AnonymBruker Skrevet 18. januar 2013 #1 Skrevet 18. januar 2013 Har noen spørsmål ang. å være "Butikksjef". Håper det er noen som kan svare på noe av det:) (Ja,jeg vet at det kan variere fra butikk til butikk..) -Hvilket lønnsnivå kan man forvente som butikksjef i en butikk tilknyttet et kjøpesenter (Olav thon)? -Arbeidstider: Er det mindre kvelds/helgejobb enn for "butikkmedarbeidere"? - Hvilke arbeidsoppgaver har man utenom kasse/arbeidslister/sette ut og bestille varer? Anonym poster: cc1896d69eb42ebb8764829900ebf50f
Trivia Skrevet 18. januar 2013 #2 Skrevet 18. januar 2013 Dette kommer helt an p hvilken type butikk du er sjef for, hvor mange ansatte bedriften har og andre situasjonsavhengige faktorer. Noen jobber seg i hjel, andre er nesten ikke tilstede, for eksempel. Det er umulig å svare deg på spørsmålene dine, du får spørre den aktuelle bedriften.
Capt. Obvious Skrevet 18. januar 2013 #3 Skrevet 18. januar 2013 Det kommer an på hvilken bransje butikken opererer i, størrelse, hvor mange du får personalansvar for osv. Som arbeidsoppgaver ville jeg rett og slett forventet "det som behøves å gjøres". Som sjef er man som regel totalansvarlig for alt som skjer i butikken, og jeg ville nok forventet mer enn kasse/arbeidslister/sette ut og bestille varer. Ansvar for vareopptelling, kontakt med leverandører, ansettelser, personalsaker, budsjett/regnskap, HMS m.m. Normalt anser jeg sjefsstillinger som ansvar for alt, med mindre noe annet spesifiseres i kontrakt/intervju. Arbeidstider kommer helt an på dine egne (økonomiske) rammer og hvor flink du er til å styre. Har du få medarbeidere risikerer du å jobbe veldig mye selv. Ansvaret for bemanning er jo tross alt sjefens, og har man ikke nok folk eller folk er fraværende ved sykdom og man ikke kan dekke opp det, så må man som regel trå til selv. Sjefer har jo også veldig ofte såkalt "særlig uavhengig" stilling, som tilsidesetter arbeidsmiljøloven når det gjelder forhold som bla. arbeidstid - den er potensielt ubegrenset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå