etterpå tok jeg i håroljen fra samme serie. Gjorde dette ca to ganger i uken. Når jeg gikk tom for M O, kjøpte jeg SP fra Wella. Fant ut at oljen i denne serien (LuxeOil) er bedre for håret mitt enn M O sin.

Ellers, om du klarer å vente opp til en uke mellom hårvask er det sikkert ikke å forakte. Da er et tips å behandle håret ditt med en god olje, og sette det opp i en topp de siste dagene. Da kan du unngå at håret ser veldig fett ut, mens det blir behandlet :)

Anonym poster: dc3e3dfbd43590e8d6bc1d5bfa4368f3

Gjest Amber Rose
Skrevet

Tror ikke det er så mye du kan gjøre med det. Man skal visst miste sinnsykt mye hår hvert 7 år eller noe i den duren. Det stemmer faktisk for meg. Husker jeg hadde en periode for ja.. ca 7 år siden, og hadde en periode i fjor vår. Måtte ha en mopp på badet å moppe der inne hver gang jeg hadde vært der for det lå strødd med hår overalt.

Det gikk over av seg selv etter 3-4 mnd. Har tykt hår og ble heldigvis ikke skalla, men kunne kjenne at det var betydelig tynnere.

Skrevet

Tror ikke det er så mye du kan gjøre med det. Man skal visst miste sinnsykt mye hår hvert 7 år eller noe i den duren. Det stemmer faktisk for meg. Husker jeg hadde en periode for ja.. ca 7 år siden, og hadde en periode i fjor vår. Måtte ha en mopp på badet å moppe der inne hver gang jeg hadde vært der for det lå strødd med hår overalt.

Det gikk over av seg selv etter 3-4 mnd. Har tykt hår og ble heldigvis ikke skalla, men kunne kjenne at det var betydelig tynnere.

Samma her. Jeg har hatt to sånne perioder og jeg tror faktisk det er ca. 7 år mellom hver gang. Jeg tror ikke du kan gjøre så mye med det, annet enn stelle pent med håret ditt. Jeg er gjør følgende og har fremdeles langt og tykt hår:

- Vasker det helst hver 2. dag (som egentlig er for ofte). Bruker vanlig sjampoo/balsam men varierer med hårvask fra Helsekost. Urtekram har mye bra.

- Tar b-vitamin. Mistenker at jeg røyter like mye men vitaminet gjør at håret vokser ut fortere.

- Bruker ikke andre produkter i håret enn olje (fra Morrocan oil).

- Er forsiktig med sukkerinntaket.

- Når jeg vasker håret, gjør jeg to sjampooneringer med mengde tilsvarende en femmer. For mye sjampoo tørker ut hpdebunnen. Bruker bare balsam i håret fra ørene og ned.

Anonym poster: 8d6532cdb0ee1e59ab656235836c281a

Gjest Amber Rose
Skrevet

Samma her. Jeg har hatt to sånne perioder og jeg tror faktisk det er ca. 7 år mellom hver gang. Jeg tror ikke du kan gjøre så mye med det, annet enn stelle pent med håret ditt. Jeg er gjør følgende og har fremdeles langt og tykt hår:

- Vasker det helst hver 2. dag (som egentlig er for ofte). Bruker vanlig sjampoo/balsam men varierer med hårvask fra Helsekost. Urtekram har mye bra.

- Tar b-vitamin. Mistenker at jeg røyter like mye men vitaminet gjør at håret vokser ut fortere.

- Bruker ikke andre produkter i håret enn olje (fra Morrocan oil).

- Er forsiktig med sukkerinntaket.

- Når jeg vasker håret, gjør jeg to sjampooneringer med mengde tilsvarende en femmer. For mye sjampoo tørker ut hpdebunnen. Bruker bare balsam i håret fra ørene og ned.

Anonym poster: 8d6532cdb0ee1e59ab656235836c281a

Ja, jeg har alltid vasket håret mitt hver dag da. Bruker egentlig bare vanlig head & shoulders eller elvital. Brukte dyr sjampo fra frisøren en gang og den var ikke bra for håret.. Og når du nevner b-vitaminer, så husker jeg faktisk at jeg tok det i den perioden jeg mistet så mye hår.

Skrevet

Går du på noe som kan føre til hårtap? Veldig vanlig bivirkning på p-piller foreksempel.

Skrevet

Det finnes tabletter på Vita for håret. De heter Evelle. :)

Anonym poster: 5154923a07e69c0cc7293f1e7d71fa46

Skrevet

Etter jeg sluttet på p-piller mistet jeg ihvertfall halvparten av håret mitt. Det bare løsnet og hodebunnen var sår og ekkel. Nå er det 6 mnd siden jeg sluttet. Jeg mister fortsatt mye hår, men det har avtatt. Håper snart det blir som før. Veldig irritert over at man ikke blir informert om bivirkninger etter man har sluttet. Jeg googlet og fant ut at det visstnok er svært vanlig, særlig ved bruk av Yasmin.

Anonym poster: 0312f48a84e25fb3b66eea92529aeac2

Gjest Trappetroll
Skrevet

Kan bruke Arcon tisane eller spise bukkehornkløver. Det hjelper på!

Ellers så har jeg bare brukt Redken produkter i mine dårlige perioder. Når det kommer til å vaske håret sjeldnere så mener jeg at det tar en måned å skifte vaskevaner? Husker ikke helt altså, men mener det var noe sånt. :)

Gjest annemor30
Skrevet

Etter vekttap er det vanlig og miste hår og ven vitamin mangler. Sjekkes lett ved en blodprøve. Jeg har alltid hatt veldig langt og tykt hår uten krøller. Nå er det skulderlangt og korketrekker krøller :fnise:

Skrevet

Hårtap kan komme i etterkant av en periode med mye stress eller store psykiske påkjenninger.

Skrevet

Er det lenge siden du klippet håret da? Jeg begynner å røyte mye når tuppene er slitte.

Anonym poster: 97c21f0d5101917617e715c8a31f4e58

Skrevet

Ts her. Takk for mange fine svar. Jeg sluttet med p pillen for 4 månder siden, men mistet hår mens jeg gikk på de også. Hårsvfallet har vært sånn i over ett år. Har gått ned mange kilo og spist dårlig, har skjerpa meg nå. Jeg røyker i tillegg og skal trappe ned for så å slutte. Grunnen til at jeg er bedkymra er fordi det har vært slik lenge. Hele startet med etter samlivsbrudd 1 måned etter det begynte hårhelvete. Tar hår pantoen nå og b vitamin pluss omega 3. Bruker natur kam og skal ikke gre håret når det er vått.

Anonym poster: 1bdc4d7b451cff24f3f7aef419922b83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...