AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Hei :-) Jeg er en 19 år gammel jente som nå går siste året på Vgs, altså påbygg.. Jeg fikk beskjed av rådgiveren min i dag at jeg virkelig måtte sette med ned å tenke på hva jeg vil søke videre på til 1. mars, siden jeg ikke har en viss peiling i det hele tatt på hva jeg vil. Er virkelig skikkelig deprimerende å tenke på at jeg i en alder av snart 20 år ikke har en ren anelse av hva jeg vil med karrieren min. Vet en gang ikke hvilke jobber som ville passet meg.. 1. Jeg liker å hjelpe mennesker, men kunne aldri jobber innen helsevesenet på sykehjem, sykehus og i hjemmesykepleien osv. Har tenkt på lærer, men å gå rundt barn heeele tiden ville gjort meg gal. 2. Jeg er veldig kreativ av meg, perfeksjonist og liker å jobbe med hendene 3. Jeg vil ha en jobb hvor jeg kan tjene litt penger siden jeg er veeldig flink til også å bruke de opp.. 4. Jeg elsker også å lage mat, fotografering, all form for styling og skjønnhet og interiør innredning.. Noen av dere som har tips til hva jeg kan søke? Å ta ett friår er ikke ett alternativ siden jeg allerede har hatt ett.. Deres meninger kan være ganske avgjørende for hva jeg faktisk kommer til å gjøre, har ikke en VISS aning.. Hilsen en bekymret jente.. Anonym poster: a809dfbae77a9319c3a89c5684aa0411
Gjest Spils Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Jeg vet at både Nav og vilbli.no har slike interessetester o.l. de kan jo i allefall være en liten pekepinn på hvilke retninger du kanskje burde satse på. Du finner link til alle disse på http://utdanning.no/tema/utdanning/hjelp_og_veiledning/interessetester 1