Gjest Sanne__ Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Dere som er gode på mat ,,, noen som har oversikt over billig og bra varer jeg bør handle i Sverige?
Fru Kokosnøtt Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Her er noe av det jeg pleier å kjøpe med: Karbonadedeig Kyllingfilet 2kg ost (som jeg bruker til taco/pizza ol) Ramløsa (mange gode smaker) Skinke/kjøttpålegg Den skrattande kon- ost, vanlig og light Fleskfilet (svinekjøtt) Bacon Seranoskinke + masse vanlige ting som jeg egentlig ikke vet om er billigere, men tenker at det iallefall ikke er så mye dyrere: vaskemiddel, hermetikk, pasta, tacoting mm.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Glutenfri mat:) Anonym poster: 2e93661635efe011ed707da36d0d432a
Gjest Borghild Skrevet 19. januar 2013 #4 Skrevet 19. januar 2013 Glutenfritt, ja om du trenger det. Og cola og smågodt!
Gjest EryMax Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 (endret) Felix potatismos om du liker sånn lettvint potetstappe, den rører man bare ut i kokende vann. Å så er smaken faktisk ganske god til halvfabrikat. Endret 20. januar 2013 av EryMax 1
Gjest Steve Cook Skrevet 20. januar 2013 #6 Skrevet 20. januar 2013 Vi som har peiling på mat, sier "dropp sverigeturen"
Gjest EryMax Skrevet 20. januar 2013 #7 Skrevet 20. januar 2013 Vi som har peiling på mat, sier "dropp sverigeturen" Da har du ikke vært i rett butikk enda 1
Gjest Steve Cook Skrevet 20. januar 2013 #8 Skrevet 20. januar 2013 Da har du ikke vært i rett butikk enda Det kan hende. Jeg har ikke oversikt over alle butikker i Sverige, men tenkte mer på typisk grensehandel med kyllingfilet og billig bacon. Hva tenkte du på?
Gjest EryMax Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Det kan hende. Jeg har ikke oversikt over alle butikker i Sverige, men tenkte mer på typisk grensehandel med kyllingfilet og billig bacon. Hva tenkte du på? Mat med kvalitet,delikatesse etc etc
Gjest Funky Punk Skrevet 20. januar 2013 #10 Skrevet 20. januar 2013 Vi som har peiling på mat, sier "dropp sverigeturen" Man kan ha god peiling på mat og likevel handle i Sverige. Det er ikke slik at så fort man krysser grensa så mister all maten all kvalitet. Noe av det billigste er såklart ikke det beste, mye som er utvannet, men man kan også finne mye bra mat i Sverige som i Norge. Og utvalget i Sverige er mye større og bedre enn i Norge. 2
Fanteria Skrevet 20. januar 2013 #11 Skrevet 20. januar 2013 And! Bacon, ost, fleskfilet, karbonadedeig, skikkelig biff, evnt. annet spennende kjøtt. Den ene matbutikken på Nordbysenteret har en spennende kjøttdisk.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #12 Skrevet 21. januar 2013 balkanboden er best Anonym poster: f5521fc3307b1859b0018882054af3bd
Gjest cool_water Skrevet 21. januar 2013 #13 Skrevet 21. januar 2013 Min handleliste når jeg tar meg en tur til Sverige: Kalvestek Okstestek Spareribs Nutella Herrljung cider Karbonadedeig Kyllingfile, vinger, klubber And Bacon Forskjellige typer pålegg, pastrami, kokt skinke osv. Ost Saft
Gjest meh Skrevet 21. januar 2013 #14 Skrevet 21. januar 2013 Ikke akkurat mat, men alkohol og tobakkvarer hvis du eller andre bekjente bruker det. Cirka halve prisen sammenlignet med Norge grunnet mye lavere avgiftsnivå.
Rubies_ Skrevet 21. januar 2013 #15 Skrevet 21. januar 2013 Mange steder i Sverige har billig rein/viltskav som er genialt. Sikkert halve prisen i Sverige ift. Norge, og kvaliteten er bra om du kjøper ordentlig skav. Varmrøkt bacon er et must. Det er jo vanskelig å finne tak i her i Norge. Så pleier vi å kjøpe ost. Jeg spiser ikke godterier og potetgull og drikker brus. Men drar alltid sammen med folk som handler mye av det. I og med at det er ganske mye billigere. Vin og alkohol er også et ganske obvious valg.
Scherbatsky Skrevet 21. januar 2013 #16 Skrevet 21. januar 2013 Sist jeg var i Sverige var det spesifikt for å handle inn litt forskjellige mel-typer og masse ost. Mandelmel (de har lyst mandelmel i store pakker) Kokosmel (større pose til samme pris som liten her) Ramløsa Ost Pukka-te Kjøtt (biff) Saft med stevia Jeg spiser lavkarbo, så alt som man ikke finner på en Rema koster ganske mye her. Da blir det enten handling på nettet eller i vårt naboland (som er kommet mye lengre på den veien).
enogto Skrevet 21. januar 2013 #17 Skrevet 21. januar 2013 I tillegg til noe av det som er nevnt allerede: Kokosmelk, kjøkkenpapir, kikkerter, bønner, knekkebrød, juice, rett i koppen supper (mange fler varianter enn Toro og Maggi sine). Kjøp ting du faktisk kommer til å bruke, og ikke bare fordi det er billigere i Sverige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå