AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 I hvilken storby i Europa finner man den beste shoppingen? London? Paris? Kanskje København? Har så lyst til å ta meg en utenlandstur i april for å shoppe litt, men er ikke riktig sikker på hvor jeg skal reise. Var i Paris i fjor sommer, så vil kanskje prøve et annet sted nå. Har vært i London et par ganger, og kunne godt ha tenkt meg å dra tilbake, men hadde vært interessant å prøve ut en annen by. Anonym poster: 3e024c7d5bdd65cb40b868c8a5fd35b7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Berlin! Anonym poster: 7a01bde53d43904b125f0643f72beee4
Anneline80 Skrevet 20. januar 2013 #4 Skrevet 20. januar 2013 I hvilken storby i Europa finner man den beste shoppingen? London? Paris? Kanskje København? Har så lyst til å ta meg en utenlandstur i april for å shoppe litt, men er ikke riktig sikker på hvor jeg skal reise. Var i Paris i fjor sommer, så vil kanskje prøve et annet sted nå. Har vært i London et par ganger, og kunne godt ha tenkt meg å dra tilbake, men hadde vært interessant å prøve ut en annen by. Anonym poster: 3e024c7d5bdd65cb40b868c8a5fd35b7 Ville også sagt Berlin, men hva legger du i "beste shoppingby"? Billig, mye butikker, at butikkene ligger samlet og lett tilgjengelig, merkeklær, vintage, loppis, klær eller andre ting? 2
Anglofil Skrevet 20. januar 2013 #5 Skrevet 20. januar 2013 For meg er London den beste shoppingbyen. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2013 #8 Skrevet 20. januar 2013 Ikke undervurder Sentral-Europa! F.eks Praha og Budapest! Prisene er gunstige, samtidig som du finner ting i virkelig ALLE prisklasser. Små nisjébutikker det også ofte mange av, ikke minst gedigne kjøpesentre med alle kjente store kjeder. Sportsklær er det også lett å gjøre kupp på. Anonym poster: 9028cef0db7b05f5a076e28600f4e4e4
Gjest Elissima Skrevet 20. januar 2013 #9 Skrevet 20. januar 2013 Hvor som helst i England egentlig. London er bra, men Manchester og Newcastle er også fantastiske shoppingbyer. Samme med Dublin og Belfast i Irland. Frankrike er også helt genialt, men jeg syns ikke Paris har så bra shopping. Nice og Marseille derimot... her er merkeklær billigere enn i Norge og det fins også rimeligere butikker med god kvalitet. Ellers er København og Barcelona veldig bra for shopping
Mermaid Blues Skrevet 20. januar 2013 #10 Skrevet 20. januar 2013 London og Glasgow er vel de største shoppingbyene i UK for øyeblikket, med Newcastle, Manchester, Bristol og Brighton like bak. Nå er pundet veldig lavt (NOK 8.88 i dag) og det gir jo en del ekstra for pengene, så UK er generelt et bra valg for tiden Jeg foretrekker Glasgow fremfor London når formålet er utelukkende shopping fordi butikkene ligger tettere, så det går raskere å komme seg fra sted til sted, og det er færre turister å navigere rundt, som igjen gir kortere køer. På den andre siden er det naturligvis langt flere (og større) butikker i London, og de har også bra markeder for de som liker det. Topshop i Oxford Circus er jo også noe helt for seg selv, fort gjort å bruke en hel dag bare der. Foruten UK synes jeg Berlin, Budapest og Nice var imponerende shoppingbyer
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2013 #11 Skrevet 21. januar 2013 Det kommer veldig an på hva du vil ha. København, London og Berlin er vanligvis byer jeg finner mye i. Har bodd i Paris og synes shoppingen er katastrofalt dårlig. I Berlin er det litt vanskeligere å shoppe hvis man ikke kjenner de ulike strøkene. London er der det er lettest å handle, de har vel absolutt alt, både second hand, billig kjedebutikker, dyrere kjedebutikker samt Selfridges og Liberty. Hvis jeg kun skulle reise for å svi av penger på nye klær hadde jeg dratt til London. Anonym poster: 73779086030e0b4b8ffda849378b5c37
Gjest LostCase Skrevet 2. februar 2013 #13 Skrevet 2. februar 2013 Jeg syntes København er en undervurdert shoppingby :-) Masse fint bare man beveger seg ut av strøget, der er det ikke så mye spennende.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #14 Skrevet 2. februar 2013 Jeg shopper i London, Paris og Berlin. Det dekker i grunnen alle mine behov, selv om jeg snart må ta en tur til Spania for å få med meg litt kul spansk design. Anonym poster: 7a01bde53d43904b125f0643f72beee4
Gjest idakaroline Skrevet 2. februar 2013 #15 Skrevet 2. februar 2013 London. Ingen over, ingen under, ingen ved siden av. London er etter min mening best! Elsker byen. Etter å ha bodd der over en lang periode, har jeg funnet meg noen skjulte skatter av butikker. Lenge siden jeg har vært der nå og jeg MÅ tilbake i nærmeste fremtid. Åh, London
Miss Lucky Skrevet 3. februar 2013 #17 Skrevet 3. februar 2013 Milano og Lisboa liker jeg godt når det gjelder shopping. Paris er heller ikke så dumt, likte dog ikke Champs-Élysées men gaten Rue du Faubourg Saint-Honoré.
Anglofil Skrevet 3. februar 2013 #18 Skrevet 3. februar 2013 London og Glasgow er vel de største shoppingbyene i UK for øyeblikket, med Newcastle, Manchester, Bristol og Brighton like bak. Nå er pundet veldig lavt (NOK 8.88 i dag) og det gir jo en del ekstra for pengene, så UK er generelt et bra valg for tiden Jeg foretrekker Glasgow fremfor London når formålet er utelukkende shopping fordi butikkene ligger tettere, så det går raskere å komme seg fra sted til sted, og det er færre turister å navigere rundt, som igjen gir kortere køer. På den andre siden er det naturligvis langt flere (og større) butikker i London, og de har også bra markeder for de som liker det. Topshop i Oxford Circus er jo også noe helt for seg selv, fort gjort å bruke en hel dag bare der. Foruten UK synes jeg Berlin, Budapest og Nice var imponerende shoppingbyer Jeg skjønner hva du mener, samtidig, jeg pleier bare å reise til Westfields eller lignende hvis jeg kun skal ha shoppingdag i London, så slipper jeg å gå meg helt i hjel. Men enig, Glasgow er en fantastisk shoppingby! Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå