AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Hei :-) Jeg er en 19 år gammel jente som nå går siste året på Vgs, altså påbygg.. Jeg fikk beskjed av rådgiveren min i dag at jeg virkelig måtte sette med ned å tenke på hva jeg vil søke videre på til 1. mars, siden jeg ikke har en viss peiling i det hele tatt på hva jeg vil. Er virkelig skikkelig deprimerende å tenke på at jeg i en alder av snart 20 år ikke har en ren anelse av hva jeg vil med karrieren min. Vet en gang ikke hvilke jobber som ville passet meg.. 1. Jeg liker å hjelpe mennesker, men kunne aldri jobber innen helsevesenet på sykehjem, sykehus og i hjemmesykepleien osv. Har tenkt på lærer, men å gå rundt barn heeele tiden ville gjort meg gal. 2. Jeg er veldig kreativ av meg, perfeksjonist og liker å jobbe med hendene 3. Jeg vil ha en jobb hvor jeg kan tjene litt penger siden jeg er veeldig flink til også å bruke de opp.. 4. Jeg elsker også å lage mat, fotografering, all form for styling og skjønnhet og interiør innredning.. Noen av dere som har tips til hva jeg kan søke? Å ta ett friår er ikke ett alternativ siden jeg allerede har hatt ett.. Deres meninger kan være ganske avgjørende for hva jeg faktisk kommer til å gjøre, har ikke en VISS aning.. Hilsen en bekymret jente.. Anonym poster: a809dfbae77a9319c3a89c5684aa0411
Gjest Spils Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Jeg vet at både Nav og vilbli.no har slike interessetester o.l. de kan jo i allefall være en liten pekepinn på hvilke retninger du kanskje burde satse på. Du finner link til alle disse på http://utdanning.no/tema/utdanning/hjelp_og_veiledning/interessetester 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #3 Skrevet 19. januar 2013 Juss? Kan bli mye mer enn bare advokat, og man får hjelpe mennesker gjennom anvendelse av lov og rett. Eller psykologi? De hjelper jo også mennesker. Nå innebærer begge disse utdanningene en del studieår da. Vet ikke hvor lenge du kunne tenke deg å studere? Anonym poster: 334a77ad4cb46ff4196a9befd6a10819
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå