Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en mann som har vært min elsker de siste seks årene, nå ønsker han å innlede et forhold til meg. jeg har sterke følelser for han, men har begynt å lure på om han kan være psykopat. Tror ihvertfall han har flere trekk som tilsier det.

Han har vært utro mot samboeren sin konstant uten noen problemer, han har såret meg flere ganger uten å beklage det i det hele tatt, han er utrolig sjarmerende, veldig opptatt av utseende og penger. Om han blir konfrontert med noe blir han rasende, skylder gjerne på andre. Jeg vet jo ikke hvordan han er å leve sammen med, men har hørt at man gjerne ikke oppdager at folk er psykopater før man har levd med dem. Nå sier han at jeg alltid har vært drømmejenta hans, at han skjelver i hele kroppen når vi møtes osv. For noen år siden oppfordret han meg til å bli sammen med kameraten hans, så syntes dette er litt merkelig. At han liker å ha sex med meg vet jeg jo, men usikker på om han virkelig mener alvor eller om det bare er tomme ord. Han har veldig høye tanker om seg selv, tror alle jenter er helt gale etter han. samtidig har han så vidt jeg vet aldri vært voldelig, og han har en liten hund han er veldig glad i. Han tjener mye penger og bruker mye av dette på festing, drikker mye i helgene. (han er voksen 30+)

Spørsmålet er altså, hvordan vet man om man har å gjøre med en psykopat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykopat eller ei.... Denne mannen er ingenting å satse på.

Skrevet

Psykopat eller ei.... Denne mannen er ingenting å satse på.

Nei det er jeg egentlig enig i, men tydeligvis ikke hjertet mitt. Lurer bare på om det virkelig ka være noe galt med han..

Skrevet

Nei det er jeg egentlig enig i, men tydeligvis ikke hjertet mitt. Lurer bare på om det virkelig ka være noe galt med han..

Du har jo skrevet i hovedinnlegget ditt en hel haug som er galt med ham!

Skrevet

virker mere narcissist enn psykopat .. Jeg ville kanskje beholde han for sexens del, men deffinitivt ikke for forhold.

• Liker 1
Skrevet

Ja, han har helt klart tydelige tegn til psykopati. Kom deg vekk fortere enn svint!

Anonym poster: e3ee5986d9ef327b12be70757603b4e2

Skrevet

Om han er psykopat eller ikke er ikke lett å svare på, men for å vurdere om han er noe for deg kn du jo se på hva du sier om ham:

Han har vært utro mot samboeren sin konstant uten noen problemer

Vil du ha en mann som konstant er utro mot deg?

han har såret meg flere ganger uten å beklage det i det hele tatt,

Ønsker du deg en mann som sårer deg?

Om han blir konfrontert med noe blir han rasende, skylder gjerne på andre.

Vil du ha det godt sammen med en mann som ikke kan konfronteres med sine feil?

Ønsker du deg en mann som ikke er mann nok til å innrømme at han ikke har rett i ett og alt?

Ønsker du å leve med en drittunge som skylder på alle andre når noe går ham imot?

Han tjener mye penger og bruker mye av dette på festing, drikker mye i helgene. (han er voksen 30+)

Ønsker du å leve i et forhold med uoversiktlig økonomi?

Som sagt er det umulig for oss å vite om han er psykopat eller ikke, men du trenger ikke å sette en psykiatrisk diagnose på ham for å finne ut om han er mannen for deg.

• Liker 1
Gjest LineaAlba
Skrevet

Hvis du stiller spørsmål ved hans oppførsel og mistenker at han er psykopat, er det vel liten vits i å dvele mer ved det? Det går ikke an å få svar på det her, men du vet allerede nok til å skjønne at det er idioti å bli sammen med denne mannen.

Skrevet (endret)

For å svare på det du spør om, Han høres ut som en narsesit, jeg har lest sider opp og sider ned om emne selv og det er ingen tvil om at han har noe problemer:

http://www.drphil.co...les/article/719

Og Kjære TS:

1: Du føler så sterkt at han har trekk som tilsier at han er psykopat at du må spør folk her inne. Jeg tror du skal stole på den første og sterke magefølelsen din

2: Han tåler ikke kritikk eller at man tar opp noe med han, han legger skyld på andre...hvordan ser du for deg at dere skal kommunisere som et par?

3: Han har veldig høye tanker om seg selv...tror du ikke at etter hvert så vil han sette høge krav til deg for å matche sin egen "vidunder personlighet" ?

4: Han har vært utro mot samboeren sin KONSTANT UTEN NOE PROBLEM

Beklager ts, han her kan ende opp med å knuse deg, han har alt et grepp om deg som gjør at du " Minimaliserer" feilene han har gjort .

Jeg håper ikke du går inn i et forhold med han, har selv erfaring med narssesist som kjæreste, det stadiet du er i nå var jeg selv i starten, var 1000 grunner for at jeg ikke burde satse på han, men jeg gjorde det å endte opp hjemløs, venneløs, blak og ferska han i senga med en annen jente som var 10 år yngre en han....mitt tilfele er virkelig ille men du må forstå at det virkelig og kan gå til helvete å at han som en elsker kan ha klart og hold mye av det mørke sidene sin skjult for deg....

Endret av AYOTUNDE
Skrevet

Vil ikke forundre meg mye om TS finner ut at han er psykopat, nei.

Lykke til, TS! Du kommer til å trenge det.

Skrevet

For meg høres dette ut som en mann med en personlighetsforstyrrelse, og jeg ville for all del IKKE gått inn i et forhold med denne mannen. Forstår ikke helt at du i det hele tatt vurderer det jeg altså :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg er jo klar over at han har endel trekk som ikke er helt bra, men samtidig er han helt fantastisk å snakke med osv, utrollig sjarmerende og følelsene jeg har for han er (desverre) veldig sterke. Da han hadde samboer ville han jo ikke være sammen med meg selv om han visste at jeg ville ha han, men nå snakker han i vei om at det alltid har vært meg han elsker mest, akkurat det jeg alltid har villet høre, men nå vet jeg altså ikke hva jeg skal tro lenger. Men dere har rett, vet jeg burde passe meg her..

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg er jo klar over at han har endel trekk som ikke er helt bra, men samtidig er han helt fantastisk å snakke med osv, utrollig sjarmerende og følelsene jeg har for han er (desverre) veldig sterke. Da han hadde samboer ville han jo ikke være sammen med meg selv om han visste at jeg ville ha han, men nå snakker han i vei om at det alltid har vært meg han elsker mest, akkurat det jeg alltid har villet høre, men nå vet jeg altså ikke hva jeg skal tro lenger. Men dere har rett, vet jeg burde passe meg her..

Vær forsiktig med hva du ønsker deg; du risikerer å få det.

Og magefølelsen har sjelden feil.

Skrevet

Ikke gå for det, ikke gjør det. Utro en gang, utro alltid. Han kommer til å forsette med deg akkurat som han gjorde med den daværende samboeren. Men såklart, hvis du virkelig må gå for han, så får du gjøre det. Men ikke forvent deg at han slutter å være slik som han var. Du ser det nok tilslutt :)

Skrevet

Jeg har en mann som har vært min elsker de siste seks årene, nå ønsker han å innlede et forhold til meg. jeg har sterke følelser for han, men har begynt å lure på om han kan være psykopat. Tror ihvertfall han har flere trekk som tilsier det.

Han har vært utro mot samboeren sin konstant uten noen problemer, han har såret meg flere ganger uten å beklage det i det hele tatt, han er utrolig sjarmerende, veldig opptatt av utseende og penger. Om han blir konfrontert med noe blir han rasende, skylder gjerne på andre. Jeg vet jo ikke hvordan han er å leve sammen med, men har hørt at man gjerne ikke oppdager at folk er psykopater før man har levd med dem. Nå sier han at jeg alltid har vært drømmejenta hans, at han skjelver i hele kroppen når vi møtes osv. For noen år siden oppfordret han meg til å bli sammen med kameraten hans, så syntes dette er litt merkelig. At han liker å ha sex med meg vet jeg jo, men usikker på om han virkelig mener alvor eller om det bare er tomme ord. Han har veldig høye tanker om seg selv, tror alle jenter er helt gale etter han. samtidig har han så vidt jeg vet aldri vært voldelig, og han har en liten hund han er veldig glad i. Han tjener mye penger og bruker mye av dette på festing, drikker mye i helgene. (han er voksen 30+)

Spørsmålet er altså, hvordan vet man om man har å gjøre med en psykopat?

Karekteristikken av en psykopat som en edderkopp, synes jeg er fin. Har ofte tenkt den tanken selv. Et annet trekk som jeg har merket meg er at en psykopat, i en diskusjon, alltid avslutter en setning på en slik måte at man kan trekke minst to konklusjoner av den. Og uansett hvordan man da svarer, blir man angrepet, for psykopatwen har alltid "RYGGEN" fri til å mene det andre alternativet.

Anonym poster: 68b2263cb3fff160abd0bf79350d848a

Gjest LineaAlba
Skrevet (endret)

Du bør ikke tenke at han veier opp for disse dårlige sidene med andre, gode sider. Disse negative trekkene burde vært fraværende hos en mann du vurderer å bli sammen med.

Endret av LineaAlba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...