AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Jeg skal gifte meg til sommeren. Har invitert 50 gjester. Til nå har kansje 10 meldt avbud. Hver gang vi har fått avbud kjenner jeg meg såra og skuffa for synes ikke de som melder avbud har veldig gode grunner for at de ikke kan. Jeg tenker at de da ikke liker oss eller begynner og lure på om VI har sagt eller gjort noe dumt. Tenker mest på avbudet fra en venninne av meg som sa hun ikke kunne fordi hun da nettopp hadde blitt ferdig på skolen og skulle i den perioden begynne søke jobb????? (vi gifter oss i juli) ja forstår det er litt tidskrevende men man bør vel kunne ofre en kveld om man virkelig vil? Jeg føler det da som vedkommende ikke vil komme og da blir jeg skuffa. Kansje feil og tenke slik men jeg kan ikke noe for de følelsene jeg blir sittende igjen med. Merker og kjæresten min blir skuffa over at noen i hans nærmeste familie ikke kommer. de har jo et stykke og reise fra nordnorge til Oslo men uansett litt skuffenes at de ikke tar turen. Vi får bare glede oss over de som kommer og prøve ha en så fin dag som mulig tiltross for at endel ikke kommer men klarer ikke bli skuffa over de som ikke kommer. Anonym poster: 041e7bb95bed3f1cd9109d982a64de3e
Rakkerunge Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Jeg hadde ikke blitt skuffa. Juli er midt i fellesferien. Mange har kanskje lagt ferieplaner, eller ønsker å kunne gjøre det. Et bryllup i juli kan skape trøbbel i forhold til at en del kanskje må dele opp ferien sin hvis de skal delta, og dermed velger å melde avbud isteden. Venninnen din håper kanskje på å ha litt ferie før hun begynner jobbsøkingen/å jobbe, og ønsker derfor å holde juli fri, for eksempel. Du må ikke ta avslag på invitasjonene personlig - juli er som sagt midt i verste ferietiden... PS: personlig hadde jeg sannsynligvis blitt letta fordi bryllupet ikke ble så voldsomt som det ville blitt om alle takket ja ;-) :-p 9
Amarinda Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Jeg ble vel ikke skuffet, men litt lei meg fordi jeg hadde ønsket å hatt de til stede når jeg skulle gifte meg. Men de aller fleste hadde gode grunner, og da er det jo helt greit. Men må innrømme at jeg ble litt småsnurt når de ikke en gang gadd å melde avbud og jeg måtte spørre om de kom eller ikke en stund etter svarfristen..
Testosteron Skrevet 18. januar 2013 #4 Skrevet 18. januar 2013 Ja. Hvis man melder avbud uten å ha noen god grunn for det, så betyr det jo at de ikke har lyst å komme, og det er jo sårende 1
Wanita Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Kan skjønne at du er litt skuffa.... Men for å si det sånn så er det bedre at de melder avbud enn å sitter der og er surmugga. For jeg hadde en sånn i mitt bryllup Skjønner ikke hvorfor han ikke takka nei da han hadde en annet sted han mye heller ville være. Men men...
C-Pow Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 Ja jeg ville blitt veldig skuffet for en sånn begrunnelse. For meg så tenker jeg sånn at blir du invitert i bryllup så går du, med mindre du allerede har bestemte planer for den dagen som ikke bør avlyses. Men å si nei uten å egentlig ha en annen grunn utenom at en gjerne er litt travel i den perioden, eller kanskje vil ha ferie da synes jeg er dårlig. Et bryllup er en stor og viktig ting, og ikke noe du sier nei til uten grunn, du blir invitert fordi brudeparet ønsker å ha deg der, og det er respektløst og ikke særlig hyggelig å takke nei uten grunn. 2
Gjest Vampen Skrevet 18. januar 2013 #7 Skrevet 18. januar 2013 Ja jeg ville blitt veldig skuffet for en sånn begrunnelse. For meg så tenker jeg sånn at blir du invitert i bryllup så går du, med mindre du allerede har bestemte planer for den dagen som ikke bør avlyses. Men å si nei uten å egentlig ha en annen grunn utenom at en gjerne er litt travel i den perioden, eller kanskje vil ha ferie da synes jeg er dårlig. Et bryllup er en stor og viktig ting, og ikke noe du sier nei til uten grunn, du blir invitert fordi brudeparet ønsker å ha deg der, og det er respektløst og ikke særlig hyggelig å takke nei uten grunn. En stor og viktig ting for de som gifter seg, og eventuelt deres aller nærmeste. For resten? Not so much! 26
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 En stor og viktig ting for de som gifter seg, og eventuelt deres aller nærmeste. For resten? Not so much! Desverre. Verden har bare blitt meg meg meg meg. Å offre litt av seg selv hadde nesten vært for dumt. Anonym poster: 4583767b75bd2920a50934f9cd4f79f0 7
Rakkerunge Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 Må si meg enig med Vampen. Bryllup er viktig for hovedpersonene, og muligens aller nærmeste familie. For de fleste andre er det en mulighet til fest og hygge, men ikke viktig nok til å gå på bekostning av lenge etterlengtet ferie for eksempel. 13
Gjest kiara_pusen Skrevet 18. januar 2013 #10 Skrevet 18. januar 2013 Ja, jeg blir skuffet når en av de nærmeste blingser med datoen de er hjemme fra jobb med tre dager slik at de ikke har anledning til å komme. Det fikk meg til å utsette det hele med en uke, uten gehør. Ja, jeg er enig i at det er mye meg, meg, meg i bryllupsammenheng og at jeg er et følelsesmenneske, men jeg mener bestemt at noen har rett og slett å møtte opp i det minste for å bare være tilstede.
C-Pow Skrevet 18. januar 2013 #11 Skrevet 18. januar 2013 En stor og viktig ting for de som gifter seg, og eventuelt deres aller nærmeste. For resten? Not so much! For voksne modne mennesker som vet hva et bryllup går ut på, så tror jeg det betyr noe når venner gifter seg. Jeg personlig synes bryllup er en kjempefinting og er veldig glad når jeg blir invitert og kjempeglad på parets vegne, og ønsker å være med å gi dem en fin dag. De som ikke synes bryllupet til venner av seg betyr noe eller er en stor ting, er enten veldig egosentriske og evner ikke glede seg på andres vegne, eller er umodne. Ellers så er man så langt ute i omgangskretsen at en strengt tatt ikke burde vært invitert. 7
Petalouda Skrevet 18. januar 2013 #12 Skrevet 18. januar 2013 hun kan ikke fordi hun skal søke jobb ... ? da hadde jeg også blitt skuffet, og skuffet henne ned i bekjent-skuffen. beklager dårlig ordspill, men ærlig talt ... sånne trenger du jo ikke. jeg vet vi får en del avslag fordi det er langt å reise for enkelte. vi tilbyr gratis hotell for de som har lang reisevei så med mindre de bestiller fly på første klasse skal det ikke være de store utgiftene for folk. men likevel, det er midt i tjukkeste sommerferien. det blir som det blir, jeg skal gifte meg med kjæresten min, alle som kommer for å feire oss er en bonus 2
Petalouda Skrevet 18. januar 2013 #13 Skrevet 18. januar 2013 Ja, jeg er enig i at det er mye meg, meg, meg i bryllupsammenheng og at jeg er et følelsesmenneske, men jeg mener bestemt at noen har rett og slett å møtte opp i det minste for å bare være tilstede. Og så tenker jeg at de/ vi som er opptatt av vår egen dag, og legger mye i det, vi skjønner at andre har / kan ha det samme forholdet til sin egen bryllupsdag, derfor strekker vi oss lengre for å få til å være der på deres dag. Jeg tror ikke det handler om "ditt" eller "mitt" bryllup sånn egentlig, det handler om hvor viktig man syns "sånt" er i det hele tatt. Min påstånd. 2
Gjest kiara_pusen Skrevet 18. januar 2013 #14 Skrevet 18. januar 2013 Og så tenker jeg at de/ vi som er opptatt av vår egen dag, og legger mye i det, vi skjønner at andre har / kan ha det samme forholdet til sin egen bryllupsdag, derfor strekker vi oss lengre for å få til å være der på deres dag. Jeg tror ikke det handler om "ditt" eller "mitt" bryllup sånn egentlig, det handler om hvor viktig man syns "sånt" er i det hele tatt. Min påstånd. Ja, jeg tror du har rett. Men det er noen som jeg føler burde tatt sitt ansvar når andre er forhindret feks ved sykdom el.
makkapakka Skrevet 18. januar 2013 #15 Skrevet 18. januar 2013 Jeg takket faktisk nei til en bryllupinvitasjon fra en venninne bare pga. jeg rett og slett ikke hadde lyst! Jeg kom også opp med en "dårlig unnskyldning" men vi hadde egentlig ikke hatt noe grei kontakt fra 1/2 år før bryllupet så jeg skjønte ikke helt hvorfor jeg ble invitert. Fylle opp stolene? Juli er en dårlig måned å gjøre avtaler med andre folk. Det er bare så typisk feriemåned der folk egentlig bare har lyst til å gjøre egne planer. 10
Gjest Vampen Skrevet 18. januar 2013 #16 Skrevet 18. januar 2013 For voksne modne mennesker som vet hva et bryllup går ut på, så tror jeg det betyr noe når venner gifter seg. Jeg personlig synes bryllup er en kjempefinting og er veldig glad når jeg blir invitert og kjempeglad på parets vegne, og ønsker å være med å gi dem en fin dag. De som ikke synes bryllupet til venner av seg betyr noe eller er en stor ting, er enten veldig egosentriske og evner ikke glede seg på andres vegne, eller er umodne. Ellers så er man så langt ute i omgangskretsen at en strengt tatt ikke burde vært invitert. Hvorfor det? Jeg er glad for at de fant hverandre, og for at de har det bra sammen. Selve bryllupet er bare en dag, gjerne altfor lang og tidvis klein. Jeg tror de fleste klarer å være glad på andres vegne, uten at det av den grunn blir en himla stor og ekstremt viktig dag. Og det er litt sånn unødvendig å stemple alle som er uenig med deg som umoden og egosentrisk. 12
C-Pow Skrevet 18. januar 2013 #17 Skrevet 18. januar 2013 Måten du beskriver bryllup på viser at du er umoden i forhold til dette temaet, og at fokuset er på stakkar deg som må lide deg gjennom andres bryllup. 2
C-Pow Skrevet 18. januar 2013 #18 Skrevet 18. januar 2013 Og poenget er jo først og fremst at om du vet at denne dagen er veldig stor og viktig for en venn av deg, så burde det også være fn viktig dag for deg, altså viktig at du er tilstede og deltar, ellers er du ikke mye til venn. 4
Gjest Yellow Taxi Skrevet 18. januar 2013 #19 Skrevet 18. januar 2013 (endret) Måten du beskriver bryllup på viser at du er umoden i forhold til dette temaet, og at fokuset er på stakkar deg som må lide deg gjennom andres bryllup. Hun trenger ikke være umoden fordi hun har en annen mening om bryllup enn deg. Selv så jeg like liten verdi av å ha andre mennesker der som Vampen ser i å være der for andre så jeg og min kone sparte masse penger ved og bare være oss to. Brullyp for meg handler om to personer og ingen andre. Endret 18. januar 2013 av Yellow Taxi 13
Gjest Vampen Skrevet 18. januar 2013 #20 Skrevet 18. januar 2013 Måten du beskriver bryllup på viser at du er umoden i forhold til dette temaet, og at fokuset er på stakkar deg som må lide deg gjennom andres bryllup. Eventuelt har jeg et annet syn på bryllup enn deg. Det er litt latterlig at det skal være et slags krav at alle må synes dagen er superfantastisk stor. Og fullstendig urealistisk. For veldig mange, så er det ikke det. Bryllup er først og fremst stort for brudeparet, og de aller nærmeste. Å ha et halvveis realistisk syn på hva dagen betyr for alle andre man kjenner, burde være mulig. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå