Gå til innhold

Hvilket abonnement til smart-telefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at jeg antagelig bør bytte mobilabonnement nå som jeg (endelig) har fått med iphone. Men jeg vet veldig lite om hva jeg bør se etter i et abonnent til smarttelefon.

Nå har jeg et abonnement hos Chess (tror det er King) og får vanligvis regninger på mellom 200kr og 300kr. Men det er jo kun basert på ringing og SMS/MMS-sending.

Ser jo at jeg bruker iphonen annerledes. Men er foreløpig mest på wi-fi, lite på 3g.

Hva slags abonnement har dere andre? Tips/forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Talkmore har jo et knallabbonoment til 349 kr.

Ikke ta Djuice hvertfall!

Skrevet

Talkmore har jo et knallabbonoment til 349 kr.

Takk for svar! Men hvorfor ikke Djuice?

Skrevet

Fortsett med Chess. Jeg har Sjakk Matt med 600 SMS, 600 MMS, 600 minutter til samtaler og 21480 MB datatrafikk. Med trådløst internett hjemme, kan jeg ha mobilnettet på en hel måned når jeg ikke er hjemme uten at jeg bruker opp trafikken. Det følger også med Spotify Premium til en liten engangssum (120 kr., tror jeg) for et år.

• Liker 1
Skrevet

er nesten i samme båten, har ikke klart å finne et mobil abb som passer meg. sms/mms/ringeminutter mye eller lite er jeg egentlig likgyldig til, sender lite sms og enda færre mms, ringer heller ikke veldig mye, men datatrafikk der kan det fort vekk bli en del. så gidder lissom ikke helt å betale for et abb der det følger med så mye jeg ikke har bruk for, for å få den ene tingen jeg vil ha.

Anonym poster: 96a4451cabd525338662faf0984eed23

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et Telenor-abbonement som gir meg 1000mb i måneden. Synes det er en passelig mengde som gjør at du ikke trenger og bekymre deg for hvor mye du bruker nett på mobilen, med mindre du har spesielle behov.

Skrevet

Jeg har et Telenor-abbonement som gir meg 1000mb i måneden. Synes det er en passelig mengde som gjør at du ikke trenger og bekymre deg for hvor mye du bruker nett på mobilen, med mindre du har spesielle behov.

Så jeg bør ha 1000mb i måneden? Ser noen billigere abonnenment med 500-600mb, men det er kanskje lite? Har trådløst hjemme og på jobb, og det går vel ikke av dette?

Skrevet

Hva med f.eks. OneCall? Noen som har ab. der?

Skrevet

Hva er galt med Djuice?

Anonym poster: 34dae903a7ffcc7110ab1e6a0a21f25e

Skrevet

Jeg har Netcom Kontant og vurderer å bytte til et abonnement. Men det er så mye å velge i, og ingenting passer helt til mitt forbruk. Jeg ringer nesten aldri, bruker litt sms, men mest data. Litt irriterende å måtte betale for 400 sms for å få 400 mb data feks. Jeg lurer også på, når det står 5/mb (maks 399 pr mnd), er maksprisen inkludert abonnementsavgiften, eller kommer den i tillegg?

Anonym poster: 7762d297dd43f0b93893a91f5315ffa1

Skrevet

Jeg har Netcom Kontant og vurderer å bytte til et abonnement. Men det er så mye å velge i, og ingenting passer helt til mitt forbruk. Jeg ringer nesten aldri, bruker litt sms, men mest data. Litt irriterende å måtte betale for 400 sms for å få 400 mb data feks. Jeg lurer også på, når det står 5/mb (maks 399 pr mnd), er maksprisen inkludert abonnementsavgiften, eller kommer den i tillegg?

Ser nå at for samme pris (199 pr mnd) hos OneCall kan jeg få 1000 mb data. Noen erfaringer derfra? Stabilt og godt i inn- og utland er viktig.

Skrevet

Så jeg bør ha 1000mb i måneden? Ser noen billigere abonnenment med 500-600mb, men det er kanskje lite? Har trådløst hjemme og på jobb, og det går vel ikke av dette?

Det kommer jo litt an på personen også da såklart, men synes at hvis man surfer og bruker telefonen aktivt, så er 5000-600mb i grenseland på den måten at man blir nødt til å følge med sånn at man er sikker på at man holder seg innenfor.
Skrevet

Jeg bruker telefonen en god del til surfing, bruker den når jeg vil, tenker ikke på at jeg må spare på datatrafikken.

Og dataforbruket ligger som regel på rundt 150MB, opp til max 200MB i måneden. Kan surfe mye på den mengden..

En ting er at det er ikke nødvendigvis viktig å holde seg innenfor grensen man har for datatrafikk heller. I mitt abonnement har jeg inkludert 150MB, men lav pris pr MB jeg bruker over det.

Så om jeg bruker 200MB hver måned, så er det billigere å ha abonnementet med 150MB inkludert, enn å skulle ta et dyrere abonnement med 500MB inkludert.

Skrevet

Ingen av dere som har brukt kalkulatoren på telepriser.no?

Skrevet

Ingen av dere som har brukt kalkulatoren på telepriser.no?

Testet den nå, og fikk bekreftet at jeg like gjerne kan beholde kontantkortet mitt, de billigste abonnementene blir fortsatt dyrere. For ikke å snakke om at jeg ikke en gang har hørt om de to øverste tilbyderne på listen.

Skrevet (endret)

Talkmore alt i ett. 600 sms, 600 mms, 600 ringeminutter (gratis til andre med Talkmore) og 1gb datatrafikk for 200 kr i måneden. Passer mitt bruk veldig bra.

Endret av Knøttet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...