Gå til innhold

Hva kan man fint "droppe" i bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt spørsmål er : Hva kan man fint "droppe" i bryllupet? Som ikke er så viktig.

Vi har nok dessverre ikke mest penger her i verden, men har veldig lyst til å gifte oss uansett :hjerte:

Anonym poster: cb3c45795e37979437c6c97691ebe7be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du enn gjør så må du ikke finne på å droppe dokurvene! Det er jo de som er selve meningen med bryllupet.

Anonym poster: b962bbd8b8874e90b32d90529d9e26b9

• Liker 7
Gjest Eurodice
Skrevet

Hva du enn gjør så må du ikke finne på å droppe dokurvene! Det er jo de som er selve meningen med bryllupet.

:fnise:

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Mitt spørsmål er : Hva kan man fint "droppe" i bryllupet? Som ikke er så viktig.

Vi har nok dessverre ikke mest penger her i verden, men har veldig lyst til å gifte oss uansett :hjerte:

Anonym poster: cb3c45795e37979437c6c97691ebe7be

"Dokurver" og gaver til gjestene er det jeg kommer på i farten.

For min egen del ville jeg droppet både manikyr og kunstige negler, som visstnok er helt nødvendig når du skal gifte deg. Det koster fort noen tusenlapper, det også.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

Så lenge dere har et sted å være + mat og drikke har dere det viktigste.

Anonym poster: 5982c0385ca583a60fc6dac6b774148f

• Liker 6
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Du kan droppe MYE hvis dere først ønsker å skjære ned, start på hva som er viktig; mat, drikke, stoler, bord, tak over hodet. Så tar der alt derfra.

Trodde først denne tråden var et innspill til min tråd... Positivt overraska! :fnise:

Skrevet

Alt kan droppes bortsett fra mat og fri bar.

• Liker 2
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Haha :) Tenkte at dokurver allerede var nevnt ja :)

Egentlig kan dere gifte dere helt gratis og droppe alt annet enn dere selv, men du tenker kanskje på en fest også?

Ting som vi dropper:

- dokurver

- stoltrekk

- alkohol (men det er vel egentlig ikke lov til å droppe)

- "save-the-date" kort

- gjestegaver

og sikkert mer som jeg ikke kommer på, dette er jo ting vi ikke har med så ikke så lett å huske ;)

Finn det viktigste og hold dere til det :)

Skrevet

Jeg var i bryllupet til en venn av min tidligere samboer, og det var et skikkelig lavbudsjettsbryllup der gjestene stod for baking av kaker, og de selv stod for underholdningen. Lokalet var et samfunnshus eller noe oppi gokk, og lokalet var heller ikke pyntet særlig, bare noen markblomster på enkelte bord. Var lite som minnet om en bryllupsfest. Jeg kan ikke si at jeg trivdes særlig med det, men så lenge brudeparet gjorde det så er det liksom greit nok, men jeg giddet ikke å være der i særlig mange timer. Var generelt en kjip bryllupsfest.

Anonym poster: 87e4499273f8816b7b20108e30cbb056

Skrevet

Kjøp brukt kjole, dropp fancy bordkort, dyre blomster, dropp manikyr, legg make up selv. Akkurat hår, tror jeg jeg ville overlatt tilprofesjonelle

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Men lavbudsjettsbryllup kan også være noe av det aller koseligste! :)

• Liker 5
Skrevet

Det aller meste. Hvis jeg gifter meg igjen, blir det nok en privat seremoni med meg og min kjære. Skal noen inkluderes, kan vi på et annet tidspunkt ha en uformell grillfest i hagen med gode venner/ familie.

Bryllupet har ingenting med ekteskapet å gjøre.

• Liker 3
Skrevet

Det vil alltid være uenigheter om hva som kan droppes og hva som MÅ være med. Har brudgommen noen innspill?

Jeg kjøpte alt av smykker og klær på eBay, og vi droppet alkohol. Neglene fikset jeg selv.

Hva er viktig for dere?

Gjest kiara_pusen
Skrevet (endret)

Kjære vene det er ganske så vanlig at familie og bekjente baker kake til bryllup! Har ingenting med lavbudsjett eller kjipt å gjøre.

Vi må slutte å være så høye på pæra at det eneste som teller er designerkjole, herregård og innleid toastmaster for at det skal være bryllup nok.

Endret av kiara_pusen
  • Liker 6
Skrevet (endret)

det viktigste er lokale, mat og drikke :)

vi dropper:

*dokurver

*fri bar (fysj og fysj... :P vi har alkohol servering til middagen, men resten må gjestene stå for selv

*stoltrekk / organza-bånd til stolpynt

*save the date kort

*dyre blomsteroppsatser, kan fint lage til fine og mye billigere blomsterpynt selv. har en plan om å lage brudebuketten min selv, eller ved tidsnød bestille en vanlig bukett fra blomsterbutikken (skal bare ha røde roser). lager knapphullsblomster og blomsterpikebukett selv

*toastmaster (jeg samordner med forloverne mine)

*manikyr

*brudepakke på frisør (enten lager jeg til håret selv, ellers så bestiller jeg time til vanlig oppsett - kommer an på frisyren)

*levende musikk til festen (vi kjører på med spotify)

*

-------------------------------

kjolen min ble kjøpt på salg, fikk 70%avslag ca

man kan spare endel på å kjøpe inn litt etterhvert :) jeg har kjøpt inn litt småting og diverse underveis (f.eks så har vi rødt som tema, og jeg har da kjøpt inn endel rødt på salg nå etter jul, blant annet lykter og bryllupssko)

kakebake-hjelp spør jeg familie og venner om.

man trenger ikke det dyreste alternativet - der finns som regel lignende bare billigere, man må bare lete litt.

man kan få et flott bryllup selv om man må holde seg til budsjett :)

Endret av lisha
  • Liker 1
Skrevet

Det aller meste. Hvis jeg gifter meg igjen, blir det nok en privat seremoni med meg og min kjære. Skal noen inkluderes, kan vi på et annet tidspunkt ha en uformell grillfest i hagen med gode venner/ familie.

Bryllupet har ingenting med ekteskapet å gjøre.

Dåp har heller ingenting med babyen å gjøre.

Anonym poster: e3a23101f586bc24eb8a5c97e9b7b94a

Skrevet

Vi droppet;

Dokurver (hadde jeg ikke hørt om før jeg forvillet meg inn på kvinneguiden...)

Stoltrekk

Fri bar (hadde full servering til middag, pluss velkomstdring og kaffe avec, pluss 3 bonger til alle)

Svogeren min var toastmaster

Rimelige blomster til bordpynten og kirken

Familie og venner bakte kaker (men det er helt vanlig her til store anledninger)

Leide brudekjole

Kjøpte rimelige brudepikekjoler på nett

Ei venninne som er kjempeflink til å sminke la sminken min (men brukte frisør til meg, forloveren og brudepikene)

Brukte samme ringer til forlovelse og giftering

Lagde invitasjoner, bordkort,menykort og sanghefter selv

Var til fotograf, men stefaren min tok bilder igjennom hele dagen

Droppet nattmat (pga middag og kaffe/kaker ble ganske seint), men de fleste sov over der bryllupsfesten var, så vi spanderte brunsj på alle dagen etter istedet.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Kunne godt vært bevist på slike ting litt tidligere ser jeg. Listen min over unødvendige ting er laaaaaang. :rolleyes:

• Liker 1
Skrevet

Dåp har heller ingenting med babyen å gjøre.

Anonym poster: e3a23101f586bc24eb8a5c97e9b7b94a

Jo.

Skrevet

Visste ikke at stoltrekk var så vanlig, dersom man har bryllup på stramt budsjett vurderer man vel ikke dette en gang.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...