AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Hei. Litt rar overskrift men måtte prøve å forklare mest mulig, hehe. Håper noen vil gi meg noen klemmer... for jeg er egentlig veldig uttafor nå, samtidig som jeg allerede(!) har begynt å se for meg et liv uten ham. Det har seg slik at jeg har en samboer, vi har vært sammen i to år nå. Gjennom disse årene har vi hatt det mye fint sammen, men jeg har hele tiden hatt en ekkel magefølelse når det gjelder andre damer, når han er på jobb, på byen osv. Dette til tross for at han egentlig virker super trofast og er ikke spesielt kjekk, og har blitt bedratt(heter det det?) før selv. Men har ALLTID hatt en ekkel feeling og tenkt at det er noe gale med meg. Jeg har pga vond fortid VELDIG, og da mener jeg... veldig veldig problemer med å få tillitt til en eventuell kjæreste. Har brukt disse årene på å prøve men synes det er vanskelig. Han er ingen typisk player osv, og jenter prøver seg nok ikke på ham. Men grensen min for utroskap er veldig streng, og det har vi begge vært enig om, det er det fra hans side også. Idag tidlig kom jeg over loggen hans på dataen(det var ikke for å sjekke men fordi jeg skulle finne igjen en oppskrift vi hadde lett etter dagen før osv), og da sto det facebook *navnet til ei jente* og litt av ei melding.. jeg tenkte hva faen er dette? Og gikk innpå. Han var ikke hjemme da. Det viste seg at han har sendt melding til en jente på facebook og skrevet at han bare ville si at hun var det mest sjarmerendes jenten han noe gang hadde møtt eller noe sånn, og hun svarte med, takk og at hun hadde hatt det veldig kjekt igår og takk for all drikken osv osv.. Jeg ble helt skjelven, og kvalm. Helt jævlig. Det er ikke skrevet noe meldinger etter dette, og dette var i romjulen. Klokka fem om natten. Han var ute den kvelden og har tydeligvis møtt på denne jenta. Jeg mener at om du tar kontakt med noen i det hele tatt, på en slik måte, i etterkant(eller om natta den kvelden) så er det feil i et forhold. Det er bare noe man ikke gjør. Som om at man VET man ikke skal drepe noe på fylla. I mitt hode finnes det INGEN unnskyldninger. Han vet hvor grensene mine går på slikt, spes siden jeg har hatt en kjip fortid med min far og misbruk(blitt svikta). Det skjer nok ikke noe mellom dem da hun bor i en annen by + det ikke er noe kontakt mellom de siden den kvelden, men det er ikke poenget her. Poenget er at han i det hele tatt skrev noe sånn. I begynnelsen ble jeg kvalm, lei meg osv osv.. og ringte ham og han mente han ikke ante hva jeg snakket om, ikke til og med når jeg nevnte henne og fortalte det. Så etterpå fikk jeg melding fra ham om at han hadde nå sett meldingen og var flau, lei seg, følte seg råtten og ikke vil miste meg, unnskyldte seg osv. Jeg har ikke svart, venter på han skal komme fra jobb. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg så lurt, så sviktet. Men samtidig etter å ha snakket lenge med min mor har jeg klart og heve meg litt over det. Og tenke at, jeg hadde det egentlig ikke SÅ bra i forholdet, tenkte ofte at jeg ville bli singel fordi ting ikke var helt på stell(med andre ting), at vi på mange måter ikke passet sammen, at jeg ikke orket å ha den redselen når han var ute osv... Jeg kan og se for meg en fremtid uten han nå kjenner jeg, men det går i bølgedaler. Noen mener kanskje(ja jeg forsvarer meg selv ser jeg, heheh) at dette var en bagatell, og hadde fint gått videre. Men problemet mitt er at jeg var SÅÅÅÅ redd og usikker fra før av på om "tenk om han går ifra meg" osv... at jeg hadde nok aldri klart å fortsette nå når jeg VET at dette kan skje... på en måte.. det blir bare å pine meg selv. Uansett, så har vel magefølelsen min gitt meg forvarsel lenge. Dette er mitt første forhold forresten. Jeg føler meg på mange måter sviktet, men samtidig så føler jeg at det er jeg som går bra han, jeg som har "vunnet" for å sette det på spissen. Tror jeg må tenke litt sånn for å komme meg videre. Han kommer GARANTERT til å ta dette veldig veldig tungt.... han er og en del år eldre og det er ikke like OK å være singel, de fleste i hans alder er barn og er ganske etablert. Vi leide bare leil. Jeg er "bare" 20 år og for meg er det greit nok å være singel. Håper ikke noen synes jeg høres teit eller frekk ut, jeg bare prøver å bevise for meg selv at det er riktig det jeg gjør... men jeg er så i sjokk. Jeg forstår ikke HVORDAN han kunne gjøre noe sånn mot meg??? Jeg er virkelig den personen som ikke klarer bli sviktet. Menmen. Han angrer nok ekstremt, og er nok veldig redd nå. Men gjort er gjort. Uff, tror jeg trenger en klem.. og var godt å bare få det ut Jeg aner ikke hva som skjer nå! Jeg kan ikke bare flytte.... har ikke råd til å leie leil til 8000 og har tre husdyr med meg på lasset! Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. begynner fulltid studie til høsten igjen. Min mor bor ikke i samme by. Jeg hadde virkelig aldri aldri aldri trodd dette skulle skje med oss. Det er jævlig, det er det. Anonym poster: 5cf193dd05fb05e4abb7f5f02f93ae85 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 TS her. For jeg mener at utroskap er det du ikke kan gjøre ovenfor din partner. For å sette det på spissen. Håper ikke alle bare synes det virker som en bagatell, for om dere vet hele historien og hva som ligger bak så er ikke det å fortelle en jente hvor utrooooolig sjarmerendes hun er, og den mest sjarmerendes man har møtt, en ok å ting å gjøre. Anonym poster: 5cf193dd05fb05e4abb7f5f02f93ae85 1
Trivia Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 (endret) Vet du hva, jeg synes ikke det der var særlig grovt, men så spørs det hva som hadde skjedd om hun hadde initiert til mer kontakt med ham. Kan hende han kunne funnet på noe da, men igjen, det har ikke skjedd noe annet enn at han har gitt henne komplimenter og hun har takket ham. Jeg kan ofte finne på å gi komplimenter til mannlige venner uten at det betyr at jeg vil hoppe til sengs med noen av dem. Men, alle har sine grenser og du har dine. Jeg synes du burde puste med magen og tenke deg nøye om. Endret 18. januar 2013 av Trivia 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #5 Skrevet 18. januar 2013 Også har han nå slettet den meldingen??? HVORFOR det? Kan da heller slette henne for pokker. Jeez. Anonym poster: 5cf193dd05fb05e4abb7f5f02f93ae85
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #6 Skrevet 18. januar 2013 ts her: Ja, kubrak, det må jo alltid komme ett innslag eller to med slike kommentarer. Gratulerer Anonym poster: 5cf193dd05fb05e4abb7f5f02f93ae85
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #7 Skrevet 18. januar 2013 Og tenke at, jeg hadde det egentlig ikke SÅ bra i forholdet, tenkte ofte at jeg ville bli singel fordi ting ikke var helt på stell(med andre ting), at vi på mange måter ikke passet sammen, at jeg ikke orket å ha den redselen når han var ute osv... Uansett, så har vel magefølelsen min gitt meg forvarsel lenge. Anonym poster: 5cf193dd05fb05e4abb7f5f02f93ae85 Den facebook-meldingen var ikke en big deal i seg selv. Men du gjør det til en big deal, fordi du føler at du trenger en "unnskyldning" for å ta avgjørelsen du lenge har gnaget på. Nå har du funnet den. Så gjør dere begge en tjeneste og gå. Anonym poster: 13cf615b19578ce7aeb9d83f013c5bd6 11
Hecubaa Skrevet 18. januar 2013 #8 Skrevet 18. januar 2013 Det er da vel en big deal at typen til TS har spandert drinker på ei jente hele kvelden og rett etterpå funnet henne på facebook slik at han kan uttrykke at hun for han er verdens mest sjarmerende? Det er klart tilliten svekkes når noe sånt skjer og selv om den i mange tilfeller kan bygges opp igjen over tid så er det kanskje i dette tilfellet best for begge å avslutte forholdet pga. TS sin vanskelige fortid.. 21
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 Trur du lenge har sett etter en grunn til å gå, å nå fant du en. Du har ikke vunnet noen ting. Anonym poster: 75bef46b01b653867f28c98b7fe076b0
Gjest Lille-pus Skrevet 18. januar 2013 #10 Skrevet 18. januar 2013 TS, du bad om en klem, og den skal du få Samtidig skal du då et varmt og velment råd fra meg; Det du forteller om din egen historie, kombinert med den nesten litt paranoide redselen din, gjør at jeg tror du vil ha veldig god nytte av å få hjelp. Hjelp til å bearbeide det som ligger i din fortid, og hjelp til å redusere den redselen du forteller om. Den samboer som blir objekt for en slik redsel kan fort komme til å føle seg forfulgt og 'holdt i et fengsel'. Noe som desverre fort kan komme til å ødelegge også neste forhold. 12
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #11 Skrevet 18. januar 2013 TS, du bad om en klem, og den skal du få Samtidig skal du då et varmt og velment råd fra meg; Det du forteller om din egen historie, kombinert med den nesten litt paranoide redselen din, gjør at jeg tror du vil ha veldig god nytte av å få hjelp. Hjelp til å bearbeide det som ligger i din fortid, og hjelp til å redusere den redselen du forteller om. Den samboer som blir objekt for en slik redsel kan fort komme til å føle seg forfulgt og 'holdt i et fengsel'. Noe som desverre fort kan komme til å ødelegge også neste forhold. Tusen takk Ja, jeg har tenkt på det før, at jeg burde vært singel og prøvd å bearbeide min redsel før jeg går inn i et nytt forhold(jeg er ikke en sånn som ringer og sender han mye meld på byen, holder det for meg selv). Jeg hadde ikke vært klar for noe nytt enda. Jeg har en del ting jeg vil få hjelp til ja, blant annet fortiden, så jeg bør kanskje benytte sjansen til å ta litt vare på meg selv og bearbeide alle ting. Jeg er en veldig typisk person som glemmer meg selv, fordi jeg er så opptatt av hvordan alle andre har det, om de har det bra osv. Takk Anonym poster: 5cf193dd05fb05e4abb7f5f02f93ae85
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #12 Skrevet 18. januar 2013 Det er da vel en big deal at typen til TS har spandert drinker på ei jente hele kvelden og rett etterpå funnet henne på facebook slik at han kan uttrykke at hun for han er verdens mest sjarmerende? Det er klart tilliten svekkes når noe sånt skjer og selv om den i mange tilfeller kan bygges opp igjen over tid så er det kanskje i dette tilfellet best for begge å avslutte forholdet pga. TS sin vanskelige fortid.. Takk for det. Det er slik jeg føler det. Og det synes jeg ikke er ok. Var han så redd for å miste meg ville han aldri gjort det i tugangspunktet. Og jeg ser ikke noe grunn i at dette skal være ok, for han ville aldri godtatt om jeg gjorde det. Takk for at du forstår meg. Anonym poster: 5cf193dd05fb05e4abb7f5f02f93ae85
Ferny Skrevet 18. januar 2013 #13 Skrevet 18. januar 2013 Jeg skjønner at episoden oppleves som et svik. Jeg hadde hatt store problemer med å forstå/godta sånn oppførsel fra en kjæreste selv. Man legger da ikke til fremmede man har truffet på byn en kveld på facebook og sender de komplimenter på melding med mindre man er singel og litt interessert...! Det er i hvert fall det jeg tenker. Det er vanskelig å stole på noen om man har blitt sviktet tidligere. Og jeg har vært der selv. Følt lettelse de gangene jeg har fått rett i at en person ikke var til å stole på likevel. Man blir nesten lettet når man "med god grunn" kan skyve vedkommende bort fra seg. Jeg hadde nok gjort det slutt jeg også. Utrolig slitsomt å være usikker hele tiden. Og er tilliten brutt, så er tilliten brutt. Vanskelig å få den tilbake... 3
Havbris Skrevet 18. januar 2013 #14 Skrevet 18. januar 2013 Jeg støtter rådene fra Lille-pus. Det beste du kan gjøre for deg selv er å skaffe deg hjelp til å bli ferdig med fortiden din, slik at den ikke lenger kan ha et grep om deg. Kanskje skal du oppsøke en psykolog som kan hjelpe deg med dette. Du har mange lik i lasta som påvirker deg i relasjonen til en mann. Disse spøkelsene trenger du å kvitte deg med, og det beste hadde vært om du klarte å forsone deg med fortiden din, for du kan ikke forandre den. Da kan du frigjøre deg selv til å gå inn i et forhold, uten redsel. 5
Torepop Skrevet 18. januar 2013 #15 Skrevet 18. januar 2013 Det er da vel en big deal at typen til TS har spandert drinker på ei jente hele kvelden og rett etterpå funnet henne på facebook slik at han kan uttrykke at hun for han er verdens mest sjarmerende? Det er klart tilliten svekkes når noe sånt skjer og selv om den i mange tilfeller kan bygges opp igjen over tid så er det kanskje i dette tilfellet best for begge å avslutte forholdet pga. TS sin vanskelige fortid.. SOm om jeg skulle skrevet det selv. 1
FrøkenOK Skrevet 18. januar 2013 #16 Skrevet 18. januar 2013 (endret) Huff.. Dette var ikke greit gjort av han. Jeg synes du bør snakke med han om det, når ting har roet seg litt. Men jeg forstår at det oppleves som et svik, spesielt da han ikke har fortalt det til deg. Og når du da konfronterer han, så nekter han for det.. Håper alt ordner seg. En klem fra meg til deg Endret 18. januar 2013 av FrøkenOK
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #17 Skrevet 18. januar 2013 Også har han nå slettet den meldingen??? HVORFOR det? Kan da heller slette henne for pokker. Jeez. Anonym poster: 5cf193dd05fb05e4abb7f5f02f93ae85 Han har slettet meldingen pga din reaksjon. Havbris ga deg noen gode råd. Anonym poster: 20f573c89f9332a482a0d793c1baa9fc
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #18 Skrevet 19. januar 2013 Ts her. Jeg er helt vekke fortiden. Det var forferdelig å være på jobb. Jeg prøver å ikke tenke på dette, men klarer det ikke. Klarer verken spise eller gjøre ting jeg bør gjøre. I det ene øyeblikket er jeg der at jeg tenker at han nå bare kan få styre på og jeg kan forlate ham og leve mitt liv, starte på nytt, og at jeg klarer det. Mens jeg i andre minutt tenker at off, ønsket alt var som før, tenk om det faktisk ikke var noe spesielt i dette fra hans side(selvom det er jo det...off, skjønner dere, klarer ikke bestemme mine egne følelser). Det kommer virkelig til feil til. Jeg har det allerede veldig vondt med andre ting og har eksamener foran meg og det er såååå mye og tenke på. Det vonde er og at jeg IKKE aner hvordan jeg skal gjøre et med leil. Er det som for øyeblikket gjør meg mest usikker. Vi leier her og det er for dyrt for begge og ha leil alene så begge måtte ha flyttet. Han kunne nok ha flyttet til sin gamle hybel. Jeg har husdyr og mindre råd, samt har ingen sted å flytte. Så jeg aner jo ikke hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker jeg hadde et sted å bo, og bare kunne sagt rett ut til ham at det er over. Jeg er svært usikker på om jeg kan stole på ham igjen, og ønsker egentlig ikke å fortsette dette. Men jeg vet ikke helt hva jeg egentlig tenker. Jeg er bare helt vekke. Muligens jeg bare må si at jeg må tenke på det, bruke noen mnd på å vurdere om dette forholdet er noe å holde liv i, noe jeg vil være i, og at han nå får bevise om han kan oppføre seg om han virkelig elsker meg og fortelle hvor tynt det er nå. Da har jeg i det minste litt tid på å finne leil og om det er det jeg bestemmer meg for. Dette er jammen ikke lett... Anonym poster: 5cf193dd05fb05e4abb7f5f02f93ae85
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2013 #19 Skrevet 19. januar 2013 TS. Jeg synes ikke det der var noe særlig grovt av ham, du derimot burde holde deg for god til å gå inn på FB-kontoen hans. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2013 #20 Skrevet 19. januar 2013 (endret) Ts her. Hva i alle dager? Jeg gikk ikke innpå for å gjøre det Jeg skulle finne en oppskrift, og måtte på loggen for å finne den, da jeg bladde ned til jeg fant den sto det denne meldingen OG HVA SOM STO FØRST i meldingen, dette var jo helt uakseptabelt og jeg tenkte hva i alle dager er dette, og gikk innpå. Det er ingenting gale med det. Han har aldri kommentert det nå og bryr seg ikke, det hadde ikke jeg heller gjort. Faktum her er at han var utro. Anonym poster: 5cf193dd05fb05e4abb7f5f02f93ae85 Personangrep fjernet. Tekola, mod. Endret 19. januar 2013 av Tekola 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå