Gå til innhold

Hvilken by i Europa finner man de beste shopping-mulighetene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilken storby i Europa finner man den beste shoppingen? London? Paris? Kanskje København? Har så lyst til å ta meg en utenlandstur i april for å shoppe litt, men er ikke riktig sikker på hvor jeg skal reise. Var i Paris i fjor sommer, så vil kanskje prøve et annet sted nå. Har vært i London et par ganger, og kunne godt ha tenkt meg å dra tilbake, men hadde vært interessant å prøve ut en annen by. :)

Anonym poster: 3e024c7d5bdd65cb40b868c8a5fd35b7

Skrevet

Berlin!

Anonym poster: 7a01bde53d43904b125f0643f72beee4

Skrevet

Milano er shoppebyen! :)

Skrevet

I hvilken storby i Europa finner man den beste shoppingen? London? Paris? Kanskje København? Har så lyst til å ta meg en utenlandstur i april for å shoppe litt, men er ikke riktig sikker på hvor jeg skal reise. Var i Paris i fjor sommer, så vil kanskje prøve et annet sted nå. Har vært i London et par ganger, og kunne godt ha tenkt meg å dra tilbake, men hadde vært interessant å prøve ut en annen by. :)

Anonym poster: 3e024c7d5bdd65cb40b868c8a5fd35b7

Ville også sagt Berlin, men hva legger du i "beste shoppingby"? Billig, mye butikker, at butikkene ligger samlet og lett tilgjengelig, merkeklær, vintage, loppis, klær eller andre ting?

• Liker 2
Skrevet

For meg er London den beste shoppingbyen.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Dublin. Tallin.

Skrevet

Ikke undervurder Sentral-Europa! F.eks Praha og Budapest! Prisene er gunstige, samtidig som du finner ting i virkelig ALLE prisklasser. Små nisjébutikker det også ofte mange av, ikke minst gedigne kjøpesentre med alle kjente store kjeder. Sportsklær er det også lett å gjøre kupp på.

Anonym poster: 9028cef0db7b05f5a076e28600f4e4e4

Gjest Elissima
Skrevet

Hvor som helst i England egentlig. London er bra, men Manchester og Newcastle er også fantastiske shoppingbyer. Samme med Dublin og Belfast i Irland.

Frankrike er også helt genialt, men jeg syns ikke Paris har så bra shopping. Nice og Marseille derimot... her er merkeklær billigere enn i Norge og det fins også rimeligere butikker med god kvalitet.

Ellers er København og Barcelona veldig bra for shopping :)

Skrevet

London og Glasgow er vel de største shoppingbyene i UK for øyeblikket, med Newcastle, Manchester, Bristol og Brighton like bak. Nå er pundet veldig lavt (NOK 8.88 i dag) og det gir jo en del ekstra for pengene, så UK er generelt et bra valg for tiden :)

Jeg foretrekker Glasgow fremfor London når formålet er utelukkende shopping fordi butikkene ligger tettere, så det går raskere å komme seg fra sted til sted, og det er færre turister å navigere rundt, som igjen gir kortere køer. På den andre siden er det naturligvis langt flere (og større) butikker i London, og de har også bra markeder for de som liker det. Topshop i Oxford Circus er jo også noe helt for seg selv, fort gjort å bruke en hel dag bare der.

Foruten UK synes jeg Berlin, Budapest og Nice var imponerende shoppingbyer :)

Skrevet

Det kommer veldig an på hva du vil ha. København, London og Berlin er vanligvis byer jeg finner mye i. Har bodd i Paris og synes shoppingen er katastrofalt dårlig. I Berlin er det litt vanskeligere å shoppe hvis man ikke kjenner de ulike strøkene. London er der det er lettest å handle, de har vel absolutt alt, både second hand, billig kjedebutikker, dyrere kjedebutikker samt Selfridges og Liberty. Hvis jeg kun skulle reise for å svi av penger på nye klær hadde jeg dratt til London.

Anonym poster: 73779086030e0b4b8ffda849378b5c37

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg stemmer for London!

Gjest LostCase
Skrevet

Jeg syntes København er en undervurdert shoppingby :-) Masse fint bare man beveger seg ut av strøget, der er det ikke så mye spennende.

Skrevet

Jeg shopper i London, Paris og Berlin. Det dekker i grunnen alle mine behov, selv om jeg snart må ta en tur til Spania for å få med meg litt kul spansk design.

Anonym poster: 7a01bde53d43904b125f0643f72beee4

Gjest idakaroline
Skrevet

London. Ingen over, ingen under, ingen ved siden av. London er etter min mening best! Elsker byen. Etter å ha bodd der over en lang periode, har jeg funnet meg noen skjulte skatter av butikker. Lenge siden jeg har vært der nå og jeg MÅ tilbake i nærmeste fremtid.

Åh, London :rodmer:

Skrevet

Milano og Lisboa liker jeg godt når det gjelder shopping.

Paris er heller ikke så dumt, likte dog ikke Champs-Élysées men gaten Rue du Faubourg Saint-Honoré.

Skrevet

London og Glasgow er vel de største shoppingbyene i UK for øyeblikket, med Newcastle, Manchester, Bristol og Brighton like bak. Nå er pundet veldig lavt (NOK 8.88 i dag) og det gir jo en del ekstra for pengene, så UK er generelt et bra valg for tiden :)

Jeg foretrekker Glasgow fremfor London når formålet er utelukkende shopping fordi butikkene ligger tettere, så det går raskere å komme seg fra sted til sted, og det er færre turister å navigere rundt, som igjen gir kortere køer. På den andre siden er det naturligvis langt flere (og større) butikker i London, og de har også bra markeder for de som liker det. Topshop i Oxford Circus er jo også noe helt for seg selv, fort gjort å bruke en hel dag bare der.

Foruten UK synes jeg Berlin, Budapest og Nice var imponerende shoppingbyer :)

Jeg skjønner hva du mener, samtidig, jeg pleier bare å reise til Westfields eller lignende hvis jeg kun skal ha shoppingdag i London, så slipper jeg å gå meg helt i hjel. Men enig, Glasgow er en fantastisk shoppingby!

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...